AUTO

Noul Audi RS 6 Avant

Audi RS 6PerformanÅ£ele de vârf remarcabile ÅŸi dinamica impecabilă combinate cu oportunitatea utilizării zi de zi sunt principalele caracteristici ale noului Audi RS 6 Avant, care va fi prezentat publicului – în premieră – la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA). Dezvoltarea unui nou motor V10 cu injecÅ£ie directă pe benzină FSI ÅŸi două turbocompresoare, tracÅ£iunea integrală permanentă quattro ÅŸi suspensiile sport cu Dynamic Ride Control (DRC) stabilesc standardele pentru automobilele superperformante în clasa de lux. O putere maximă de 426 kW (580 CP) ÅŸi un cuplu maxim de 650 Nm contribuie la o experienţă memorabilă. ÃŽn acelaÅŸi timp, noul Audi RS 6 Avant oferă un stadard ridicat al confortului – chiar ÅŸi la călătoriile lungi.

Modelele Audi RS de la quattro GmbH sunt caracterizate de sportivitate, completată de un design puternic ÅŸi elegant, echipări exclusiviste ÅŸi o calitate perfectă. ÃŽn acelaÅŸi timp, a devenit o tradiÅ£ie ca aceste performanÅ£e sportive să fie combinate cu utilitatea deosebită a versiunilor Avant: primul Audi RS2, lansat în 1993, a fost produs numai ca variantă Avant. Chiar dacă senzaÅ£ia unică pe care un model Audi RS o oferă poate fi experimentată într-o versiune limuzină, Avant ÅŸi Cabriolet – aÅŸa cum este cazul actualului RS 4 -, clienÅ£ii apreciază în mod deosebit combinaÅ£ia de dinamism ÅŸi versatilitate pe care o variantă Avant o oferă.

De aceea, noul Audi RS 6 va fi disponibil, pentru început, numai ca versiune Avant, cu o combinaţie fără rival: o putere maximă de 580 cai-putere şi o capacitate maximă a portbagajului de 1.660 litri. Lansarea pe piaţă a modelului Audi RS 6 Avant va avea loc în luna aprilie 2008.

Noul lider de performanţă al categoriei

Audi RS 6 redefineÅŸte termenul de “înaltă performanţă” în segmentul business. GraÅ£ie puterii de 426 kW (580 CP), este cel mai puternic model al actualei game Audi ÅŸi – cu excepÅ£ia unor maÅŸini concepute special pentru curse, aÅŸa cum este prototipul Audi R10 TDI, învingător la Le Mans – cel mai potent Audi din toate timpurile. Iar aceasta nu este tot: modelul este superior tuturor competitorilor în categoria performanÅ£elor de vârf.

Motorul cu zece cilindri ÅŸi configuraÅ£ie în V a noului RS 6 este bazat pe propulsorul V10 ce echipează modelele Audi S6 ÅŸi Audi S8, dar a fost dezvoltat sub toate aspectele pentru a atinge un nivel mai mare al performanÅ£elor. Cele două turbocompresoare asigură un flux constant ÅŸi impresionant al puterii de-a lungul întregii plaje de turaÅ£ii: uriaÅŸul vârf al cuplului – 650 Nm – este disponibil între 1.500 ÅŸi 6.250 rot/min, iar puterea maximă poate fi atinsă între 6.250 ÅŸi 6.700 rot/min.

Performanţe dinamice ca ale unei maşini supersport

Motorul permite noului Audi RS 6 Avant să atingă performanţă dinamice demne de un automobil supersport de înaltă performanţă. Pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h sunt necesare numai 4,6 secunde, iar viteza de 200 km/h este atinsă în 14,9 secunde. Controlul electronic al vitezei intră în funcÅ£iune numai când adenalina te împinge la limită – 250 km/h.

Raportul putere-masă atinge ÅŸi acesta nivelul unei maÅŸini supersport: până la urmă, la un automobil cu o masă de 2.025 kilograme – inclusiv sistemul de tracÅ£iune integrală quattro, deosebit de dinamic ÅŸi precis -, fiecare cal-putere al noului RS 6 Avant are de propulsat numai 3,5 kilograme.

