AUTO

Mercedes Clasa C

Noua Clasă C, ce urmează a fi lansată în primăvara lui 2011, reprezintă o modernizare multilaterală. Printre măsurile de creştere a eficienţei se numără noile motorizări, transmisia automată îmbunătăţită 7G-TRONIC PLUS şi funcţia start/stop. Mercedes a inclus zece noi sisteme de asistare, variind de la detectarea oboselii ATTENTION ASSIST, până la controlul proximităţii DISTRONIC PLUS sunt acum disponibile pentru acest model de autoturism. Noua generaţie telematică include accesul la Internet şi un ecran 3D pentru navigaţie, cu imagini plastice ale oraşului.

Mercedes Benz C-Klasse
Mercedes Benz C-Klasse

„În ceea ce priveşte sistemele de protecţie şi rulare, noua generaţie a Clasei C oferă aceleaşi repere de confort şi siguranţă ca şi modelele noastre de lux, iar cu numeroasele caracteristici de înaltă calitate ale interiorului ce reamintesc de noul CLS, ea stabileşte în premieră standarde pentru segmentul său în ceea ce priveşte valoarea şi calitatea”, declară Dr. Joachim Schmidt, Director de Marketing şi Vânzări în cadrul Mercedes-Benz Cars. Modernizarea interiorului este acompaniată de o nouă generaţie telematică. Aceasta include nu numai ecrane complet reproiectate, dar face posibilă şi accesarea Internetului.
Un total de mai mult de două mii de componente disting cea mai nouă generaţie a Clasei C de predecesoarea sa. Atât limuzina cât şi versiunea T-Modell pot fi comandate începând din10 ianuarie 2011. Lansarea pe piaţa europeană (inclusiv în Romania) va avea loc în martie 2011. În plus faţă de funcţiile standard – care includ acum şi un volan îmbrăcat în piele – cele două linii de design şi dotări, ELEGANCE şi AVANTGARDE, constituie baza programului de individualizare a Clasei C. Cele două linii sunt acum şi mai greu de confundat.
Clasa C este cel mai bine vândut model de serie al marcii şi are o importanţă deosebită pentru Mercedes-Benz. Seria actuală şi-a găsit mai bine de un milion de cumpărători în toată lumea, de la lansarea sa în martie 2007. De la prezentarea primei Clase C în 1982 (cunoscută pe atunci ca modelul 190), Mercedes-Benz a vândut mai bine de 8,5 milioane de autovehicule din acest segment. Clasa C a dobândit şi în 2010, în repetate rânduri, locuri de top în statisticile de înmatriculare.
Dinamic, hotărât, sigur pe sine: exteriorul
Bara frontală are acum contururi mai expresive şi mai dinamice, iar secţiunea frontală este acum mai aproape de noul cod de design al mărcii. Acesta debutează printr- un contur mai proeminent al grilei radiatorului. Grila centrală de aer se deschide vertical în V, formând o bază vizuală pentru grila radiatorului. Secţiunile laterale pronunţate se extind din sportiva formă V aflată în centrul barei frontale. Continuând dedesubtul farurilor, aceste secţiuni se contopesc cu liniile de design de-a lungul flancurilor autovehiculului, unind partea frontală cu lateralele. Prizele laterale de aer din bara frontală sunt poziţionate cât mai jos, coborând vizual garda automobilului.
Limuzina şi versiunea T-Modell au acum capotă din aluminiu, care contribuie la scăderea greutăţii şi deci la scăderea consumului de combustibil. Conturul din zona farurilor şi grilei radiatorului subliniază mai puternic decât oricând forma V a secţiunii frontale. Alături de recent reproiectatele faruri, acest contur oferă secţiunii frontale un aspect impunător. Forma farurilor cu lentilă clară a fost modificată pentru a crea un aspect mai dinamic şi mai hotărât, iar alături de capotă, grila radiatorului şi bara frontală evidenţiază forma V a secţiunii frontale. Acest aspect este subliniat atât de forma exterioară a farurilor, dar şi de interiorul carcaselor acestora, unde zonele mate alternează cu cele lustruite. Farurile cu halogen sunt poziţionate clasic, cu fază scurtă spre exterior, fază lungă spre interior şi cu indicatoarele aranjate îngrijit în colţul exterior format cu aripa frontală.
Dacă se optează pentru farurile bi-xenon cu Sistem Inteligent de Iluminare (ILS), impresia de profunzime este întărită de construcţia complexă a blocului optic. Lumina de poziţie sub formă de C subliniază designul pe timp de noapte. Lampa de iluminare statică în viraje extinde modulul optic către sursa principală de iluminare bi-xenon. Toate cele trei nivele sunt reunite printr-o bandă transversală de LED-uri ce se întinde pe intreaga parte inferioară a blocului optic. Luminile de zi cu LED-uri orizontale amplasate în bara frontală, contribuie de asemenea la aspectul distinctiv al Clasei C, vizibil chiar de la depărtare.
