LifeStyle

Viitorul presei va fi on-line

Numarul cititorilor de presa on-line a crescut de circa patru ori in ultimii ani. Informatia actualizata la minut si posibilitatile multimedia sunt avantaje clare fata de un ziar tiparit. Sunt cotidiene care au mai multi cititori on-line decat ziare vandute. Publicitatea pentru internet este apreciata pentru anul acesta la circa 3,5 milioane de euro.

Home » Mass-Media
Viitorul presei va fi on-line
04 Mai 2006

Numarul cititorilor de presa on-line a crescut de circa patru ori in ultimii ani. Informatia actualizata la minut si posibilitatile multimedia sunt avantaje clare fata de un ziar tiparit. Sunt cotidiene care au mai multi cititori on-line decat ziare vandute. Publicitatea pentru internet este apreciata pentru anul acesta la circa 3,5 milioane de euro.

09:00

Viitorul presei va fi pe internet. Aceasta este concluzia la care au ajuns invitatii emisiunii “Profit” de la postul The Money Channel.

Realizatorii emisiunii “Profit” de la postul The Money Channel au abordat teme sensibile cum ar fi viitorul presei, relatia dintre intentia de a face presa si dorinta de profit.

Invitati au fost Bianca Vlaston, director de marketing la EurActiv.ro si Victor Roncea, sef la sectia de externe a ziarului “Ziua”. Prin telefon a intervenit Ioan Margarit, editor coordonator al publicatiei electronice HotNews.ro.

Avantajele presei on-line

Cand a fost lansat primul ziar exclusiv on-line in 2000, www.revistapresei.ro (actualmente HotNews.ro) domeniul Internet era considerat neatragator de marile cotidiane din Romania. Intre timp, situatia s-a schimbat radical din cauza mai multor factori.

Internetul a cunoscut in ultimii ani o dezvoltare spectaculoasa, iar numarul utilizatorilor e tot mai mare. Shoppingul pe Internet sau alte servicii sunt acum o realitate. In aceste conditii, publicitatea pe Internet a inceput sa creasca tot mai mult.

Cititorul este tot mai mult atras de ziarele on-line datorita posibilitatilor multiple ale acestora fata de presa scrisa: continut original, fotografii, arhive, posibilitati de participare a utilizatorilor, stratificarea continutului, navigare facila, forum, convergenta mediilor, posibilitati de customizare. Si inca un amanunt, deloc de neglijat: gratuitatea informatiei.

Publicitarii se orienteaza spre internet

Presa scrisa pierde in fata presei on-line tot mai multa publicitate. Publicitatea pentru presa electronica este estimata anul acesta la 3, 5 milioane de euro si urmeaza un trend ascendent.

Firmele care ofera publicitate presei sunt interesate de doua lucruri majore: mesajul lor sa ajunga la cati mai multi oameni sau la un public tinta, iar costurile sa fie cat mai reduse. Studii recente arata ca cetateanul percepe la fel reclama, indiferent de suportul prin care este transmisa.

Astfel, este evident ca internetul este o solutie mult mai atractiva pentru publicitari decat presa scrisa, televiziune sau radio. Costurile pe internet sunt mult reduse, iar numarul de cititori este in continua crestere.

Sursa: www.Hotnews.ro

One Comment

  1. Poate. Insa nu de tot. la un moment dat se va stabili un echilibru. Pt ca e frumos sa citesti repede presa pe calc la servici sau acasa, Insa de multe ori vrei sa simtzi hartia de ziar. Vrei sa nu mai stai cu ochii in monitor ! (sigur asta poate ca e parerea unui nostalgic…
    😀

Comments are closed.