Premiile Top Safety Pick oferă recunoaştere vehiculelor care reuşesc să protejeze cel mai bine pasagerii în caz de impact frontal, lateral şi din spate în baza notării la testele Institutului. Evaluarea generală a fiecărui vehicul este bazată pe o varietate de măsurători incluzînd rănirile manechinelor, performanţele structurale ale vehiculului, protecţiile, etc. Cîştigătorii trebuie să fie echipaţi cu ultima tehnologie de prevenire a impactului şi control electronic al stabilităţii (ESC) – standard la modelul Hyundai Santa Fe. Institutul acordă acest premiu vehiculelor pentru a ajuta clienţii să distingă cea mai bună alegere fără a fi nevoie să verifice rezultatele diverselor teste de coliziune.
Modelul Santa Fe, un SUV de dimensiuni medii, îndeplineÅŸte cele mai riguroase criterii stabilite de Institutul pentru Siguranţă pe Åžosea. Echipat cu sistemul de control electronic al stabilităţii (ESC), Santa Fe a primit nota maximă din partea Institutului, “bine” pentru protecÅ£ia în caz de coliziune în faţă, lateral ÅŸi din spate. “PerformanÅ£ele Santa Fe demonstrează hotărîrea companiei Hyundai de la furniza cel mai înalt nivel de siguranţă clienÅ£ilor săi”, susÅ£ine preÅŸedintele Institutului, Adrian Lund.
Designul nou îmbunătăţeÅŸte performanÅ£ele în caz de impact din spate: inginerii de la Hyundai au refăcut designul protecÅ£iilor pe scaun ÅŸi tetiere. Noile scaune includ protecÅ£ii “active” pentru cap, proiectate pentru a miÅŸca protecÅ£iile în sus ÅŸi către capul ocupantului scaunului din faţă. “Criteriile pentru cîştigarea acestui premiu sînt dure, pentru că acestea sînt destinate să impulsioneze îmbunătăţirile continue din punct de vedere al siguranÅ£ei”, spune Lund.
Santa Fe este deja un nume consacrat în România, fiind unul din cele mai importante succese de piaţă înregistrate la noi de constructorul coreean. Modelul ce a revoluţionat gama de SUV‑uri s‑a impus încă din anul lansării, 2001, datorită preţului accesibil pentru clasa sa, a echipării bogate şi a esteticii reuşite, musculoase şi agresive.
În România sînt comercializate două variante de motorizare ale noului Santa Fe – 2.2 Diesel de 150 CP şi 2.7 V6 la 188 CP – şi nu mai puţin de 8 variante diferite de echipare ale motorizărilor mai sus menţionate, preţul noului Santa Fe fiind unul competitiv.
Varianta de bază la 19.990 euro este dotată, printre altele, cu aer condiţionat, airbag‑uri şofer, pasager, laterale şi cortină, ABS+EBD, geamuri electrice faţă‑spate, oglinzi electrice şi încălzite, radio CD cu MP3 cu comenzi pe volan.
Motorul de 2,2 litri cu patru cilindri, turbocompresor cu geometrie variabilă are cea mai nouă tehnologie de injecţie. Acesta asigură 150 CP la 4.000 rpm şi un cuplu de 335 Nm între 1.800 şi 2.500 rpm. Sînt de asemenea disponibile o transmisie automată sau una manuală, fiecare cu cinci trepte de viteze.
Motorul V6 din aluminiu, pe benzină, prezintă un sistem de admisie variabilă şi un sistem de distribuţie cu geometrie variabilă, pentru economie şi putere optime. Acest motor asigură o putere de 188 CP la 6.000 rpm şi un cuplu de 248 Nm la 4.200 rpm. Transmisia este automată cu patru trepte.