LG prezintă cele mai noi produse şi tehnologii în cadrul Consumer Electronics Show 2011 desfăşurat în perioada 6-9 ianuarie, în Las Vegas. „Pentru LG, anul 2011 va fi reprezentat de produse inteligente, de la televizoare şi telefoane mobile până la aparatură electrocasnică. În prezent, nu mai este suficient să oferim servicii statice pentru că toţi consumatorii moderni doresc să fie în contact cu prietenii şi să beneficieze de conţinuturi şi aplicaţii îmbunătăţite permanent. Noi am înţeles acest lucru şi de aceea 2011 va fi un an important pentru LG”, a declarat Dr. Skott Ahn, preşedinte şi Chief Technology Officer al LG Electronics.
Totodată, LG estimează că în 2011 va comercializa 40 de milioane de televizoare cu ecran plat – televizoare Smart, televizoare 3D şi televizoare LCD-LED. Televizoarele Smart reprezintă o categorie foarte importantă având în vedere faptul că LG vizează poziţia de leader pe acest segment care se va dezvolta în anul în curs. De asemenea, în 2011 compania intenţionează să câştige un procentaj substanţial din piaţa de televizoare 3D prin introducerea noii tehnologii 3D care va livra cea mai bună imagine.
“Piaţa globală de televizoare trece printr-o nouă transformare prin introducerea noilor televizoare Smart care vor oferi utilizatorilor toate emisiunile preferate, filmele şi conţinutul online printr-o simplă apăsare a unui buton,” a declarat Havis Kwon, preşedinte şi CEO al companiei Home Entertainment a LG Electronics. “Inovaţia este componenta care dezvoltă segmentul de televizoare în cadrul companiei noastre, de aceea credem că în 2011 vom reuşi să ne atingem obiectivele de a deveni lideri de piaţă atât pe segmentul de televizoare Smart cât şi pe cel al televizoarelor 3D. ”
Produsele inteligente LG oferă consumatorilor o experienţă de utilizare inedită
Una dintre revelaţiile anului 2011 în materie de produse inteligente LG este televizorul Smart, care încorporează tehnologii avansate şi conexiune la Internet, fiind în acelaşi timp extrem de uşor de utilizat. Meniul intuitiv şi telecomanda Magic Motion a televizoarelor Smart transformă utilizarea acestui produs într-o operaţiune simplă, rapidă şi intuitivă.
Adăugând Media Link la deja existentele funcţii USB şi DNLA, Smart Share oferă consumatorilor posibilitatea de a accesa conţinutul preferat de pe propriul PC prin transferul acestuia direct pe televizorul inteligent LG. În plus, pentru a facilita consumatorilor vizualizarea conţinutului stocat pe PC direct pe ecranul mare al televizorului, Media Link oferă informaţii simultan cu conţinutul livrat, precum sinopsis, profilurile actorilor şi numărul de vizitatori.
Un alt dispozitiv inteligent prezentat de LG în cadrul CES 2011 este Smart TV Media Box, model ST600, care oferă consumatorilor o gamă mare de funcţii specifice televizoarelor inteligente pe televizoarele clasice cu ajutorul unui cablu HDMI.
Totodată, LG introduce pe piaţă modelul LW6500 – LG CINEMA 3D ce utilizează tehnologia 3D similară celei folosite în cinematografe, care va oferi consumatorilor imagini 3D mult mai luminoase şi mai clare. Prin panelul Film-type Patterned Retarder (FPR) patentat LG, televizorul oferă o imagine la o calitate superioară, nedistorsionată şi un unghi mare de vizualizare. LW6500 vine la pachet cu o pereche de ochelari 3D, extrem de confortabili şi la un preţ accesibil, care nu au nicio componentă electrică, ceea ce înseamnă că aceştia nu trebuie încărcaţi.
Alături de televizoare, LG prezintă şi sistemele home theatre blu-ray 3D, playerele Blu-ray 3D, monitoare 3D, laptop-uri 3D şi proiectoare 3D care oferă experienţe uimitoare de vizionare.
În ceea ce priveşte segmentul de telefoane mobile, Dr. Ahn a prezentat cele mai noi şi performante terminale precum LG Optimus 2X, un smartphone cu un procesor dual core şi un ecran full HD. Un alt terminal dezvăluit în cadrul CES 2011 este LG Optimus Black care cântăreşte doar 109g oferă o luminozitate uimitoare de 700nit şi are o grosime de doar 9.2mm.
Mai mult, LG a prezentat şi tehnologia sa Long Term Evolution (LTE), un ecran 3D fără sticlă pentru terminale şi LG MS960, telefonul mobil care suportă DTV (doar versiunea pentru Statele Unite).
Continuând lansarea produsele inteligente, LG prezintă gama completă de aparatură electrocasnică ce încorporează revoluţionara tehnologie THINQ. LG THINQ permite consumatorilor să-şi adapteze produsele electrocasnice la propria locuinţă şi să le controleze şi monitorizeze direct de pe telefonul lor mobil sau de pe tableta de PC. De exemplu, maşina de spălat LG îşi poate selecta în mod automat timpul de spălare pentru a reduce costurile. În plus, atunci când maşina depistează o defecţiune, aceasta trimite în mod automat diagnosticul direct către un service pentru a reduce resursele pe care le-ar consuma consumatorul sunând la service sau chemând un specialist acasă.
Mai mult, tehnologia THINQ permite cuptoarelor inteligente LG să downloadeze un număr mare de reţete în timp ce frigiderul inteligent ajută consumatorul să ţină o evidenţă strictă a alimentelor pe care le are în el, unde sunt poziţionate fiecare şi când expiră. Iar aspiratorul robotic LG HOM-BOT, nu doar curăţă locuinţa ci o şi păzeşte atunci când proprietarii sunt plecaţi de acasă.
Implicându-se deja în proiecte de tip Smart Grid în întreaga lume, LG face din tehnologiile inteligente pilonul cel mai important al strategiei legată de soluţiile energetice pentru anul 2011 şi pe termen lung. Unele dintre iniţiativele LG Smart Grid sunt proiectul pilot Edison Carolina de Sud (SCE), care reprezintă primul proiect de verificare a sistemului de stocare a energiei rezidenţiale din Statele Unite; proiectul pilot Smart Watts din Germania, primul proiect de afişare în timp real a preţului energiei din Uniunea Europeană şi proiectul pilot Jeju din Corea.