Graţie locului secund obţinut la Mugello (Italia), Mattias Ekström a redevenit lider pentru Audi în DTM. După şase din cele zece etape ale sezonului 2007, suedezul de la Audi Sport Team Abt Sportsline are un avantaj de 6,5 puncte faţă de campionul en titre, Bernd Schneider, care nu a marcat nici un punct în Italia.
După ce a dominat categoric sesiunea de calificări – maÅŸinile Audi A4 DTM au ocupat locurile 1-5 -, cursa desfăşurată pe caniculă (temperatura aerului 37 grade, temperatura pistei 52 grade) a mers conforma planului pentru Audi, cel puÅ£in în faza preliminară. Cu timpi rapizi relizaÅ£i constant, Mattias Ekström, Martin Tomczyk ÅŸi Tom Kristensen au realizat un ecart consistent întrei ei ÅŸi cei mai apropiaÅ£i rivali, astfel că se îndreptau spre o triplă victorie.
Tom Kristensen a pierdut ÅŸansele unei clasări pe podium ca urmare a unei probleme survenite la primul pit stop. Apoi o neutralizare, imediat după mijlocul cursei, a creat o frustrare ÅŸi mai mare în rândul echipei Audi: Martin Tomczyk a retrogradat de pe locul al doilea până pe al zecelea ca urmare a timpului cât a aÅŸteptat la standuri până ce colegul Mattias Ekström a efectuat schimbul de pneuri ÅŸi realimentarea. ÃŽn plus, canistra de umplere a rezervorului a rămas blocată pe maÅŸină. După revenirea în regim de cursă, tânărul german a efectuat o piruetă ÅŸi a fost lovit, în mod nefericit, de Gary Paffett – aflat în urma lui -, astfel că a fost obligat să abandoneze în urma defectării supensiei.
În timpul neutralizării, Mattias Ekström a retrogradat în urma lui Mika Hakkinen, care a mizat pe un pariu îndrăzneţ, fiind singurul pilot care a efectuat cel de-al doilea pit stop regulamentar înainte de intrarea SafetyCar pe pistă. În timp ce toţi ceilalţi piloţi au trecut pe la standuri sub drapel galben, finlandezul a preluat şefia cursei.
În cea de-a doua parte a întrecerii, Mattias Ekström a creat o presiune mare asupra viitorului câştigător al cursei, dar, din cauza pistei murdare, nu a avut nici o şansă de a-l depăşi pe rivalul de la Mercedes, în ciudaf aptului că deţinea cea mai rapidă maşină. Cel mai rapid tur al său a fost cu opt zecimi de secundă mai bun decât cel al lui Mika Hakkinen. Cu o întârziere de numai 0,371 secunde, automobilul Red Bull Audi A4 DTM a încheiat cursa pe locul al doilea.
Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Rosberg), Alexandre Prémat (Audi Sport Team Phoenix) ÅŸi Tom Kristensen (Audi Sport Team Abt Sportsline) au fost ceilalÅ£i trei piloÅ£i care au adus puncte pentru Audi. După ghinionul de la primul pit stop, Kristensen a luptat pentru a reface terenul pierdut ÅŸi a revenit de pe locul al 16-lea până pe al optulea. Rockenfeller ÅŸi Prémat au marcat puncte chiar dacă – asemenea lui Christian Abt – au fost penalizaÅ£i cu “drive-through” (n.a. trecere pe linia standurilor, fără posibilitatea efectuării unui pit stop) pentru stabilirea celui mai bun timp în zone în care era fluturat drapelul galben.
La prima lui cursă pentru echipa Audi privată – Futurecom TME -, Markus Winkelhock a terminat al noulea ÅŸi a ratat primele lui puncte în DTM. Martin Tomczyk, Christian Abt, Vanina Ickx, Lucas Luhr ÅŸi Timo Scheider au abandonat ca urmare a unor coliziuni sau ieÅŸiri în decor. De altfel, numai 12 din cele 20 de maÅŸini aflate la start au încheiat această cursă plină de incidente.
Rezultatele de la Mugello
1. Mika Häkkinen (Mercedes) 33 tururi/ 1h03m10,117s
2. Mattias Ekström (Red Bull Audi A4 DTM) +0,371s
3. Paul di Resta (Mercedes) +3,198s
4. Bruno Spengler (Mercedes) +8,722s
5. Daniel la Rosa (Mercedes) +9,420s
6. Mike Rockenfeller (S line Audi A4 DTM) +10,073s
7. Alexandre Prémat (Audi Bank Audi A4 DTM) +11,975s
8. Tom Kristensen (Siemens Audi A4 DTM) +12,251s
9. Markus Winkelhock (Audi A4 DTM) +16,558s
10. Susie Stoddart (Mercedes) +22,144s
11. Bernd Schneider (Mercedes) +26,877s
12. Mathias Lauda (Mercedes) +7 tururi
Abandonuri:
Martin Tomczyk (Red Bull Audi A4 DTM) +17 tururi (accident)
Gary Paffett (Mercedes) +17 tururi
Christian Abt (Playboy Audi A4 DTM) +17 tururi (accident)
Alexandros Margaritis (Mercedes) +21 tururi
Vanina Ickx (Audi A4 DTM) +29 tururi (răsucire)
Jamie Green (Mercedes) +30 tururi
Lucas Luhr (Philips Audi A4 DTM) +32 tururi (coliziune)
Timo Scheider (GW:plus/Top Service Audi A4 DTM) +33 tururi (coliziune)
Sursa: Porsche Romania/Scorpion