NESCAFÉ, brandul companiei Nestlé care a debutat la nivel mondial ca o soluție inovatoare pentru conservarea stocurilor mari de cafea, aniversează 75 de ani, fiind una dintre cele mai populare băuturi din întreaga lume. Astăzi, la nivel mondial, în fiecare secundă, se consumă peste 5.500 de căni de cafea solubilă NESCAFÉ, fiecare produs fiind creat în funcție de preferințele consumatorilor.
“Sărbătorim istoria bogată și moștenirea NESCAFÉ, prima cafea solubilă din lume care a păstrat intactă aroma cafelei. De-a lungul celor 75 de ani, cafeaua solubilă a evoluat de la o simplă cutie de cafea la un întreg portofoliu de sortimente și sisteme de cafea”, a declarat Carsten Fredholm, Head of Nestlé’s Beverage Strategic Business Unit.
“Sortimentele NESCAFÉ sunt prezente în peste 180 de țări, iar pe viitor ne dorim să ne extindem astfel încât să ne consolidăm poziția de lideri la nivel mondial”, a mai adăugat Carsten Fredholm.
În 1929, Louis Dapples, președintele Nestlé de la momentul respectiv, a primit o provocare interesantă din partea fostului angajator, Banque Française et Italienne pour l’Amérique du Sud.
După căderea bursei de pe Wall Street și colapsul prețurilor cafelei, banca deținea în portofoliu cantități foarte mari de stocuri de cafea în depozitele din Brazilia.
Provocarea lansată către Nestlé a fost aceea de a transforma aceste stocuri în “cuburi de cafea solubilă” care să poată fi comercializate.
Chimistul Max Morgenthaler s-a alăturat companiei Nestlé pentru a ajuta echipa de cercetătorii în gasirea unei soluții.
După trei ani de cercetări, a avut loc prima descoperire: produsul café au lait – un amestec de cafea, zahăr și lapte – transformat în pudră, își păstra aroma mai mult timp. Dar această pudră nu se dizolva ușor, iar conservarea laptelui și a zahărului reprezentau adevărate provocări pentru producție.
Istoria Nescafé
În cei trei ani de cercetări amănunțite, Max Morgenthaler a descoperit faptul că aroma se păstra mai bine în cazul cafelei cu lapte și zahăr, decât în cazul produsului neîndulcit. De asemenea, acesta a descoperit că aroma de cafea se conserva mai bine în urma expunerii la temperaturi și presiuni mari.
Max Morgenthaler a ajuns la concluzia că secretul conservării aromei de cafea stă în crearea unui sortiment solubil cu suficienți carbohidrați care să confere savoare. Această nouă direcție a fost una diferită de conceptul inițial.
Un an mai târziu, specialiștii Nestlé au folosit o tehnică specifică de a produce această pudră. Soluția a fost prezentată în fața boardului executiv Nestlé și a directorilor tehnici, care au putut testa primele mostre de cafea solubilă.
Doi ani mai târziu, pe 1 aprilie 1938, cafeaua solubilă NESCAFÉ a fost lansată în Elveția. Nestlé a înființat o linie de producție pentru extracția și uscarea rapidă a boabelor de cafea pentru a produce cafeaua NESCAFÉ în fabrica din orașul elvețian Orbe.
Cafeaua NESCAFÉ a fost lansată în Marea Britanie două luni mai târziu și în Statele Unite în 1939. În 1940, prima cafea solubilă era deja disponibilă în 30 de țări.
Pe durata celui de-al doilea Război Mondial, în Elveția, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii s-au consumat mai mult de 3 sferturi din producția globală de cafea NESCAFÉ.
Termenul de valabilitate mai extins decât cel al cafelei măcinate a susținut creșterea popularității cafelei solubile și a dublat volumul vânzărilor.
Pentru aprovizionarea trupelor armatei Statelor Unite, cafeaua NESCAFÉ era livrată vrac în pachetele cu provizii. Din acest motiv, pentru a susține cererea, în 1943 au fost înființate două fabrici în Statele Unite.
Timeline
În 1952, fabrica NESCAFÉ din St Menet, Franța a venit cu o idee revoluționară – un produs care nu necesita adăugarea de carbohidrați. Din acel moment cafeaua NESCAFÉ conține numai apă și cafeaua extrasă din boabele de cafea, fără niciun alt ingredient.
În 1960, NESCAFÉ a început să fie comercializat în recipiente de sticlă, în Japonia și Europa, o inovație menită să păstreze prospețimea cafelei.
În 1965, brand-ul anunța o nouă inovație – cafeaua solubilă obținută prin tehnologia de extracție a apei – freeze drying – NESCAFÉ Gold Blend.
De-a lungul timpului, NESCAFÉ și-a extins portofoliul de specialități creând noi sortimente precum NESCAFÉ Decaf, NESCAFÉ Gold Espresso, NESCAFÉ Frappé, NESCAFÉ Cappuccino sau NESCAFÉ Ready-to-Drink.
În 1990, specialiștii NESCAFÉ au brevetat o modalitate prin care băuturile puteau beneficia de textura bogată a spumei de lapte, o rețetă care este folosită în ziua de astăzi pentru NESCAFÉ Cappuccino.
Istoria Nestlé a stat mereu sub semnul inovației, iar lansarea NESCAFÉ Dolce Gusto în Elveția, Germania și Marea Britanie în 2006 și în Spania un an mai târziu a reprezentat un pas important.
Sistemul de “coffee shop la tine acasă” este unul extrem de complex, având capacitatea de a face trecerea de la băuturi calde la sortimente reci. Capsule de NESCAFÉ, Nestea și Nesquik sunt disponibile pentru cele cinci modele de aparate Dolce Gusto: Melody, Circolo, Piccolo, Fontana și Creativa.
Doi ani mai târziu, în 2008, sistemul Nescafé Barista, disponibil exclusiv în Japonia, a fost dezvoltat ca singurul sistem pentru uz casnic individual care prepara sortimente pe bază de cafea solubilă.
Nestlé Professional, divizia companiei pentru clienții din HORECA s-a bucurat, de asemenea, de inovații constante, oferind trei game de sisteme pentru prepararea băuturilor calde: Nescafé Alegria, Nescafé Milano și Viaggi Nescafé.
Sistemele Nestlé Professional pot fi găsite astăzi în peste 400.000 de locații în întreaga lume, peste 175 de căni de cafea fiind consumate pe secundă, la nivel global.
Cea mai nouă inovație vine din partea Nescafé Milano Lounge, care aduce în prim plan sistemele de preparare a cafelei, on-the-go, cu self-service.
Nestlé a inovat, de asemenea și în abordarea unor probleme precum agricultura, producția și consumul responsabil, ca etape ale procesului de aprovizionare.
În 2010, compania a lansat Planul NESCAFÉ în Mexic. Acest program face parte din investiția de 500 milioane de franci elvețieni în proiecte destinate plantațiilor de cafea, ce se vor desfășura până în 2020.
Planul include un set de obiective globale de optimizare a lanțului de aprovizionare Nestlé, incluzând creșterea tranzacțiilor directe, alături de programe de asistență tehnică pentru cultivatorii plantațiilor de cafea.
Prin intermediul planului NESCAFÉ, compania intenționează să achiziționeze peste 180.000 de tone de cafea solubilă de la 170.000 de cultivatori până în 2015.