În cazul barei din spate, contururile care surprind lumina şi liniile despărţitoare au fost modificate pentru a sublinia mai puternic lăţimea limuzinei şi versiunii T-Modell. Această schimbare este în mod deosebit evidentă prin traiectoria mai abruptă a contururilor laterale ce surprind lumina către blocurile optice spate. Un contur continuu care surprinde lumina, plasat la capătul superior al barei din spate se extinde până la flancuri, pentru a conecta spatele cu lateralele şi pentru a sublinia caracterul sportiv al aspectului spatelui. La Clasa C noua generaţie, blocurile spate au fost chiar mai atent integrate în secţiunea din spate, printr-o lentilă continuă. Impresia deosebită de profunzime este dată de un indicator LED poziţionat central, ce pare a pluti în faţa benzilor roşii de iluminare aflate la partea superioară şi inferioară, cu LED-urile lor poziţionate mai adânc. Blocurile optice spate au acum un factor de recunoaştere şi mai bun pe timp de noapte.
Aerodinamica Clasei C este marca eficienţei caroseriei. Cu o cifră a Cd de 0.26, automobilul nu numai că stabileşte un standard pentru clasa sa, dar şi glisează contra vântului mai eficient decât alte autovehicule compacte, cu suprafaţa sa frontală de Cd x A = 0.57 mp
Interior sportiv de înaltă calitate
În ceea ce priveşte design-ul interior, accentul a fost pus pe restilizarea bordului cu o nouă textură şi cu ecranul încorporat. Suprafaţa butoanelor este acum mai bine detaliată şi galvanizată. O extensie a panoului de instrumente include acum display-ul central. Panoul de instrumente şi un contur luminos discret continuă spre zona pasagerului din faţă. Grilele de ventilaţie centrale, sub formă trapezoidală şi cele laterale rotunde, sunt evidenţiate în detaliu de un contur galvanizat.
Secţiunea mare a ornamentului reprezintă o parte importantă a bordului reproiectat. Aceasta se extinde de la grilele centrale de ventilaţie peste zona pasagerului din faţă până la grila de ventilaţie laterală, în timp ce marginea inferioară a secţiunii superioare a bordului continuă spre marginile portierelor printr-o suprfaţă cu textură restilizată. Panoul de comandă al noii unităţi de comunicare şi informare de ultimă generaţie este prevăzut cu butoane cu inserţii cromate. Combinaţia de butoane, suprafeţele lucioase şi designul striat al volanului accentuează unicitatea interiorului. Împreună cu noua generaţie de sisteme telematice, noua generaţie Clasa C este disponibilă şi cu un display color de înaltă rezoluţie în panoul de instrumente.
Aspectul premium al interiorului este evidenţiat şi prin volanul de ultimă generaţie care a fost lansat odată cu noul CLS şi este disponibil acum pentru linia sport AVANTGARDE pentru modelele din Clasa C. Spiţa centrală cromată a volanului accentuează atmosfera sport din interiorul modelului Clasa C.
Liniile ELEGANCE şi AVANTGARDE se disting vizibil una de cealaltă, prin ornamentele din lemn mat de frasin sau nuc (ELEGANCE), aluminiu închis sau lemn negru de frasin (AVANTGARDE). Caracteristicile de bază pentru linia ELEGANCE includ tetiere de lux ale căror părţi laterale pot fi ajustate după preferinţe.
Mai multă putere, consum mai mic: motoarele
În cazul consumului de combustibil a fost atinsă o reducere de până la 31 de procente. Toate modelele din Clasa C cu tracţiune pe spate sunt echipate cu funcţia ECO start/stop ca dotare standard. Toate variantele de motorizare sunt acum clasate ca unităţi BlueEFFICIENCY, indicând eficienţa acestora şi compatibilitatea cu mediul în urma uzului de combustibil. În viitor, toate versiunile cu transmisii automate, cu excepţia modelului C 300 CDI 4MATIC, vor fi prevăzute cu modelul cu şapte trepte 7G-TRONIC PLUS (ce va fi introdus pe modelul C 250 CDI 4MATIC în iunie 2011). În plus, rapoartele de transmisie ale noilor variante de sisteme de propulsie au fost optimizate pentru economisirea de combustibil.
Toate motoarele pe benzină au injecţie directă. Una dintre particularităţi este introducerea noului motor V6 pe benzină cu procesul inovator şi extrem de eficient BlueDIRECT prezent la modelul C 350 BlueEFFICIENCY. Saltul cuantic al eficienţei este foarte bine ilustrat de unitatea cu şase cilindri: puterea a crescut considerabil, noul C 350 BlueEFFICIENCY atingând 225 kW (306 CP) şi 370 Nm (de la 215 kW/292 CP şi 365 Nm la versiunea precedentă). Consumul de combustibil a fost redus substanţial, totuşi: modelul C 350 BlueEFFICIENCY are un consum de 6,8 litri per 100km – cu 1,5 litri sau 31 de procente mai puţin decât în cazul modelului precedent. [1]
Motoarele pe benzină cu patru cilindri, care au făcut un salt evolutiv remarcabil în 2009 şi care sunt prevăzute cu injecţie directă şi supraalimentare, excelează prin înaltă performanţă şi economie exemplară.
Cel mai economic model din Clasa C a devenit şi mai eficient: modelul C 220 CDI BlueEFFICIENCY cu transmisie manuală în şase trepte şi funcţia standard ECO start/stop are un consum mediu de motorină de 4,4 litri la100 km – cu 0,4 litri mai puţin decât la varianta precedentă. Această cifră corespunde unei emisii de 117 grame de CO2 pe kilometru. În combinaţie cu transmisia automată 7G-TRONIC PLUS îmbunătăţită şi funcţia ECO start/stop ca dotare standard, modelele C 220 CDI BlueEFFICIENCY şi C 250 CDI BlueEFFICIENCY ating performanţe de top cu un consum combinat de motorină de numai 4,8 litri per 100 km. Această valoare corespunde cu 125 de grame de emisii de CO2 per kilometru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *