Conferinta Internationala de Responsabilitate Sociala Corporatista a ajuns anul aceasta la cea de-a patra editie. Evenimentul marca Saga Business&Community, avand sprijinul CSR Europe, va reuni 30 de experti, dintre care 22 internationali pentru a demonstra cum se construiesc afaceri profitabile prin inovatie si responsabilitate. CSR09 Turning Innovation into Responsibility va avea loc pe 20 si 21 octombrie la Hotel Radisson SAS Bucuresti.
Statisticile recente au aratat ca noua criza financiara este cu certitudine una dintre cele mai mari provocari ale secolului XXI. Pietele inregistreaza fluctuatii dramatice, bancile ajung in colaps, iar liderii de afaceri se tem de faliment. Cu toate acestea, exista o serie de motive pentru a continua initiativele de responsabilitate sociala mai ales pe timp de instabilitate economica. Restrangerea bugetelor, scaderea resurselor si prioritizarea problemelor de importanta majora pentru afacere si pentru partenerii de interes este motivatia care sta la baza responsabilitatii sociale corporatiste.
Cea de-a patra editie a conferintei internationale, CSR09 Turning Innovation into Responsibility, abordeaza conceptul de responsabilitate sociala corporatista (CSR) in relatie cu obiectivele de business. La masa de discutii se reunesc 30 de lideri din lumea intreaga reprezentand companii prestigioase precum Procter&Gamble, Cadbury, Alliance Boots, Acciona, Hitachi, British Airways, NovoNordisk, Centre for Sustainability and Excellence, Standard Life sau Intel Corp., care au folosit cu succes strategii de CSR croite pe nevoi specifice pentru a aduce beneficii la nivel intern: profit, scadere de costuri, loializarea angajatilor, cresterea dezirabilitatii pentru clienti sau parteneri.
Starea de sanatate a unei companii este indisolubil legata de bunastarea societatii si a planetei. Prin expertize competente si validate ale vorbitorilor pe care ii aduna, conferinta CSR09 propune solutii aplicate la provocarile si nevoile mondiale. Evenimentul ofera instrumentele necesare pentru a crea avantaje competitive pe timp de criza si marcheaza legatura dintre CSR si strategia de afaceri pe termen lung. CSR-ul devine astfel un factor puternic de dezvoltare strategica cu influenta directa asupra imaginii dar si a profitului companiei.
Echivalentul unui training intensiv, CSR09 stabileste un nivel ridicat de interactivitate, facilitand comunicarea nemijlocita intre experti si participanti pe teme precum inovatia sociala, consumul si productia sustenabila, energia verde, implicarea in comunitate, solutii inovatoare pentru schimbarile climatice, avand ca nucleu de dezbatere inovatia prin responsabilitate. Un element de noutate al acestei editii il constituie lansarea unei serii de proiecte inovatoare in materie de CSR si sustanabilitate sociala.
Credem ca prima responsabilitate sociala a unei companii este aceea de a avea succes. CSR-ul este o strategie de afaceri si poate sa aiba rezultate doar daca devine parte integranta a ADN-ului unei organizatii. Din pacate, in Romania, CSR-ul nu este vazut ca o oportunitate de crestere a eficientei, ca o unealta financiara de scadere a costurilor, ci doar ca o componenta de imagine spune Luminita Oprea, initiatoarea Conferintei Internationale de CSR, autoare a primei carti despre responsabilitate sociala corporatista din Romania, Director de comunicare la Holcim Romania, si Coordonator Regional al EACD (European Association of Communication Directors) in Romania.