AUDI AG şi-a continua seria impresionantă de victorii în cursa de 24 ore de la Le Mans, desfăşurată în condiţii extrem de dificile. Frank Biela (Germania), Emanuele Pirro (Italia) şi Marco Werner (Germania) au repetat succesul obţinut cu un an înainte, astfel că Audi şia- trecut în cont cea de-a şaptea victorie în clasica întrecere de anduranţă. Pentru a doua ediţie la rând, trofeul suprem a revenit unui prototip Audi R10 TDI. Revoluţionarul monopost diesel realizat la Ingolstadt a rămas astfel neînvins la Le Mans.
ÃŽn cea de-a 75-a ediÅ£ie a cursei de 24 ore de la Le Mans, Audi a oferită încă o dovadă impresionantă a ceea ce înseamnă “Vorsprung durch Technik”. Audi R10 TDI a fost cea mai rapidă ÅŸi cea mai fiabilă maÅŸină din întregul pluton. De la primul ÅŸi până la ultimul tur, unul din cele trei prototipuri diesel ale constructorului din Ingolstadt s-a aflat în fruntea cursei.
Peste 260.000 de spectatori au asistat la una din cele mai disputate curse de 24 ore din istoria întrecerii de la Le Mans. Schimbarea condiÅ£iilor meteo în prima parte a cursei a făcut ca prototipul Audi R10 TDI cu numărul de start 3 să părăsească competiÅ£ia, după ce Mike Rockenfeller a părăsit pista inundată de ploaie – era doar al treilea tur după ce preluase volanul de la Lucas Luhr – ÅŸi a lovit barierele de protecÅ£ie în virajul Tetre Rouge.
Åži evoluÅ£ia impresionantă a tripletei Rinaldo “Dindo” Capello – Tom Kristensen (recordmanul victoriilor de la Le Mans) – Allan McNish s-a încheiat prematur: cei trei au controlat cursă cu un avans categoric pentru mai bine de 16 ore, dar roata stângă a prototipului Audi R10 TDI s-a desprins în cursul dimineÅ£ii de duminică, la trecerea prin pasajul Indianapolis. Dindo Capello, care ÅŸi-a sărbătorit a 43-a aniversare în duminica întrecerii, se afla în cockpit ÅŸi nu a avut nici o ÅŸansă de a evita accidentul.
Astfel, în ultimele cinci ore şi jumătate, toate speranţele au fost puse în maşina Audi R10 TDI cu numărul de start 1, care i-a avut în cockpit pe Frank Biela, Emanuele Pirro şi Marco Werner. Condiţiile au fost extrem de dificile după ce ploaia torenţială s-a abătut asupra circuitului în ultima parte a cursei. Cu toate acestea, cei trei piloţi renumiţi şi-au îndeplinit misiunea cu bine. Avansul impresionant cu care Marco Werner a terminat în faţa maşini Peugeot clasată pe locul al doilea a fost de 10 tururi la trecerea liniei de sosire.
După cel de-a ÅŸaptelea triumf la Le Mans – reuÅŸit la cea de-a 75-a ediÅ£ia a întrecerii -, Audi a urcat pe locul al treilea în clasamentul all-time. Numai Porsche ÅŸi Ferrari au câştigat mai multe curse la Le Mans, dar nici unul din constructori nu se numără, în prezent, printre adversarii Audi la clasica întrecere de anduranţă.
“Aceasta este, fără îndoială, cea mai dificilă cursă pe care am avu vreodată la Le Mans”, a spus Rupert Stadler, preÅŸedintele Consiliului Director AUDI AG, la finalul întrecerii. “De aceea, această victorie are o însemnătate ÅŸi mai mare. Pe pistă, am demonstrat încă o dată că avem cea mai bună tehnologie, cei mai valoroÅŸi piloÅ£i ÅŸi cea mai performantă echipă. Fiecare persoană din cadrul mărcii Audi poate fi mândră de acest succes.”
Sursa: Porsche Romania/Scorpion