AUTO

Noul Audi A4 – modul inovator de a conduce

Audi A4Sportiv şi cu prestanţă, inspirând progres şi provocând reacţii puternice, noul A4 creeaza o nouă dimensiune în segmentul mediu de automobile. Noul model Audi A4 este lansat cu posibilitatea alegerii dintre cele 5 motoare precise şi puternice, ce acoperă o gamă de putere de la 143 CP la 265 CP. Toate motorizările au la bază principiul injecţiei directe de combustibil: tehnologia FSI pentru cele două motoare pe benzină şi sistemul common rail pentru motoarele TDI. Motoarele cu patru cilindri sunt supraalimentate prin turbocompresor. Având o funcţionare consecventă şi o putere impresionantă, motoarele noului A4 sunt o sursă de plăcere pură de conducere. În acelaşi timp, motoarele consumă mai puţin carburant decât motoarele similare ale modelului anterior: în cazul motoarelor pe benzină, consumul a  fost redus în medie cu 13%, iar pentru motoarele TDI, consumul a scăzut cu 6%.
Trenurile de rulare extrem de eficiente sunt dovada inteligentă a nivelului înalt de cunoştinţe tehnice ale echipei Audi, la fel ca şi suspensiile dinamice sau numeroasele tehnologii adoptate direct din clasa automobilelor de lux de mari dimensiuni. Noul model Audi A4 este disponibil in Romania din luna octombrie 2007, având un pret de pornire de 24.100 euro + tva.

Noul Audi A4 – modul inovator de a conduce. Noua expresie a designului

Noul Audi A4 combină multe aspecte fascinante. Designul său este expresiv, distins şi dinamic. Caracteristicile tehnice şi de înaltă precizie ale designului confirmă poziţia fruntaşă a mărcii Audi în acest domeniu. În comparaţie cu modelul anterior, proiectanţii au modificat proporţiile pentru a reda o imagine nouă, sportiva. Consola faţă a fost scurtată, iar capota motorului şi ampatamentul au devenit mai lungi.

Cu o lungime totală de 4,70 metri, noul A4 este o limuzină lungă. Are o prezenţă puternică şi demnă de luat în considerare. Caroseria sa este un exemplu al progresului tehnic înregistrat: este cu mult mai rigidă şi mai sigură decât cea a modelului anterior, dar, în acelaşi timp, şi mult mai uşoară, datorită tehnologiei de reducere a greutăţii. Cu un coeficient de rezistenţă cD=0,27, noua limuzină înaintează fără probleme, iar portbagajul său cu capacitatea de 480 l este mai încăpător decât cele ale modelelor concurente.

În habitaclul noului A4, atmosfera e marcată de mult spaţiu şi luminozitate, tipice unui automobil aparţinând unei clase mai mari. Habitaclul întruchipează atuurile tradiţionale Audi: un aspect distins, execuţie de înaltă calitate fără compromisuri, cu atenţie sporită asupra detaliilor şi comenzi intuitive şi logice. O întreagă gamă de dotări opţionale de înaltă tehnologie, preluate din clasa automobilelor de lux, vă sunt puse la dispoziţie pentru a înfrumuseţa şi mai mult habitaclul, de la interfaţa multimedia MMI, recunoscută ca fiind superioară variantelor concurente, până la sistemul de climatizare pe trei zone. Când vă aflaţi la volanul noului model A4, veţi experimenta senzaţiile tipice unui automobil Audi: vă veţi simţi imediat acasă. Marca impune standarde şi în materie de siguranţă: airbagurile şi limitatoarele de forţă ale centurilor de siguranţă conlucrează pentru a asigura un grad de protecţie a pasagerilor net superior variantelor anterioare.

Trăsături distinctive: „aripile”

Pentru fiecare versiune în parte, farurile se diferenţiază prin diferite detalii. Accentele vizuale impresionante sunt create prin elementele tip „aripi” cromate electrodepozitate, ce diferă extrem de mult în funcţie de tipul de faruri utilizat: cu halogen sau xenon plus. În cazul farurilor cu halogen, „aripa” are un element secundar mai scurt, în timp ce, pentru farurile xenon plus, „aripa” e compusă dintr-o singură formă arcuită continuă. O dotare standard comună ambelor sisteme e reprezentată de farurile de zi, una dintre numeroasele tehnologii de siguranţă pe care Audi le-a lansat în premieră absolută. În cazul farurilor cu halogen, ce au o durată de funcţionare echivalentă cu parcurgerea a 100.000 km, această tehnologie este asigurată de becuri cu o tensiune de numai 13 W. Tehnologia farurilor xenon nu mai utilizează mercur, iar fiecare far cuprinde 14 LED-uri albe, cu un consum total ce nu depăşeşte 9 W.

Sistemul quattro este mai dinamic ca niciodată

În ceea ce priveşte transmisia, Audi pune la dispoziţie o gamă largă de soluţii de înaltă tehnologie. Transmisiile manuale uşor de acţionat sau transmisiile automate tiptronic şi, de asemenea, transmisia multitronic variabilă continuu transmit cuplul motor fie roţilor din faţă, fie sistemului de tracţiune integrală permanentă quattro. În cazul noului model de limuzină, acesta este mai dinamic ca niciodată, cuplul fiind distribuit în proporţie mai mare către roţile din spate. Şoferul va recunoaşte noul A4 ca fiind cea mai sportiva limuzină din clasa medie, un automobil agil, exact şi uşor de controlat. Diferenţialul a fost mutat mai în faţă în cadrul transmisiei, schimbând locul cu ambreiajul sau convertorul de cuplu.

