AUTO, LifeStyle

Volkswagen GT, o compacta surprinzatoare

Voklswagen GTIn ziua cand am efectuat test-ul cu noul Volkswagen GT TSI, am fost de doua ori surprinsi. Prima data a fost atunci cand am vazut in fata reprezentantei Toyota cum o Dacia Logan tracta un imens Land Cruiser 100. A doua surpriza a zilei a fost si cea mai mare, respectiv atunci cand am atins viteza de 220 km/h cu motorul de 1.4 litri de pe noul Golf GT. Pentru a intelege mai bine cum de un biet 1.4 ajunge sa invinga la capitolul performante multe masini de renume echipate cu motoare de peste 2.000 de cmc, trebuie sa prezentam cum se cuvine acest mic agregat. In primul rand motorul cu 4 cilindri in linie este identic cu cele care echipeaza Skoda Fabia, Seat Cordoba sau Volkswagen Polo. Singura asemanare a acestor motoare este in schimb doar la capitolul cilindree, deoarece in rest micul TSI este complet diferit, scrie StiriAuto.ro.Volkswagen a reusit sa supraalimenteze acest motor cu cele doua sitsteme cunoscute pe piata, turbocompresorul si compresorul mecanic. Pana la TSI multi fabricanti au echipat motoarele lor cu doua turbocompresoare sau doua compresoare mecanice, insa nici unul nu le-a combinat. Cele doua sisteme de supraalimentare sunt complet diferite deoarece turbocompresorul functioneaza pe baza gazelor arse si ofera o putere maxima la turatii mari, in timp ce compresorul mecanic este legat la rotatiile motorului si ofera o crestere a puterii chiar si de la turatiile mai mici.

MOTOR

Motorul 1.4 TSI al Golf-ului GT are ambele sisteme de supraalimenatre si dezvolta o putere maxima de 170 CP la o turatie de 6.000 rpm. Momentul motor dezvoltat de acest motor este de 240 Nm, iar turatia la care acesta este disponibil este de 1.750 rpm. Aceste preformante se traduc in viata reala printr-o flexibilitate foarte buna a motorului, senzatie data doar de motoarele mai mari.
Pana la o turatie de 2.000 rpm acest TSI suna aproape ca un 1.4 aspirat, insa de la aceasta valoare a turatiei intra in functiune si compresorul mecanic. Sprintul de la 0 la 100 de km/h este atins in doar 7.7 secunde, iar viteza maxima data de producator este de 218 km/h. Noi am reusit sa atingem o viteza maxima de 220 km/h in treapta a sasea, moment cand acul turometrului arata doar 5.500 rpm. Daca se ajunge la o valoare de 6.000 de rpm, noi credem ca acest Golf GT este capabil sa atinga 235-240 km/h.

Mai departe pe StiriAuto.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *