Pentru Montessori Haus Timisoara luna martie a fost plina de activitati interesante, de la inceput pana la sfarsit, nu doar pe data de 19, cand intreaga Romanie s-a bucurat de farmecul tulburator al fenomenului marcat de Super-Luna Plina.
Metoda pedagogica Montessori porneste de la premiza ca informatia relevanta cu adevarat pentru copil este aceea care il intereseaza la un anumit moment al existentei lui; la noi, copiii invata nemijlocit din propriile lor experiente si descoperiri, iar motivatia maxima este aceea pe care le-o da propria lor satisfactie de a mai fi descoperit ceva – care, intamplator, poate fi teorema lui Pitagora sau principiul vaselor comunicante.
prof. Karla Sinitean-Singer, pedagog Montessori, Montessori Schule Timisoara
1 Martie a sosit cu deschiderea perioadei de inscrieri pentru invatamantul primar 1 (P1) la Scoala Montessori Haus Timisoara. In limita locurilor disponibile aceste inscrieri continua, iar cei interesati pot obtine informatii suplimentare, zilnic, de la secretariatul institutiei, ale carui coordonate se gasesc pe site, de unde se poate downloada si formularul de inscriere. Desi, in general, inscrierea la scoala cu predare in sistemul alternativei pedagogice Montessori presupune absolvirea prealabila a gradinitei cu aceeasi formatie pedagogica, parintii care doresc sa isi inscrie copiii cu varste cuprinse intre 6-9 ani pot contacta institutia pentru o discutie in detaliu. Cei care doresc sa abordeze metode creative si non-formale in educatia copiilor lor au toate motivele sa doreasca sa afle informatii suplimentare. Faptul ca Montessori Haus Timisoara isi propune sa educe copiii pentru viata, prin fructificarea talentului si aptitudinilor fiecaruia, este un argument suprem pentru orice parinte care vrea sa fie sigur ca isi orienteaza copilul spre o metoda eficienta si confortabila de studiu.
In acest sens, Montessori Haus Timisoara a realizat intre 14 – 18 martie a.c. un schimb de experienta cu elevi ai Scolii Generale Nr. 22 din Timisoara, care au venit sa invete in sistem montessorian in perioada mai sus mentionata.
Copiii care invata la Montessori Haus Timisoara stau bine cu asimilarea informatiilor tocmai pentru ca nu si le iau formal si exclusiv in cadrul institutiei, ci si cu diversele prilejuri de relaxare sau de iesire in natura, create special de pedagogi. Din aceasta gama, merita amintite doua evenimente care le-au completat copiilor cunostintele intr-un mod memorabil si adaptat receptivitatii specifice varstei lor: o excursie de o zi la Herneacova le-a dat ocazia de a lua contact direct cu natura si cu bucuriile ei, iar Carnavalul Mastilor Vesele, intitulat Fasching, le-a incurajat creativitatea si talentul de a-si pune in scena propriile scenarii, alaturi de pedagogi si parinti. Puteti vedea pe site-ul Montessori Haus Timisoara poze care vorbesc de la sine.
“Metoda pedagogica Montessori porneste de la premiza ca informatia relevanta cu adevarat pentru copil este aceea care il intereseaza la un anumit moment al existentei lui; la noi, copiii invata nemijlocit din propriile lor experiente si descoperiri, iar motivatia maxima este aceea pe care le-o da propria lor satisfactie de a mai fi descoperit ceva – care, intamplator, poate fi teorema lui Pitagora sau principiul vaselor comunicante”, afirma prof. Karla Sinitean-Singer, pedagog Montessori, coordonatoare la Montessori Schule Timisoara.
Vizitele la Ziua Portilor Deschise de la Inspectoratul Judetean de Politie Timis si la tipografia Full Print Banat au contribuit si ele la consolidarea spiritului practic, intreprinzator si independent pe care Montessori Haus Timisoara il cultiva la copiii care invata in aceasta institutie.
Despre INSIDE BRAND
Detalii la www.montessorihaus.ro
Alternativa pedagogica „Montessori” a aparut la începutul anului 1907, prin înfiintarea primei institutii, „Casa dei Bambini” („Casa Copiilor”), în care s-a experimentat cu succes o noua metoda de educatie initiata de Maria Montessori, pedagog si medic italian.
Alternativa educationala Montessori a fost numita metoda de catre initiatoarea ei, Maria Montessori, înca de la primul manual, de la prima sa expunere, în anul 1909.
Sub aceasta denumire, Pedagogia Montessori este tratata în manuale sau în enciclopedii ale educatiei si în dictionarele de pedagogie.
Practicata timp de 100 de ani în educatia copiilor, de pe toate continentele, indiferent de rasa, etnie, clasa sociala, stare de sanatate, capacitate intelectuala sau nivel cultural, Metoda Montessori si-a dovedit valabilitatea si actualitatea, iar rezultatele bune obtinute garanteaza pentru calitatea acestui mod alternativ de educatie.
Modelul pedagogic Montessori pune copilul în centrul tuturor activitatilor didactice si educative.
Acesta învata într-un mediu din care competitia este exclusa, un mediu care îi sustine în permanenta, un mediu în care se acorda maxima importanta respectarii individualitatii fiecarui copil si intereselor specifice vârstei.
Maria Montessori a demonstrat ca fiecare copil este o personalitate unica, independenta, care învata cel mai usor prin activitate individuala practica.
www.montessorihaus.ro