AUTO

Victorie pentru Audi la Zandvoort

Victorie pentru AudiDe departe a fost cel mai atractiv ÅŸi mai disputat weekend din actualul sezon DTM, iar dominante au fost strategia, duelurile roată la roată ÅŸi colaborarea perfectă între coechipierii Audi. ÃŽn final, am asistat la o dominaÅ£ie Audi. 74.500 spectatori (de-a lungul weekend-ului) au asistat la prima cvadruplă pentru Audi A4 în istoria DTM. Martin Tomczyk (Audi Sport Team Abt Sportsline) a sărbătorit a doua victorie a lui în DTM. Alexandre Prémat (Audi Sport Team Phoenix) a terminat pe locul al doilea, reuÅŸind prima clasare pe podium în “tânăra” lui carieră în DTM. Mattias Ekström a obÅ£inut locul al treilea la capătul unei dispute strânse ÅŸi ÅŸi- mărit avansul în clasament. Timo Scheider ÅŸi Christian Abt – ocupanÅ£ii locurilor al patrulea, respectiv al ÅŸaselea – au completat festivalul Audi pe coasta olandeză a Mării Nordului.

De-a lungul întregului weekend, Audi A4 DTM s-a aflat într-o ligă proprie la Zandvoort. După ce a obţinut primele cinci poziţii pe grila de start, echipa Audi a lucrat perfect în vederea unui rezultat la fel de bun şi la finalul cursei, ceea ce a demonstrat, încă o dată, cât de greu este să câştigi în DTM chiar şi cu un automobil superior.

În primul viraj, Tom Kristensen a fost împins în Paul di Resta de către un alt pilot de la Mercedes, Bruno Spengler. Coliziunea l-a făcut pe danez să piardă teren. Ulterior, campionul en titre, Bernd Schneider (Mercedes), a percutat cauciucul dreapta spate al maşinii lui Kristensen, în celebrul viraj Tarzan. Duelurile care au urmat cu Schneider şi cu coechipierul acestuia, Jamie Green, l-au obligat pe septuplul câştigător de la Le Mans să se retragă din cursă.

Mattias Ekström a condus categoric încă de la start, dar a pierdut timp în urma primei treceri pe la standuri în momentul în care siguranÅ£a roÅ£ii stânga spate s-a blocat. După pit stop, suedezul a fost înceitinit serios de mai mulÅ£i piloÅ£i Mercedes care ÅŸi-au efectuat oprirea obligatorie extrem de târziu. ÃŽncrezător în forÅ£ele proprii ÅŸi cu un al doilea pit stop timpuriu, Ekström a reuÅŸit – constant – să refacă terenul pierdut în partea finală a cursei de la Zandvoort.

ÃŽn ultimele tururi, spectatorii au asistat la o nouă versiune a duelului cu Mika Hakkinen, pe care – de această dată – Ekström a reuÅŸit să-l tranÅŸeze în favoarea lui. Cu cinci tururi înainte de final, suedezul l-a depăşit pe dublul campion mondial în Formula 1. ÃŽn ultimul tur, Ekström a trecut ÅŸi de Bruno Spengler.

Prin ocuparea locului al treilea, Ekström şi-a mărit avantajul pe care îl avea în clasamentul piloţilorin, fapt pe care îl datorează coechipierilor Christian Abt şi Timo Scheider, care l-au lăsat pe suedez să-i depăşească, oferindu-i astfel o susţinere maxim posibilă.

Cooperarea perfectă în competiÅ£ia cu Mercedes a fost demonstrată ÅŸi de Martin Tomczyk ÅŸi Alexandre Prémat: ÃŽn momentul în care Martin Tomczyk – lider al cursei în cea mai mare parte – a înregistrat probleme cu pneurile, el l-a lăsat pe Prémat să treacă înaintea lui. Atunci când a fost clar că Mercedes nu mai are nici o ÅŸansă de victorie, Prémat i-a întors favorul lui Tomczyk ÅŸi i-a cedat ÅŸefia cursei.

Rezultatele de la Zandvoort

1. Martin Tomczyk (Red Bull Audi A4 DTM) 38 tururi/ 1h02m31,668s

2. Alexandre Prémat (Audi Bank Audi A4 DTM) +0,297s

3. Mattias Ekström (Red Bull Audi A4 DTM) +2,036s

4. Timo Scheider (GW:plus/ Top Service Audi A4 DTM) +2,413s

5. Bruno Spengler (Mercedes) +2,944s

6. Christian Abt (Playboy Audi A4 DTM) +4,969s

7. Mika Hakkinen (Mercedes) +5,748s

8. Alexandros Margaritis (Mercedes) +6,929s

9. Gary Paffett (Mercedes) +7,882s

10. Mike Rockenfeller (S line Audi A4 DTM) +8,914s

11. Jamie Green (Mercedes) +10,536s

12. Bernd Schneider (Mercedes) +11,805s

13. Markus Winkelhock (Audi A4 DTM) +13,279s

14. Paul di Resta (Mercedes) +13,758s

15. Mathias Lauda (Mercedes) +29,626s

16. Lucas Luhr (Philips Audi A4 DTM) +41,986s

17. Susie Stoddart (Mercedes) +1 tur

18. Tom Kristensen (Siemens Audi A4 DTM) +5 tururi

Sursa: Porsche Romania/Scorpion

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *