După succesul înregistrat cu cea mai mare comunitate online din România, Trilulilu lansează un nou produs digital – Zonga, o aplicație care oferă utilizatorilor acces la cea mai mare colecție oficială de muzică din România. Zonga este un player de muzică pe care utilizatorii îl pot instala pe orice computer și pe telefonul mobil, pentru a asculta orice melodie își doresc.
Zonga facilitează accesul utilizatorilor la toată muzica lor preferată, melodiile putând fi accesate pe loc, de oriunde: muzica este stocată online, iar playlist-urile, piesele favorite și preferințele utilizatorilor sunt sincronizate automat între toate dispozitivele deținute (desktop, acces web, telefon mobil).
Conținutul este redat on demand, dar există și opțiuni radio (de exemplu, radio rock). Mai mult, Zonga permite ascultarea melodiilor și atunci când utilizatorul nu are acces la internet. Momentan această funcționalitate este disponibilă în aplicația desktop, dar în săptămânile următoare va fi disponibilă și pe mobil.
Sergiu Biriș, Crocodilu’ Șef de la Trilulilu, a declarat: „Produsul pe care îl lansăm astăzi va îmbunătăți fundamental modul în care românii ascultă muzică. Cel mai important aspect al Zonga este că asculți prin streaming, adică fără să descarci fișierele în calculator. Toată muzica ta preferată este deja acolo, e suficient să selectezi ce vrei să asculți și să te bucuri de muzică. E ca și cum ai avea muzica de oriunde din lume cu tine, tot timpul”.
Zonga a fost dezvoltat în decurs de 2 ani și jumătate de o echipă de numai 6 oameni, în timp ce servicii similare disponibile în alte țări au fost realizate de echipe de zeci de oameni.
Investițiile în comunicare se vor ridica la circa 500.000 de euro în acest an, cel mai important canal de promovare folosit fiind chiar Trilulilu. Obiectivul Zonga este ca în decurs de un an de zile să atragă 150.000 de utilizatori.
Zonga aduce și două premiere majore la nivel național. În primul rând, este pentru prima dată în România când toate casele de discuri importante, inclusiv cele internaționale (Universal Music, Sony Music, Warner Music, EMI), sunt implicate intr-un astfel de proiect.
Ioana Feșnic, Managing Director Universal Music România și Bulgaria, a declarat: „Universal Music a susținut acest model de business încă de la începuturile lui la nivel internațional și din acest motiv am apreciat ințiativa Trilulilu de a lansa un astfel de serviciu în România. Zonga reprezintă îmbinarea corectă între remunerația artiștilor, bucuria consumatorului de a accesa muzica dorită și oportunitatea brandurilor de a se promova pe acest canal.”
În al doilea rând, conținutul este 100% legal, cea mai mare parte a veniturilor din abonamente mergând către producătorii și casele de discuri, orice utilizator Zonga putând astfel să sprijine industria muzicală din România.
„ORDA susține proiectul Zonga, pentru că acesta reprezintă prima alternativă palpabilă la pirateria muzicală online. Faptul că acest serviciu va asigura protejarea operelor prin streaming în loc de downloading, dar și faptul că autorii operelor vor primi drepturile care li se cuvin sunt din punctul de vedere ORDA principalele motive pentru care salutăm apariția acestui serviciu”, a spus Răzvan Câșmoiu, Directorul Direcției de Expertize și Constatări din cadrul Oficiului Român pentru Drepturi de Autor (ORDA).
Zonga este momentan disponibil în variantă Private BETA – 500 de utilizatori fiind invitați să testeze produsul și să ofere sugestii de îmbunătățire. Lansarea pentru publicul larg este estimată pentru luna aprilie.
„Varianta Private BETA ne va ajuta să eliminăm cât mai multe din eventualele probleme tehnice care ar putea apărea și să avem un produs final cu adevărat performant”, a explicat Sergiu Biriș. „Un alt motiv pentru care am ales să lansăm Zonga mai întâi în această variantă este acela că tocmai am demarat procesul de adăugare a conținutului muzical. Vrem ca atunci când lansăm produsul pentru publicul larg să punem la dispoziție tot conținutul așteptat și dorit de către utilizatori”, a completat Biriș.
Progresul conținutului muzical poate fi urmărit pe www.zonga.ro/status. În prezent pe site există peste 1.700 ore de muzică și peste 5.800 de artiști, numărul lor crescând zilnic. În final, pe Zonga vor fi peste 1,5 milioane de melodii din întreaga lume.
Pe lângă website, Zonga va fi disponibil și prin intermediul unei aplicații desktop, dar și pe dispozitive mobile – în prezent pe iPhone, iPod Touch, iPad și Android, fiind în dezvoltare versiunile pentru alte tipuri de telefoane mobile cu acces la internet.
Platforma Zonga are și o importantă componentă de social media, fiind interconectată cu platformele Facebook, YouTube și Trilulilu, prin care utilizatorii pot să urmărească ce melodii ascultă prietenii lor și să importe automat artiștii preferați.