Motivele pentru care Consiliul Concurentei a declansat investigatii asupra Orange, Vodafone si Cosmote sunt incheierea de intelegeri ilegale cu anumiti distribuitori de a vinde exclusiv produsele unei companii, si doar catre anumiti retaileri, dar si impunerea de preturi catre distribuitori, au detaliat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii Concurentei. Autoritatile au anuntat in aceasta dimineata declansarea investigatiilor.
Orange Romania este suspectata ca ar fi incheiat intelegeri ilegale cu anumiti distribuitori de a vinde exclusiv produsele proprii, si doar catre anumiti retaileri selectionati de Orange. Consiliul a demarat investigatii si in cazul Vodafone Romania si Cosmote.
Orange Romania, cel mai mare operator pe segmentul de telefonie mobila din tara, este investigat alaturi de concurentii Vodafone Romania si Cosmote si pentru ca ar fi impus distribuitorilor anumite preturi pentru produsele proprii, legea concurentei interzicand impunerea de preturi, au explicat pentru DailyBusiness.ro reprezentanti ai Consiliului Concurentei.
Anterior inceperii acestei investigatii, autoritatea de concurenta avea in analiza, din anul 2006, un posibil abuz de pozitie dominanta savarsit de catre companiile Orange, Vodafone si Romtelecom pe piata serviciului de terminare a apelurilor la puncte fixe/mobile in propria retea publica de telefonie.
Avand in vedere ca o investigatie pornita de Consiliul Concurentei dureaza in medie doi ani, aceasta din urma analiza, inceputa in 2006, ar trebui sa se finalizeze “cat de curand”, conform oficialilor Consiliului Concurentei care insa nu au dorit sa ofere amanunte despre posibilul deznodamant.
Ulterior incheierii investigatiilor, urmeaza audierile, deliberarile si decizia. In instanta, procesele dureaza in medie 3 ani, astfel incat, per total, investigatiile pornite recent impotriva Orange Romania, Vodafone Romania si Cosmote s-ar putea finaliza cu un deznodamant clar abia peste cinci ani.
Contactati de DailyBusiness.ro, oficialii Vodafone Romania, Orange Romania si Cosmote nu au dorit sa comenteze pe marginea acestor investigatii.
Piata telecom din Romania a devenit din ce in ce mai concurentiala in ultimii ani, in special odata cu relansarea Cosmote in Romania, companie ce a impus, prin campanii agresive in special pe segmentul prepaid, reducerea tarifelor concurentilor deja prezenti pe piata.