Conceptul cu zece cilindri oferă baza ideală pentru un propulsor ultraperformant. Grupul V10 este neobiÅŸnuit de compact, cu o lungime totală de 670 milimetri, ÅŸi foarte uÅŸor, cu o masă de 278 kilograme. Tehnologia TFSI pe care o promovează Audi – combinaÅ£ia de injecÅ£ie directă pe benzină ÅŸi supraalimentare – asigură o putere eficientă, bazată pe experienÅ£a vastă în domeniul sporturilor cu motor: prototipul R8, un pionier al tehnologiei TFSI, a reuÅŸit o serie impresionantă pentru marca simbolizată de cele patru inele – cinci victorii la Le Mans.

Tehnologie de curse pentru o eficienţă ridicată

InjecÅ£ia directă FSI livrează o cantitate de combustibil, măsurată foarte precis, în camerele de combustie, la o presiune de până la 120 bar. Aceasta permite un raport de compresie de 10,5:1, care este foarte ridicat pentru un motor turbo. Rezultatul este o combustie remarcabil de eficientă. ÃŽn această situaÅ£ie, motorul înregistrează un consum standard de 13,9 litri – un nivel foarte bun în comparaÅ£ie cu potenÅ£ialul oferit.

O altă caracteristică adoptată din tehnologia curselor este sistemul de lubrifiere cu carter uscat, folosit la motorizarea V10. Graţie designului adoptat în cazul pompei de ulei şi al băii de ulei, se garantează o lubrifiere eficientă a tuturor componentelor motorului şi a ambelor turbocompresoare, chiar şi în cazul unei acceleraţii laterale de 1,2g.

GraÅ£ie tehnologiei FSI ÅŸi designului optimizat al turbocompresoarelor ÅŸi al galeriilor de aer, propulsorul cu 10 cilindri este extrem de recpetiv ÅŸi transformă orice variaÅ£ie a acceleraÅ£iei într-un demaraj imediat. ÃŽn ciuda dublei supraalimentări, motorul este câtuÅŸi de puÅ£in unul superficial: rafinamentul ÅŸi liniaritatea sunt calităţi aparte, specifice unui propulsor cu 10 cilindri. Când accelerează, sistemul de evacuare cu ramificaÅ£ie, cu două eÅŸapamente ovale, produce o sonoritate specifică modelelor sport, un sunet grav – o caracteristică esenÅ£ială pentru un automobil de înaltă performanţă. Cei care doresc să sporească această plăcere zilnică a simÅ£ului auditiv pot opta pentru sistemul sport de evacuare.

Tiptronic cu schimbări extrem de rapide

Cutia de viteze tiptronic, cu ÅŸase trepte, este un complement perfect pentru caracterul încrezător ÅŸi puternic al noului RS 6. Hidraulica ÅŸi sistemul de control au fost optimizate pentru a se obÅ£ine timpi de schimbare extrem de mici; rapoartele au fost adaptate în consecinţă. Nu mai trebuie amintit faptul că noul RS 6 transmite puterea excepÅ£ională prin intermediul sistemului de tracÅ£iune permanentă quattro. Cea mai nou generaÅ£ie nu numai că oferă o siguranţă ÅŸi o stabilitate mai mare – comparativ cu un automobil cu tracÅ£iune spate -, dar ÅŸi evidenÅ£iază caracterul dinamic aparte al modelului RS 6.

ÃŽn reglaj standard, diferenÅ£ialul central distribuie 40% din putere către axul faţă ÅŸi 60% către cel spate – această setare uÅŸor înclinată spre axul spate denotă o caracteristică dinamică deosebită în ceea ce priveÅŸte manevrabilitatea.

Suspensii pentru performanţe şi confort

Suspensia noului Audi RS 6 a fost redesenată în totalitate pentru maximizarea performanÅ£elor dinamice ÅŸi a confortului în timpul călătoriei – în special la voiajele lungi. Reglajele amortizoarelor ÅŸi ale arcurilor, precum ÅŸi întreaga electrocinematică a suspensiei faţă cu patru braÅ£e ÅŸi a celei spate cu braÅ£e trapezoidale au fost adaptate la un nou nivel de performanţă. Caracteristicile direcÅ£iei asistate servotronic – variabilă în funcÅ£ie de viteză – au fost ÅŸi ele revizuite. Acum, direcÅ£ia este mult mai sensibilă ÅŸi oferă un răspuns optim de la suprafaÅ£a drumului.

Per total, în materie de pilotaj, RS 6 combină precizia ÅŸi abilitatea în viraje a unei maÅŸini sport cu stabilitatea pe liniile drepte a unui automobil confortabil. Existent în echiparea standard, sistemul Dynamic Ride Control (DRC) – familiar de la actualul RS 4 ÅŸi îmbunătăţit semnificativ – joacă un rol important.

Acest sistem reduce tangajul ÅŸi ruliul în jurul axelor longitudinală, respectiv transversală ale automobilului printr-o soluÅ£ie ingenioasă – fără nici un fel de intervenÅ£ie a electronicii ÅŸi numai prin legile dinamicii fluidelor.

Un sentiment unic de pilotaj

Prin intermediul Dynamic Ride Control, amortizoarele sunt conectate în diagonală prin două conducte de ulei ÅŸi două supape de control. MiÅŸcarea caroseriei – de exemplu, ruliul la virajele de mare viteză sau pe suprafeÅ£e denivelate – produce curenÅ£i de ulei, care generează o forţă de amortizare suplimentară. ÃŽn consecinţă, RS 6 se laudă cu un control ÅŸi mai precis în viraje ÅŸi reacÅ£ionează cu ÅŸi mai mare precizie la schimbările de direcÅ£ie impuse de cel aflat la volan.

Dynamic Ride Control poate fi suplimentat la noul RS, ca opţiune, cu sistemul de amortizare în trei faze. Acesta permite pilotului să selecteze caracteristicile de manevrabilitate în funcţie de preferinţele lui/ ei sau de ruta aleasă. În reglajul de confort, suspensiile sport plus oferă un remarcabil confort al călătoriei, în programul dinamic se setează pe un stil entuziast de conducere, iar modul sport oferă o precizie maximă a conducerii.

Reglajul sportiv al programului electronic de stabilizare (ESP) este ideal în cazul acestui model: momentul de intervenţie este unul foarte mult întârziat, ceea ce permite savurarea la maximum a conducerii automobilului, dar în acelaşi timp se menţine şi un nivel ridicat al siguranţei. Alternativ, sistemul ESP poate fi dezactivat în totalitate.

Frâne ceramice pentru un atlet excepţional

Un atlet de un calibru excepÅ£ional, aÅŸa cum este Audi RS 6, are nevoie de un sistem de frânare absolut remarcabil. Discurile din dotarea standard – din oÅ£el, cu diamentrul de 19 inch – au fost redesenate pentru a suporta sarcina maximă. Acestea constau dintr-o cameră de aluminiu ÅŸi un inel de distribuÅ£ie a frecării, conectate între ele printr-un angrenaj flotant cu ace de metal. Designul sporeÅŸte stabilitatea termică ÅŸi reduce masa.

OpÅ£ional, în combinaÅ£ie cu jante de 20 inch, este disponibil ÅŸi un sistem de frâne ceramice: acesta are discuri cu un diametru impresionant – 420 milimetri la roÅ£ile faţă ÅŸi 356 milimetri la cele spate -, care suportă cu uÅŸurinţă cea mai ridicată sarcină termică ÅŸi au o durată de viaţă mai lungă. La fel de impresionante sunt dimensiunile cauciucurilor: jantele standard, de 19 inch, cu un nou design, cu 10 spiÅ£e, sunt echipate cu pneuri de dimensiune 255/40 R 19. Jantele de 20 inch, existente ca dotar opÅ£ională, sune echipate cu cauciucuri de 275/35 R 20.

Apariţie încrezătoare cu particularităţi funcţionale

Designul aparte face ca noul Audi RS 6 să fie imediat observat ÅŸi să aibă un aspect încrezător în sine – fără nici o notă de agresivitate. De fapt, designul clar al părÅ£ii frontale – cu barele remodelate ÅŸi fantele accentuate – urmează funcÅ£iile noului model: motor ultraperformant necesită un mare volum de aer pentru admisie ÅŸi pentru răcire. Caracteristica specifică familiei RS este accentuată de grila singleframe, de culoarea aluminiului mat, ÅŸi de grila cu design fagure, foarte bine ÅŸlefuită.

