BMW, Audi si Mercedes continuă competiţia pentru primul loc in topul brandurilor auto premium. În perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2013, cele trei branduri germane au înregistrat 4.536 de materiale în presa scrisă şi TV. Mercedes-Benz a avut 1.802 de materiale în mediile analizate, BMW a numărat 1.692 de materiale, iar Audi a avut 1.042 de materiale.
Mercedes – Benz a beneficiat de cea mai mare acoperire media în luna aprilie 2013 (279 materiale), când Daimler Group a anunţat că va investi peste 300 milioane euro în România, în scopul de a extinde producția de cutii de viteze Mercedes-Benz de la Star Tansmission.
Perioada de vârf în care cei de la BMW au avut cele mai multe apariţii în media(229) este luna septembrie 2013. Principalul subiect abordat de jurnalişti a fost lansarea în cadrul salonului de la Frankfurt a supercarului eco i8 şi a noului model electric i3. De asemenea, un eveniment intens mediatizat a fost lansarea noului BMW Seria 5 în cadrul showroomului Băneasa.
Pentru Audi, luna cu cea mai crescută vizibilitate în media a fost septembrie 2013 în care au avut 155 materiale. Cele mai dezbătute subiecte au fost dezvăluirea conceptului Audi Quattro Nanuk, în cadrul salonului de la Frankfurt, precum şi lansarea versiunii facelift a sedanului A8.
Vizibilitatea mărcilor premium în publicitate
În perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2013, Mercedes este brandul cu cele mai multe reclame înregistrate – 2.953, si un rate card de peste cinci milioane de euro.
Audi ocupă locul doi în clasamentul mediaTRUST, în privinţa numărului de reclame difuzate, cu 647 de spoturi, cu un rate card de aproximativ un milion trei sute de euro.
Următorul clasat este BMW cu 145 de reclame difuzate şi un rate card de peste cinci sute de mii de euro.
Raportul mediaTRUST conţine şi o distribuţie a reclamelor pe surse media în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2013. Din cele 2.953 de spoturi înregistrate de Mercedes Benz, 2.355 de reclame au fost difuzate la TV, 368 la posturile de radio şi 230 de reclame au fost tipărite în presa scrisă.
Ca şi Mercedes, Audi a mizat mai mult pe TV unde a înregistrat 289 de spoturi publicitare, la radio au fost înregistrate 230 de reclame, iar în presa scrisă 128.
BMW a numărat 145 de reclame în presa scrisă.
Analiza a luat în calcul presa scrisă centrală si posturile TV monitorizate de mediaTRUST în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2013. Au fost luate în considerare doar materialele referitoare la brand şi prezentări de automobile, fiind excluse din monitorizare ştirile despre accidente auto, ştirile de cancan etc. Detalii privind monitorizare sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.
Pentru vizibilitatea în publicitate raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 2.600.000 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 31 octombrie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, din care 58.518 au fost clasificate la categoria autovehicule.