Stiri

LG: o reime dintre români s-au uitat la Cupa Mondială

LG Electronics România anunţă rezultatele studiului de tip omnibus realizat în scopul identificării obiceiurilor românilor de urmărire a meciurilor din Cupa Mondială 2010 şi a utilizării noilor tehnologii de vizionare şi informare. Astfel, în cadrul studiului omnibus realizat la nivel naţional, în perioada 25 iunie – 5 iulie 2010, au fost identificate principalele surse de informare despre Cupa Mondială, locurile de vizionare a meciurilor de fotbal, activităţile la care au renunţat telespectatorii de fotbal pentru urmărirea meciurilor, incidenţa şi cunoaşterea tehnologiei HD, tipul conexiunii TV.

LG TV HD

„Am realizat acest studiu pentru a identifica adoptarea noilor tehnologii de către consumatorii români, în contextul primei transmisii HD a unui campionat mondial de fotbal.Comportamentul şi aşteptările consumatorilor români sunt punctul de plecare pentru dezvoltarea strategiei LG de a oferi acestora cea mai bună experienţă de utilizare, prin produse cu cele mai avansate tehnologii. Prin seria de televizoare LG disponibilă pe piaţă, dorim să oferim consumatorilor o nouă experienţă a diverstismentului în propriile locuinţe, experienţă care va fi îmbunătăţită în mod constant, prin noi produse şi tehnologii,” a declarat Sorin Spinu, Senior Sales Manager Home Entertainment LG Electronics România.

Urmărirea meciurilor de fotbal CM 2010

Conform studiului, 33% dintre cei chestionaţi au urmărit meciurile de fotbal de la Cupa Mondială 2010, principalele surse de informare ale acestora fiind : televiziunea (98%), siteul oficial FIFA (9%) şi reţelele online de socializare (4%).

Internetul este folosit ca sursă de informare într-o măsură semnificativ mai ridicată de către respondenţii tineri (15 – 30 de ani). Comparativ cu ediţia precedentă din 2006, în 2010 s-a constatat aproape o dublare a utilizării internetului pentru informarea despre meciurile Cupei Mondiale, ponderea acestui mediu fiind doar de 5% la ediţia precedentă, comparativ cu 9% cât s-a înregistrat la această ediţie.

In ceea ce priveşte locurile în care au fost urmărite meciurile, acestea sunt : acasă cu familia (76%), acasă cu prietenii (31%), la rude sau prieteni (22%), în baruri (15%), telespectatorii renunţând la anumite activităţi precum : mersul la cumpărături sau petrecerea timpului cu familia.

Tehnologia High Definition

În acest an, în premieră pentru România, Campionatul Mondial FIFA 2010 a fost recepţionat în format HD, astfel încât românii au experimentat o nouă dimensiune a vizionării în propriile locuinţe. Conform studiului comandat de LG, aproape un sfert dintre telespectatorii de fotbal au urmărit meciurile pe un televizor HD.

In ceea ce priveşte gradul de cunoaştere a tehnologiei HD, aproximativ jumătate dintre respondenţi asociază tehnologia HD cu o calitate mai bună a imaginii, în timp ce o treime dintre aceştia nu au auzit de termen sau nu au ştiut să răspundă la întrebarea din chestionar. Tehnologia HD este confundată de cele mai multe ori cu recepţia semnalului TV în mod digital (16% dintre respondenţi).

In ceea ce priveşte penetrarea conexiunii TV digitale, aceasta este de 43%, astfel: 23% este reprezentată de televiziunea digitală prin satelit, iar 20% prin cablu digital. 12% dintre telespectatorii chestionaţi, care folosesc conexiune analogică sunt dispuşi să plătească mai mult pentru a trece pe digital.

LG Electronics România a introdus pe piaţa din România o serie de noi tehnologii pentru gama de televizoare de anul acesta, începând cu primul model de televizor LCD de pe piaţa locală capabil să redea formatul 3D, LD920, urmat de modele de televizoare cu plasmă sau cu tehnologie full LED, din gama de vârf LG Infinia, PK760, LE8500, LX9500. Astfel, alături de modelele de televizoare LG Full HD disponibile in prezent pe piaţa locală, consumatorii români se pot bucura de o nouă experienţă de vizionare a programelor preferate sau a altor forme de conţinut, în propria locuinţă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *