Una dintre cauzele principale de anulare a comenzilor unui magazin online si de insatisfactie a clientilor este problema afisarii “eronate” a stocului pe site. Incepand cu 1 mai 2008 www.MarketOnline.ro a realizat un sistem de preluare in timp real a informatiei de stoc de la cei mai importanti furnizori. Impreuna cu principalii sai furnizori, dintre care primii care au sutinut ideea sunt RHS Company (www.rhs.ro) si ASESOFT Distribution (www.asesoftdistribution.ro), MarketOnline ofera clientilor sai informatii in timp real despre disponibilitatea a aproximativ 50% din produsele din oferta magazinului online. Pana la 1 iulie 2008 peste 90% din produsele aflate in oferta MarketOnline vor avea informatii de disponibilitate in timp real, prin aplicarea sistemului automat de preluare a informatiilor direct din baza de date a furnizorilor. Datorita implementarii acestui sistem de preluare a informatiei de disponibilitate direct de la furnizori, MarketOnline a inregistrat o crestere de 20% a ratei de conversie si de peste 10% a cifrei de afaceri pentru produsele care prezinta informatia de stoc in timp real.
Un magazin online este competitiv fata de unul offline tocmai prin costurile mici legate de managementul stocului si datorita diversitatii mari de produse. Un magazin online ideal are costuri scazute si siteme informatice eficiente pentru a putea oferi un pret competitiv. In Romania insa majoritatea furnizorilor de IT&C, electronice si electrocasnice ofera informatiile de stoc saptamanal sau mai rar. Astfel un produs care este afisat pe site-ul magazinului online ca fiind pe stoc luni, este posibil sa nu mai fie pe stoc marti si raraori mai poate fi gasit vineri, iar pe site informatia se va actualiza abia peste o saptamana, de aceea consultantii de Vanzari trebuie sa sune in prealabil la furnizori pentru a confirma stocul si, nu odata, sunt pusi in situatia mai putin placuta de a informa clientul ca produsul nu mai este in stoc, acesta din urma anuland comanda nemultumit.
“Unul dintre obiectivele MarketOnline este sa ajunga si sa depaseasca liderul pietei. Acest lucru il putem face doar imbunatatind permanent calitatea serviciilor noastre”, declara Mugur Cosmin Frunzetti, Managing Partner al MarketOnline. “Nu este prima oara cand incercam si reusim sa inovam in domeniul comertului electronic romanesc. Am studiat fluxul comenzilor online si am intrebat clientii ce anume ii nemultumeste cel mai mult in relatia cu noi. Am ajuns la concluzia ca singura cale de a creste rata de onorare a comenzilor este implementarea unui sistem de preluare a informatiei de stoc in timp real direct din baza de date a furnizorilor nostri. De altfel am fost suprinsi sa aflam, in cadrul discutiilor tehnice avute cu furnizorii nostri, ca desi nu suntem primii care si-au problema actualizarii in timp real a stocurilor, noi am si reusit sa implementam acest lucru, am fost mai convingatori”, mai declara Mugur Cosmin Frunzetti.
“Sunt un sustinator al comertului online romanesc prin natura afacerilor derulate de compania pe care o conduc”, declara Dragos Popescu, General Manager al RHS Company. “MarketOnline este unul din principalele magazine online cu care colaboram si a carui evolutie este spectaculoasa. M-am bucurat cand au venit la noi sa ne propuna un mecanism prin care sa aducem informatia corecta pe site-ul lor, in fata clientilor acestui magazin online. Este un proiect care pare simplu la prima vedere si pe care echipele noatre tehnice l-au dus la bun sfarsit intr-un timp scurt, si care sigur va creste increderea consumatorilor in comertul online. Noi nu avem decat de castigat si vom implementa acest sistem la cat mai multe magazine online”, mai declara Dragos Popescu.
Implementarea acestui sistem automat de preluare a informatiilor de stoc direct din baza de date a furnizorilor a dus la cresterea cifrei de afaceri cu aproximativ 10%, in conditiile in care avem in acest moment doar putin peste 60% din produse cu stocul in timp real, implementand acest sistem cu 5-6 dintre principalii nostri furnizori. Rata de conversie a www.MarketOnline.ro a crescut cu 20% pe relatia cu acesti furnizori, in conditiile in care primul trimestru nu a adus cresterile prognozate pe piata comertului online romanesc. “Dupa punerea in functiune a acestui sistem automat am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu RHS de la 300.000 RON in aprilie, la o cifra de peste 500.000 RON estimata in luna mai declara Mugur Cosmin Frunzetti. “Jumatate din cresterea observata in luna mai dupa implementarea acestui sistem nou de actualizare a disponibilitatilor pe site se datoreaza numarului de comenzi noi onorate, iar aproximativ 60% se datoreaza gestiunii mai eficiente a comenzilor din partea consultantilor nostri si oferirea de produse cu stoc in dauna produselor furnizate de ceilalti parteneri care inca nu au un sistem care sa ne permita actualizarea in timp real a informatiilor”, mai spune Mugur Cosmin Frunzetti.
“Mai mult, as vrea sa spun ca desi acest sistem este relativ nou si abia a iesit din teste, MarketOnline are deja pe site de mai bine de doua luni de zile si un filtru care permite clientilor nostri sa vizualizeze doar produsele aflate pe stocul nostru fizic. Nu vreau sa ma laud, dar avem in acest moment un stoc de peste 1.000.000 RON format din aproximativ 500-750 de tipuri de produse care se ruleaza zilnic, putand onora comenzile pe stocul MarketOnline in mai putin de 60 de minute la sediul nostru, sau in maxim 24h in Bucuresti si 48h in provincie. Unii dintre competitorii nostri au nevoie de 6h pentru a onora o comanda din stoc daca va duceti sa o ridicati Dumneavoastra din showroom-ul lor, la noi o puteti ridica intr-un singur minut dupa lansarea comenzii”, mai declara managerul MarketOnline.
“Viitorul comertului electronic este construit de magazinele online romanesti, dar este in mana furnizorilor de produse. Cei care vor intelege sa ne ajute sa prezentam informatii cat mai corecte si in timp real despre produsele oferite vor creste alaturi de noi, magazinele online”, mai spune Mugur Cosmin Frunzetti.