Revista Top Gear sustine ca prezinta in premiera mondiala primele fotografii spion cu Dacia Logan Break si Utilitara, necamuflate, surprinse in Romania. Precizare: saptamanalul “Banii nostri” a prezentat intr-un articol din 03.03.2006 modelul break. Comparativ cu Steppe, Logan Break este aceeasi masina in proportie de 90%. Lipsesc doar accesoriile de caroserie tip off-road si designul modern al blocurilor optice si al bordului.
Este clar si din aceste fotografii ca Logan Break va avea usi spate cu deschidere diametral opusa si nu hayon, iar marginea de incarcare este mult mai joasa decat la versiunea limuzina.
Linia laterala si geamurile sunt identice cu cele ale lui Steppe, astfel ca suprafata vitrata de peste 3 metri patrati va caracteriza si modelul de serie. Pe langa versiunea Break, Logan-ul in trei volume, si asa o masina mare, pare un pitic.
La acest lucru contribuie in mod decisiv inaltimea masinii de aproximativ 1,78 metri (cu tot cu sinele de pe plafon). Interiorul lui Logan Break este identic cu cel al versiunii in trei volume, costurile fiind vinovate de pastrarea bordului si a scaunelor neschimbate fata de versiunea in trei volume.
Din punct de vedere practic, Logan Break va oferi un spatiu de depozitare maxim de aproximativ 1,7 metri cubi, (cu scaunele spate rabatate). Modelele din fotografiile noastre sunt echipate cu motorizarea diesel de 1,5 litri dCi, acest lucru fiind vizibil la pozele din fata unde in spatele spoilerului poate fi recunoscuta usor prezenta unui intercooler.
Unele din masini erau echipate cu sapte locuri, dar scaunele din portbagaj par impracticabile pentru doi adulti. Acest lucru se datoreaza in special podelei foarte inalte in interior, cauzata cel mai probabil de prezenta unui sistem de tractiune integrala, preluat de la Renault Kangoo.
Versiunea utilitara este practic aceeasi masina cu Break-ul doar ca ii lipsesc geamurile laterale din spate. Portierele spate nu au fost insa eliminate si pentru reducerea costurilor nu a fost montata o usa culisanta, absolut necesara la o utilitara moderna.
Suntem curiosi ce s-au gandit cei de la Dacia ca vom incarca prin usile mici din spate pe unde nu intra nici macar un televizor. Locul dintre scaunele fata si spatiul de incarcare este delimitat de un perete cu aspect si fabricatie ieftina, care inexplicabil rapeste mult din spatiu.
Avand in vedere ca un Logan diesel echipat costa aproape 10,000 de euro, o versiune de top break va depasi cu siguranta foarte usor acest prag. Utilitara poate cobori sub acest nivel de pret doarece va fi echipata foarte slab, confortul fiind trecut pe locul doi in fata spiritului practic.