În cea de-a opta etapă din American Le Mans Series, desfăşurată la Road America (statul Wisconsin), cele două prototipuri Audi R10 TDI au fost maşinile care au dominat întrecerea desfăşurată pe cea mai rapidă pistă din calendar şi au obţinut o dublă în categoria LMP1. După o luptă strânsă între cele două maşini ale constructorului german, tandemul Rinaldo Capello/ Allan McNish (Italia/ Scoţia) a învins perechea Emanuele Pirro/ Marco Werner (Italia/ Germania) graţie unui avantaj de numai 0,796 secunde.
Team Audi Sport North America a pierdut duelul pentru victoria în clasamentul general pentru numai 1,783 secunde în faţa mult mai rapidului prototip LMP2, după ce maşinile R10 TDI au deţinut şefia cursei pentru aproape toată durata întrecerii (patru ore). Opririle mai lungi la standuri, cauzate de regulament, şi neplăcerile cu pneurile au redus şansele care Audi să obţină o victorie clară în clasamentul general.
ÃŽn condiÅ£ii de căldură ÅŸi umiditate crescută, cele două prototipuri Audi R10 TDI au pornit bine în cursă, după care, la numai 45 minute după start, Allan McNish a suferit o pană – stânga spate – pe una din cele mai rapide porÅ£iuni ale pistei. ÃŽn ciuda acestui incident, ambele maÅŸini diesel au păstrat primele două locuri, după care o furtună a necesitat intervenÅ£ia SafetyCar ÅŸi neutralizarea cursei pentru mai bine de 60 minute , ceea ce a permis concurenÅ£ei să reducă ecartul.
ÃŽn ultima parte a cursei, Team Audi Sport North America nu ÅŸi-a asumat riscuri inutile prin neschimbarea pneurilor la ambele prototipuri R10 TDI. Aceasta a făcut ca Rinaldo Capello ÅŸi Emanuele Pirro să retrogradeze după cele două prototipuri Porsche oficiale. Ultimele tururi, extrem de palpitante, au însemnat o ofensivă Audi prin care Capello ÅŸi Pirro au trecut de unul din rivali – în ciuda faptului că maÅŸinile LMP2 sunt mai uÅŸoare – ÅŸi aproape că au anulat un avans de 18 secunde pe care îl avea cel de-al doilea Porsche al echipei de uzină. Victoria a fost decisă în penultimul tur, când ambele Audi R10 TDI au înregistrat probleme de trafic în secÅ£iunea lungă Carousel, ceea ce a însemnat pierderea unor secunde preÅ£ioase.
Rezultatele de la Road America
1. Romain Dumas/ Timo Bernhard (Porsche) 96 tururi/ 4h01m17,701s
2.. Rinaldo Capello/ Allan McNish (Audi R10 TDI) +1,783s (1o LMP1)
3. Emanuele Pirro/ Marco Werner (Audi R10 TDI) +2,489s (2o LMP1)
4. Sascha Maassen/ Ryan Briscoe (Porsche) +1m00,727s
5. David Brabham/ Stefan Johansson (Acura/Honda) +2 tururi
6. Chris Dyson/ Guy Smith (Porsche) +2 tururi
7. Andy Wallace/ Butch Leitzinger (Porsche) +2 tururi
8. Adrian Fernandez/ Luis Diaz (Acura/Honda) +2 tururi
9. Brian Herta/ Marino Franchitti (Acura/Honda) +2 tururi
10. Greg Pickett/ Lars Graf (Lola-AER) +5 tururi (3o LMP1
Sursa: Porsche Romania/Scorpion