La 16-17 iunie 2007, AUDI AG se va alinia, încă o dată, în cea mai dificilă cursă din lume: cu trei prototipuri, Audi Sport Team Joest va concura în cursa de 24 ore de la Le Mans, cea mai mare provocare din motorsport, ajunsă la cea de-a 75-a ediţiei în acest an.
Cu începere din 2000, Audi a fost marca pe care toată lumea a dorit să o învingă la Le Mans. Cele cinci victorii cu Audi R8 – prototip devenit o legendă a vremurilor sale – au fost urmate de un triumf istoric al unei maÅŸini cu motorizare diesel – Audi R10 TDI – la debutul său la Le Mans, în iunie 2006.
ÃŽn ciuda modificărilor de regulament, care prevăd că rezervoarele modelelor diesel trebuie să fie – cu începere din acest an – mai mici cu 10 procente decât ale prototipurilor cu motorizări pe benzină, echipa condusă de directorul Audi Motorsport, Dr, Wolfgang Ullrich, se bazează pe performanÅ£ele ÅŸi pe fiabilitatea Audi TDI Power în clasicul francez al anduranÅ£ei. Pentru prima dată, Audi R10 TDI va concura împotriva unui alt prototip diesel: Peugeot 908.
Adversarul Audi, Peugeot, este un constructor care a cunoscut succesul în diferite categorii din motorsport şi este un competitor puternic. Însă, ca pionier al tehnologiei diesel, Audi are un avantaj în ceea ce priveşte experienţa, inclusiv la Le Mans, iar Audi Sport Team Joest intenţionează să transforme acest atu într-o a şaptea victorie pentru Audi la Le Mans.
Pentru prima dată din 2002, AUDI AG aliniază trei maşini oficiale la startul cursei de 24 ore de la Le Mans. La volanul celui de-al treilea prototip Audi R10 TDI se vor afla trei tineri piloţi care în mod normal evoluează pentru Audi în DTM: Lucas Luhr (Germania), Alexandre Prémat (Franţa) şi Mike Rockenfeller (Germania).
AUDI AG este implicată în cursa de 24 ore de la Le Mans cu începere din 1999. Rareori în trecut, un producător de automobile a cunoscut un asemenea succes în ceea ce este considerată cea mai dură competiÅ£ie auto din lume. Åžase victorii în clasamentul general dintr-un total de opt participări – inclusiv un succes istoric la Le Mans, graÅ£ie primei izbânzi a unei maÅŸini cu motor diesel – reprezintă o carte de vizită mai mult decât impresionantă.
Seria unică de victorii reuÅŸită de prototipurile Audi la Le Mans va fi onorată în viitor printr-un monument aflat îninima circuitului ÅŸi care va fi inaungurat sâmbătă, 16 iunie, cu puÅ£in înainte de startul celei de-a 75-a ediÅ£ii “Le Mans 24 Hours”. Rupert Stadler (preÅŸedinte al COnsiliului Director AUDI AG), Dr. Wolfgang Ullrich (director Audi Motorsport), Jean-Claude Plassart (preÅŸedinte Automobile Club de l’Ouest/ ACO) ÅŸi unul din piloÅ£ii oficiali Audi vor dezveli “Audi Tower” în centrul “Satului”, la ora 10.40.
Arhitectura modernă a acestei sculpturi cu înălţimea de 12 metri simbolizează imaginea dinamică a mărcii Audi. Turnul va avea o înfăţişase diferită pe timp de zi şi pe timp de noapte. De-a lungul cursei, 24 de inele rotative vor ilumina de la baza edificiului şi până în vârf. Un perete video este montat pe partea frontală a turnului. Numele fiecărui câştigător al cursei de 24 ore de la Le Mans este gravat pe suprafaţa de sticlă.
În cockpitul celorlalte două prototipuri Audi R10 TDI se vor afla şase veterani, care totalizează 20 de victorii la Le Mans. Printre ei se află şi recordmanul succeselor la Le Mans, Tom Kristensen, ocazie cu care danezul îşi va celebra revenirea în competiţii după accidentul teribil suferit în prima etapă DTM din acest an, la Hockenheim.
Primul test serios de la Le Mans va avea loc o dată cu prima sesiune de calificări, miercuri, la ora 19.00 (ora locală/ ora 20.00 în România). Cursa va începe sâmbătă, la ora 15.00 (ora locală/ ora 16.00 în România). ÃŽn întreaga lume, “cursa anului” va fi televizată în peste 100 de ţări.
Sursa: Porsche Romania/Scorpion