Farurile noului Audi RS 6 sunt o operă de artă în miniatură din punct de vedere al tehnologiei: pentru a crea spaţiu în şorţurile faţă pentru a permite admisia unui curent de aer suplimentar, luminile de ceaţă cu halogen au fost integrate alături de farurile bixenon, iar opţional se poate alege luminile reglabile şi funcţia de virare a fasciculului.

Beznile de lumini LED pentru rulaj pe timp de zi adaugă o notă distinctivă: zece LED sunt montate la baza fiecărui far ÅŸi oferă o apariÅ£ie ÅŸocantă noului Audi RS 6, indiferent că este zi sau noapte. O pleoapă situată în partea superioară a farurilor aspreÅŸte aspectul acestui automobil – sport ÅŸi business, totodată. Åži stopurile sunt marcante tot datorită tehnologiei LED.

Design extraordinar derivat din “Ur-quattro”

Spatele modelului Audi RS 6 este caracterizat de eÅŸapamentul de formă ovală ÅŸi de bara cu aspect de difuzor. Spoilerul de pe acoperiÅŸ completează reglajele aerodinamice ale acestui automobil extrem de performant. Linia laterală este distinsă prin arcurile roÅ£ilor, largi ÅŸi evazate. Ca ÅŸi capota motorului, aripile faţă sunt din aluminiu cu scopul de a reduce masa totală. Acestea au fost adaptate pentru roÅ£ile uriaÅŸe ale noului Audi RS 6, dar sunt ÅŸi o reminiscenţă a unui punct de cotitură în istoria automobilului: partea superioară netedă a pasajelor roÅ£ilor cu muchiile evidente a figurt printre elementele de design ale Audi quattro – pionierul tracÅ£iunii integrale permanente în 1980. Coloristica standard este una cu efect metalic/ perlat. Noile culori – Sepang Blue, Monza Silver ÅŸi Monterrey Green – sunt rezervate exclusiv pentru RS 6.

Interior elegant ÅŸi exclusivist

Interiorul noului RS 6 oferă o sinteză impresionantă a eleganţei şi exclusivităţii sportive. Maiestria de un nivel deosebit de ridicat, specifică pentru Audi, este completată de o combinaţie, , în egală măsură sportivă şi elegantă, de materiale fine. Fibră de carbon, aluminiu, piele şi Alcantara sunt cele care creează o ambianţă care este unică chiar şi în lumea automobilelor superperformante.

Principalul element de control este şi rămâne volanul: la noul RS 6, clienţii pot alege între volanul sport cu trei spiţe, multifuncţional, şi versiunea sport RS, a cărei particularitate este partea inferioară plată. De asemenea, nu trebuie omise controalele multifuncţionale de pe volan şi padelele de schimbare a vitezelor. Din punct de vedere al designului specific RS avem un cockpit în care întâlnim indicator al presiunii de acceleraţie. Afişajele pentru presiunea acceleraţiei, temperatura uleiului şi cronometraj pot fi apelate prin sistemul de informare a pilotului.

ÃŽncrustările sunt făcute din fibră de carbon ÅŸi au muchiile din aluminiu, finisajele cockpitului strălucesc graÅ£ie nuanÅ£ei Piano Black. Alte puncte de atracÅ£ie ale interiorului sunt oferite de butoanele de culoarea aluminiului ale terminalului MMI aflat pe consola centrală, de mânerele uÅŸilor ÅŸi de pedalierul sport, cu aspect de aluminiu. Scaunele sport bine conturate sunt îmbrăcate într-o combinaÅ£ie de piele ÅŸi Alcantara, cu emblema RS 6 embosată, sau – opÅ£ional – tapiÅ£ate complet în piele Silk Nappa ori Valcona.

Echipări bogate, opţiuni individuale

Acest automobil superperformant merită un nivel apropiat în ceea ce priveşte echiparea standard. Pe lângă designul şi elementele tehnice specifice pentru RS 6, aceasta include sistemul audio cu puternicul Bose Surround Sound, scaunele încălzite în faţă şi în spate, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri şi Audi parking system plus. Alături de gama largă de opţionale high-tech de la gama Audi A6, fiecare RS 6 poate fi modelat perfect pe dorinţele fiecărui client. În consecinţă, Audi RS 6 este o maşină business ce degajă sportivitate, cu o mare versatilitate, dar care este potrivită şi pentru o gamă largă de activităţi în timpul liber.

Sursa: Porsche Romania/Scorpion

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *