ÃŽn cea de-a zecea etapă din American Le Mans Series, pe noul circuit stradal din Detroit (statul Michigan), Audi a demonstrat performanÅ£ele impresionante ale motoarelor echipate cea mai modernă tehnologie diesel. Prototipul Audi R10 TDI pilotat de Emanuele Pirro (Italia) ÅŸi Marco Werner (Germania) a fost la conducere până cu patru tururi înainte de finalul celor două ore ÅŸi 45 minut – durata unei curse în ALMS. ÃŽntr-un duel palpitant, cei doi au fost învinÅŸi de prototipul Porsche – mult mai uÅŸor conform regulilor din categoria LMP2 – pentru 5,9 secunde.
Rinaldo Capello (Italia) şi Allan McNish (Scoţia), în cel de-al doilea prototip Audi, au completat o performanţă excelentă a echipei: locul al treilea în clasamentul general şi al doilea în cel al clasei LMP1.
GraÅ£ie celei de-a 20-a victorii consecutive pe care o obÅ£ine în categoria LMP1, “regina claselor” pentru prototipurile Le Mans, Audi ÅŸi-a asigurat, cu două etape înainte de finalul stagiunii, titlul constructorilor pentru a opta oară la rând.
Cele două prototipuri Audi R10 TDI, care au luat startul din a patra linie a grilei, au oferit spectatorilor un show veritabil. ÃŽn prima oră a cursei, Marco Werner a venit la standuri pentru o penalizare “stop-and-go”, dar a reuÅŸit să ajungă până pe poziÅ£ia a treia.
Emanuele Pirro, care a preluat volanul în timpul unei neutralizări, a demonstrat – la repornirea cursei – puterea modelului Audi R10 TDI ÅŸi a urcat direct pe primul loc. ÃŽn ultimele 35 de tururi, el a avut o dispută aprinsă cu Romain Dumas (Porsche) ÅŸi ÅŸi-a apărat poziÅ£ia până în turul 102 din totalul celor 106 parcurse.
Când Dumas a trecut în frunte, cele două prototipuri s-au atins uÅŸor. Pirro a revenit pe primul loc, dar pentru un scurt interval, fiind redepăşit ÅŸi cedând victoria la “general” pentru aproape ÅŸase secunde.
Rezultatele de la Detroit
1. Romain Dumas/ Timo Bernhard (Porsche) 106 tururi/ 2h45m36,179s
2. Emanuele Pirro/ Marco Werner (Audi R10 TDI) +5,948s (1o LMP1)
3. Rinaldo Capello/ Allan McNish (Audi R10 TDI) +17,970s (2o LMP1)
4. Andy Wallace/ Butch Leitzinger (Porsche) +22,242s
5. David Brabham/ Stefan Johansson (Acura/Honda) +22,569s
6. Adrian Fernandez/ LuisDiaz (Acura/Honda) +23,887s
7. Chris Dyson/ Guy Smith (Porsche) +41,513s
8. Jamie Bach/ Ben Devlin (Lola-Mazda) +1 tur
9. Sascha Maassen/ Ryan Briscoe (Porsche) +2 tururi
10. Johnny O’Connell/ Jan Magnussen (Corvette) +3 tururi
Sursa: Porsche Romania/Scorpion