Cisco a anunţat rezultatele programelor pilot Cisco HealthPresenceTM aplicate în Aberdeen (Scoţia) şi San Jose (California), acestea relevă faptul că peste 90% dintre pacienţi au fost satisfăcuţi de serviciile de sănătate la distanţă şi că vor recomanda şi altor persoane această modalitate. Cisco HealthPresence este un concept de furnizare a serviciilor de sănătate pentru pacient care combină Cisco TelePresenceTM şi dispozitive medicale pentru a permite celor care acordă asistenţă medicală şi pacienţilor care se pot afla la kilometri depărtare să interacţioneze într-un mediu medical.
Utilizând o soluţie de colaborare video de înaltă calitate, Cisco HealthPresence simplifică întâlnirea pacienţilor cu medicii şi îmbunătăţeşte eficienţa asigurării serviciilor din partea unităţii de servicii de sănătate. În sfârşit, programul extinde limita normală a unităţilor de servicii de sănătate, îmbunătăţeşte accesul şi optimizează resursele medicale reduse. Rezultatele programelor pilot evidenţiază următoarele elemente:
- Peste 95% dintre pacienţi s-au declarat satisfăcuţi de experienţa Cisco HealthPresence
- Peste 95% dintre pacienţi au considerat că vizita a fost confidenţială
- Peste 90% ar recomanda serviciul ÅŸi altor persoane
Cisco HealthPresence
- Conceptualizat, planificat şi realizat de Grupul pentru soluţii de afaceri pe Internet de la Cisco®, departamentul de consultanţă strategică globală al companiei, iar în prezent dezvoltat de Grupul pentru soluţii avansate de sănătate, Cisco HealthPresence combină Cisco TelePresence, o soluţie în direct, în timp real care asigură interacţiuni faţă-în-faţă în reţea cu tehnologia de tip centru de apeluri şi reţeaua de telemetrie securizată pentru a furniza servicii medicale la distanţă, similare cu cele oferite în timpul unei vizite personale la cabinetul unui medic.
- Cisco HealthPresence asigură o platformă de comunicare şi colaborare concepută pentru a ajuta medicii aflaţi la distanţă să evalueze pacienţii în baza datelor fiziologice provenite de la o serie de dispozitive medicale, cum ar fi un stetoscop, un tensiometru sau alt echipament de diagnosticare.  Fiecare unitate Cisco HealthPresence dispune de un operator instruit să utilizeze dispozitivele medicale conform instrucţiunilor unui medic aflat la o distanţă chiar şi de câteva sute de kilometri.
Â
Rezultatele programului pilot din Aberdeen, Scoţia
- Centrul Scoţian pentru Telesănătate, Cisco şi Serviciul Naţional de Sănătate continuă testarea Cisco HealthPresence la Spitalul Regal din Aberdeen, Scoţia pentru a oferi servicii medicale la distanţă pacienţilor cu răni şi boli care nu le pun viaţa în pericol.
- Mai jos sunt răspunsurile pacienţilor (51% bărbaţi, 49% femei cu vârste de la 16 la peste 75 de ani) care au participat la testul din Aberdeen început în ianuarie 2008. (Detaliile complete ale evaluării clinice se vor publica în iulie 2009.)
- 99% dintre pacienţi au spus că sunt satisfăcuţi de această metodă.
- 95% au spus că vizita a fost confidenţială.
- 93% au spus că vor recomanda acest serviciu.
Rezultatele programului pilot din San Jose, California
- UnitedHealth Group (UHG) şi Cisco, în parteneriat cu HealthCare Partners a început un program pilot de la Cisco HealthPresence cu angajaţii Cisco la sediul Cisco din San Jose în octombrie 2008 pentru a-i stabili utilitatea ca alternativă la vizitele personale la medic. UHG a coordonat procesele administrative pentru ca vizitele să cuprindă programarea, plata medicului, coordonarea beneficiilor şi disponibilitatea în reţea a serviciilor clinice.
- Răspunsurile pacienţilor care au participat la programul pilot din San Jose sunt următoarele:
- 97% au spus că au reuşit să comunice eficient cu medicii utilizând acest serviciu.
- 98% au spus că au utilizat tehnologia cu uşurinţă.
- 90% au spus că vor recomanda acest serviciu.
Privind spre viitor
Datorită răspunsurilor pozitive primite de la pacienţi şi medici, Cisco plănuieşte să extindă programele pilot Cisco HealthPresence la angajaţii din alte locaţii de pe teritoriul Statelor Unite, conectând angajaţii Cisco la cei mai apropiaţi medici. De asemenea, Cisco şi UHG colaborează pentru a extinde reţeaua unităţilor care participă la programul pilot Cisco HealthPresence pentru a include specialişti.
În colaborare cu Consiliul de Sănătate de pe Coasta de Vest din Noua Zeelandă, Gen-i, un partener agreat Cisco, împreună cu Cisco au început testarea Cisco HealthPresence în iulie 2008 pentru a-i evalua potenţialul de extindere a disponibilităţii resurselor medicale şi de a oferi pacienţilor acces facil şi în timp util la asistenţă medicală. Răspunsul primit de la personalul medical indică faptul că Cisco HealthPresence permite personalului să ia decizii medicale mai rapid şi mai eficient, reducându-se semnificativ necesitatea de deplasare a pacientului. În general, există o susţinere puternică atât din partea personalului clinic cât şi din partea celui administrativ pentru acest model de asistenţă medicală.