La fel ca şi bunicul său, Henry Ford, care la începutul secolului avea un as în mânecă (se numea modelul T), Bill Ford pare să ştie exact secretul pentru a relansa piaţa de automobile şi a o elibera în sfârşit de variaţiile preţului petrolului. Proprietarul celei de-a treia companii de autoturisme ca mărime din lume a declarat că are un plan care prevede construcţia de maşini ce vor „da peste cap†piaţa în secolul XXI.
Proiectul poartă numele de Piquette şi se bazează pe construcţia de autoturisme cu materie primă reciclabilă şi biodegradabilă. O parte dintre aceste materiale vor fi construite folosind chiar şi plante de soia.
Noile modele sunt create pentru a nu polua atmosfera şi, potrivit lui Bill Ford, în 2010 vor fi prezente pe piaţă peste 250.000 de vehicule biodegradabile, a 12-a parte din numărul de autoturisme vândute anual de celebrul producător de automobile. Cum era de aşteptat, proiectele companiei Ford sunt grandioase. Producătorii sunt siguri că în 20 de ani, aceste autoturisme vor lua locul vehiculelor pe bază de benzină sau motorină, atât de dăunătoare pentru mediu.
Proiectul Piquette a ajuns deja într-un stadiu avansat. Anul trecut, compania a prezentat prototipul Reflex, un „concept car†alimentat de panouri solare, amplasate în partea superioară. Reflex este prevăzut cu un sistem de propulsie hibrid care utilizează putere diesel, electrică ÅŸi solară. Pe lângă motorul hibrid diesel-electric, Reflex are un interior flexibil modern, fără inserÅ£ii din lemn sau tapiserie din piele. Printre dotările de siguranţă superioare se numără centurile de siguranţă BeltMinder pentru pasagerii din spate, tehnologie care anunţă ÅŸoferul atunci când aceÅŸtia nu au centurile puse. Potrivit lui Bill Ford, „proiectul Piquette va fi pionierul ecologismului în mecanică ÅŸi va ajuta inovaÅ£ia să se instituÅ£ionalizeze†în lumea industrei auto. EcologiÅŸtii sunt însă destul de sceptici ÅŸi nu cred în ambiÅ£iile „ecologiste†ale marii companii auto. „Chiar construiesc aceste maÅŸini ecologice?â€Â, se întreabă Eben Burnham-Snyder, reprezentant al Consiliului de apărare naÅ£ională a resurselor naturale. „Este greu de crezut că ei vor să îşi restructureze complet fabricile ÅŸi să schimbe felul în care îşi construiesc autoturismeleâ€Â, a adăugat ecologistul. ÃŽn ceea ce-l priveÅŸte, Bill Ford a anunÅ£at deja că în cinci ani vor ajunge pe piaţă primele versiuni de autoturisme ecologice, precum Ford Five Hundred, Mercury Montego, Ford Edge ÅŸi Lincoln MKX. „Acest nou capitol din istoria noastră va rămâne în memoria tuturor pentru eforturile susÅ£inute pentru inovaÅ£ie, la fel ca la începutul secolului XIX, cu modelul T, când am creat piaÅ£a automobilistică globalăâ€Â, a spus Ford.