LifeStyle

Firmele romanesti isi pot proteja marcile si produsele in UE

Tigarile Carpati si automobilul Oltcit sunt doar doua din brandurile nationale care au avut probleme cind au incercat sa intre pe piata Bulgariei si Argentinei ca urmare a inregistrarii anterioare a celor doua branduri in tarile respective.

Pe de alta parte Gerovital, Dacia sau Arctic sunt marci care si-au protejat produsele prin inregistrare internationala.

In perspectiva aderarii la Uniunea Europeana firmele romanesti vor trebui sa se protejeze prin inregistrarea la nivel comunitar a marcilor si produselor pe care le ofera. Protectia se extinde in toate tarile Uniunii Europene, doua marci asemanatoare neputand coexista fara un acord prealabil.

Marca este un semn susceptibil de reprezentare grafica servind la deosebirea produselor sau a serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele apartinand altor persoane.

Pot fi inregistrate ca marci: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale si in special, forma produsului sau a ambalajului sau combinatii de culori precum si orice combinatii a acestor semne.

In Romania exista clar o problema de constientizare a companiilor asupra riscurilor la care se supun prin neinregistrarea marcilor. S-au facut foarte putine demersuri in acest sens, la nivelul anului 2005 Oficiul de Stat petru Marci si Inventii organizand un singur seminar pe aceasta tema, la Tulcea.

Sursa: HotNews.ro