Stiri

Romtelecom îşi extinde serviciile în zona de IT

Vasile Voicu, director pentru servicii de Internet şi date la Romtelecom, a prezentat astăzi, în cadrul conferinţei organizate de companie la CERF 2006, strategia de extindere a serviciilor Romtelecom.

“Cu cei peste 50.000 de clienţi de servicii de bandă largă atraşi în mai puţin de un an, Romtelecom a demonstrat că nu mai este doar un furnizor de servicii de telefonie fixă. Iar compania nu se opreşte doar la lansarea unor noi soluţii de date şi Internet, prin Cyber Center, noul serviciu de găzduire a datelor, intrând pe piaţa serviciilor IT sofisticate, care necesită o infrastructură dezvoltată, de încredere, dar şi expertiză pentru susţinerea acestui serviciu” a spus Vasile Voicu în cadrul conferinţei de astăzi, de la Romexpo. El a estimat că piaţa locală pentru serviciile de găzduire a datelor se ridică la aproximativ 3 milioane euro pe an în acest moment şi că aceasta se va dubla în următorii doi ani.

Cyber Center, ultimul produs oferit de Romtelecom clienţilor business, include servicii ca găzduire de rack/echipament/server, folosirea de servere sau echipamente de stocare oferite în mod exclusiv sau partajat, salvare/recuperare date, securitate, design web, monitorizare proactiva, design şi implementare de planuri de protecţie in caz de dezastre, comunicaţii de date şi Internet, etc. Romtelecom este singura companie care poate oferi servicii complete care includ găzduire, comunicaţii de date si Internet, echipamente, administrare de aplicaţii si continut. De asemenea, Cyber Center este singurul data center proiectat dupa ultimul standard al Asociaţiei Industriei de Telecomunicaţii, publicat în mai 2005, acesta fiind, totodată, certificat pentru managementul calitatii ISO 9001.

Pentru clienţii business, Cyber Center oferă o oportunitate de outsourcing în condiţii avantajoase, cu acces la o infrastructură partajată care asigură costuri minime clienţilor. Romtelecom deţine 2 centre în acest moment, în Bucureşti şi Braşov, cu o suprafaţă totală de 900 mp.

În ceea ce priveşte serviciile de conectare la Internet, Vasile Voicu a arătat că, deşi atât soluţiile tip dial-up, cât şi cele de broadband înregistrează în România o tendinţă de creştere, la nivelul anului 2006 se poate observa deja clar o mai rapidă creştere a conexiunilor tip broadband în România, care ating o valoare dublă faţă de cele de dial-up. “Tendinţa pe termen mediu şi lung este de creştere a ratei penetrării conexiunilor de bandă largă la Internet odată cu dezvoltarea aplicaţiilor bazate pe web, care vor necesita la rândul lor servicii de tipul CyberCenter de integrare, mentenanţă şi suport”, a remarcat Vasile Voicu.