Pentru Vali Porcisteanu si Dan Dobre, Tess Rally reprezinta o etapa speciala, intrecerea caredeschide in mod traditional CNRD fiind cea care, in 2009, i-a prilejuit prima clasare in varfulierarhiei FIA. Punand la socoteala si locul secund ocupat in runda brasoveana in 2010, dar sifaptul ca echipajul vicecampion se bucura anul acesta de sustinerea unui partener important,Prista Oil, distribuitor oficial al uleiurilor Valvoline, firesc, Vali si Dan se numarau intre candidatiila victorie in Tess Rally 2011. Lucru probat inca de la Brasov Rally Show, superspeciala carea reprezentat momentul de start al evenimentului, atunci cand, fara sa neglijeze spectacolulpe care il face in mod obisnuit in astfel de probe, Vali a reusit al doilea timp, la fix o secundadistanta de campionul in exercitiu, Gergo Szabo.
In dimineata zilei secunde, in care erau programate cele 6 probe speciale pe care urma sase decida invingatorul, Szabo se declara multumit de conditiile meteo (vant puternic, ploaiesi chiar ninsoare sporadica), in timp ce Vali spunea ca ar fi preferat ca asfaltul sa fie uscat.A facut insa abstractie de vreme si, in chiar prima sectiune cronometrata a zilei, a bifatprimul “scratch”, la fix o secunda distanta de Szabo, astfel ca se inregistra egalitate perfectapentru cei doi piloti aflati la conducerea cursei. Apoi, pe PS3, care precede intrarea in primulparc de service al zilei, Vali avea sa se claseze pe locul 4, dar, fiind cu 0.7 secunde mai rapiddecat Gergo, ramanea singur in fruntea ierarhiei.
“Pana acum totul este in regula. Mergem pe Babarunca decisi sa obtinem timpi care sa nepermita sa facem diferenta”, declara Vali. A ales pneuri intermediare, iar decizia s-a doveditcea corecta pe o proba in care acest capitol a cantarit decisiv, lucru probat, spre exemplu, deiesirea din cursa pentru victorie a lui Szabo (pneurile de iarna s-au incins, au cauzat o pana carea distrus si aripa si a pierdut 8 minute). Proba s-a incheiat cu un nou “scratch” pentru echipajulPorcisteanu/ Dobre si un ecart substantial fata de al doilea clasat, Girtofan (13,1 secunde), lucrucu atat mai notabil cu cat, spre finalul “specialei”, masina s-a rasucit si s-a oprit pe proba, faptcare a condus, evident, la pierderea de timp pretios.
Dupa regrupare, pe PS5, vazand ca drumul este plin de apa, Vali a inceput prudent, revenindla ritmul normal abia spre finalul sectiunii cronometrate. Drept urmare a obtinut locul 4 si,la revenirea in service, avea un avans de 6,1 secunde fata de Bogdan Marisca, noul ocupantal locului secund. Urmau in ierarhie Girtofan (+ 11,9 secunde) si Mihalache (+ 22,1 secunde).“Sunt multumit pana acum si sunt pregatit pentru final. Si sunt optimist, pentru ca in ultimiidoi ani pilotul care a abordat de pe prima pozitie ultimele doua probe a obtinut victoria.Sigur, de aceasta data nu mai este vorba de trecerile pe Babarunca, dar sper ca acest lucru sanu schimbe traditia”, declara Vali.
Porcisteanu a facut din nou alegerea potrivita in ceea ce priveste pneurile, a profitat de faptulca suprafata de concurs pe PS6, Paraul Rece, era uscata si, la fel ca dimineata, a obtinut cel maibun timp. De aceasta data cu un ecart de 3,5 secunde fata de Szabo, al doilea clasat, dar, maiimportant, la distante apreciabile fata de urmaritorii sai in ierarhia generala. Cu 18,2 secundein fata lui Marisca, Vali si-a permis ca pe ultima sectiune cronometrata sa obtina locul secundsi si-a trecut in cont victoria in Tess Rally 2011. “Ma bucur ca am inceput sezonul cu dreptulsi ca am obtinut o noua victorie la Brasov, aici unde obtinusem primul succes absolut dincariera. Sunt ca acasa aici, m-am simtit excelent pe Paraul Rece si ma bucur ca aceasta probaa revenit in programul raliului. Asa cum spuneam si inaintea startului, stam foarte binedin punct de vedere moral, avem un partener important, Prista Oil, distribuitorul oficial aluleiurilor Valvoline, si asta ne da incredere, lucru care s-a vazut de-a lungul intrecerii. Trebuiesa le multumim si celor de la Colina, dar si sa remarc contributia pneurilor Pirelli in acestsucces. Sper sa facem o figura buna in continuare, sa ne clasam cat mai sus in clasamentelede etapa si sa terminam cat mai multe raliuri pentru a schimba numarul de concurs 2 cu 1”, adeclarat la finele intrecerii Vali.
Vali Porcisteanu si Dan Dobre le multumesc sponsorilor principali , Prista Oil, distribuitor oficialal uleiurilor Valvoline, si Vallino, si colaboratorilor lor: Pirelli, Colina, Exedge, actioncamera.ro,Pilot Power Tuning, Corsig.