Acest lucru a permis repoziţionarea punţii faţă cu 154 mm mai înainte, o soluţie ce echilibrează perfect sarcinile între cele două punţi. În cazul noului A4, suspensiile dinamice reprezintă un element complet inovator. Datorită numeroaselor componente din aluminiu utilizate, suspensiile, direcţia, jantele şi frânele sunt mult mai uşoare.  Senzaţiile la volan sunt accentuate cu ajutorul a două tehnologii inovatoare. Una dintre acestea este sistemul de control al direcţiei de la Audi, prin intermediul căruia şoferul poate regla caracteristicile funcţionale ale motorului, transmisiei automate, direcţiei şi amortizoarelor adaptive, conform propriilor preferinţe. Cealaltă tehnologie este reprezentată de direcţia dinamică de la Audi, care funcţionează cu un sistem de transmisie care variază raportul real de demultiplicare a direcţiei în funcţie de viteza automobilului. În apropierea limitelor de manevrabilitate a automobilului, această tehnologie funcţionează împreună cu programul electronic de control al stabilităţii (ESP) pentru a stabiliza automobilul prin mici reglaje foarte rapide asupra direcţiei. Astfel, sistemul combină senzaţia tipică unui stil de conducere sportiv cu un nivel ridicat de siguranţă. Sistemele de asistenţă inovatoare ale noului Audi A4 asigură o călătorie mai relaxantă, sporind în acelaşi timp, controlul asupra situaţiei de conducere. La cerere, Audi vă echipează limuzina cu diverse sisteme de înaltă tehnologie, care până în momentul de faţă făceau parte numai din dotarea automobilelor de lux. Aceste sisteme controlează distanţa faţă de automobilul din faţă, ajută şoferul în a menţine automobilul pe banda aleasă sau pentru a schimba benzile în mod sigur şi asigură asistenţă la parcare.

Multimedia, domeniul tehnic al viitorului

Audi A4 stabileşte, de asemenea, standarde, în clasa medie, în unul dintre cele mai fascinante domenii tehnice ale viitorului, respectiv multimedia. Noua limuzină intră în producţie cu o serie de tehnologii de comunicare şi divertisment la dispoziţia clientului, tehnologii ce ar fi impresionante chiar şi pentru un automobil de lux.
Printre componentele multimedia se numără diverse sisteme audio, un receptor TV, două sisteme de navigaţie, o interfaţă iPod şi un telefon cu Bluetooth, extrem de uşor de utilizat.

Sistemul audio Bang & Olufsen de înaltă tehnologie

Vârful de lance în ceea ce priveşte calitatea tehnică şi acustică este sistemul audio de la Bang & Olufsen. Derivată din sistemul utilizat pentru limuzina de lux A8, versiunea instalată pe noul Audi A4 nu este cu nimic mai prejos. Datorită redării excelente, rezoluţiei detaliate, imaginii spaţiale precise şi spectrului de frecvenţă larg şi bine definit, acest produs fabricat de specialiştii danezi satisface toate preferinţele cu precizia şi calitatea sa.

Noul Audi A4. Scurtă prezentare

Caroserie
– lungime de 4703 mm, lăţime de 1862 mm, înălÅ£ime de 1426 mm, coeficient de rezistenţă cD=0,27

– capacitatea portbagajului de 480 l, mai mare decât cea a automobilelor din aceeaÅŸi clasă

– linii precise, sportive, greutate redusă

– concept de siguranţă remarcabil cu noi setări pentru airbaguri ÅŸi limitatoarele de forţă ale centurilor de siguranţă

Habitaclu
– spaÅ£iu amplu pentru toate locurile

– caracteristici exemplare de ergonomie, interfaţă multimedia MMI disponibilă ca dotare opÅ£ională

Motorizări
-  două motoare puternice pe benzină, cu consum redus de carburant şi injecţie directă FSI: 1,8 TFSI / 160 CP şi 3,2 FSI / 265 CP
-   trei motoare diesel TDI precise şi puternice, cu patru sau cu şase cilindri şi injecţie common-rail cu injectoare piezo: 2.0 TDI /143 CP; 2.7 TDI / 190 CP; 3.0 TDI / 244 CP

Sisteme de transmisie

– Transmisie manuală cu ÅŸase trepte de viteză, transmisie multitronic sau tiptronic cu ÅŸase trepte de viteză

– Pentru motoarele 3.2 FSI ÅŸi 3.0 TDI: tracÅ£iune integrală permanentă quattro cu o distribuÅ£ie a cuplului de 40:60

Tren de rulare

– Suspensie dinamică Audi, ampatament lung ÅŸi punte faţă deplasată mai înainte, pentru un control activ ÅŸi un comportament de drum impresionant
– Sistemul dinamic de direcÅ£ie de la Audi ca dotare opÅ£ională
– Ca dotare opÅ£ională, transmisia dinamică cu raporturi variabile pentru a experimenta plăcerea tipică unui stil de condus sportiv

Dotări
– Dotări numeroase, cu sistem automat de climatizare ÅŸi radio în varianta standard
– Noul A4 dispune ÅŸi de multe dotări prezente în automobilele din clasa de lux

Sursa: Porsche Romania / Scorpion

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *