Un studiu paneuropean, comandat de Sony Europe, dezvăluie că tinerii Europei sunt confuzi în ceea ce priveşte mesajele referitoare la protejarea mediului şi nu ştiu în ce fel ar putea salva planeta.
Noul studiu Sony Europe dezvăluie:
- 6 din 10 copii din Europa consideră că mesajele contradictorii despre mediu îi aduc într-o stare confuză, simţindu-se neajutoraţi şi apatici în privinţa protejării mediului
- Un sfert dintre copiii europeni nu ştiu cum se pot implica în soluţionarea problemelor de mediu şi nu îşi dau seama de diferenţele pe care le pot face prin implicarea lor
- Adolescenţii europeni consideră că marile companii şi guverne sunt responsabile pentru soluţionarea problemelor de mediu
Sony Europe a comandat un studiu independent ce a chestionat 5.000 de adolescenÅ£i cu vârstele cuprinse între 11 ÅŸi 16 ani din Marea Britanie, Germania, FranÅ£a, Italia ÅŸi Spania, în iulie 2009, pentru a înÅ£elege mai profund atitudinea tinerilor faţă de mediu. Sony a încercat să afle ce anume îi motivează ÅŸi îi mobilizează pe tineri să protejeze planeta, ca parte a programului de măsuri luate de companie pentru a conserva mediul “Pentru generaÅ£ia următoareâ€
Comentând rezultatele sondajului, Achim Steiner, director executiv al Programului de Protejare a Mediului aparţinând Naţiunilor Unite, a declarat: “Tinerii sunt adesea interesaţi, dar şi sceptici şi pesimişti în privinţa scopului acţiunilor concrete luate pentru rezolvarea provocărilor pentru protejarea mediului pe care le întâlnim.
Mesajele pe care trebuie să le recepÅ£ioneze tinerii nu sunt numai cele referitoare la ameninţări ÅŸi probleme; mesajul cel mai important este că există nenumărate soluÅ£ii la problemele unei lumi de ÅŸase miliarde de oameni, cu care putem împărtăşi nu doar încrederea în viitor, ci ÅŸi exprimarea curajului de a crede că împreună putem face diferenÅ£a”.
Tinerii europeni sunt de părere că marile companii au aceeaşi responsabilitate precum guvernele în privinţa soluţionării problemelor de mediu – o declaraţie puternică referitoare la faptul că aceştia se aşteaptă ca organizaţiile mari din tehnologie, precum Sony, să le preia responsabilitatea.