Audi va lansa in curand cel mai eficient sedan de dimensiuni standard. Prevazut cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza, acest sedan consuma 4,6 litri de motorina la 100 km. Prin urmare, acesta emite doar 119 grame de CO2 per kilometru, cea mai buna valoare inregistrata de un automobil din clasa sa. Modelul “e” dezvolta o putere de 136 cp (100 kW), ajunge la 100 km/h in 9,5 secunde si atinge o viteza maxima de 215 km/h. Sedan-ul poate fi comandat acum la un pret de 30.800 de euro. Acest model A4 deosebit de eficient este disponibil de asemenea in versiunea Avant.
Impactul insumat al mai multor caracteristici faciliteaza eficienta sporita a automobilului. Sistemul start-stop, prevazut ca dotare standard, este deosebit de eficient la deplasarea pe drumuri urbane.
Atunci cand automobilul se opreste, maneta schimbatorului se afla in pozitia neutra, iar soferul ridica piciorul de pe pedala de ambreiaj, sistemul comanda oprirea motorului. Acesta va fi pornit din nou imediat ce este apasata pedala de ambreiaj.
Functionarea sistemului start-stop este una extrem de silentioasa, lina si rapida. In momentul in care soferul apasa pedala de ambreiaj pentru a cupla prima treapta de viteza, motorul revine instantaneu la turatia sa de ralanti. In cadrul unui ciclu de conducere tipic, sistemul start-stop reduce consumul de carburant in medie cu 0,2 litri/100 km, ceea ce inseamna aproximativ 5 grame de CO2/km.
Mai mult decat atat, modelul “e” este prevazut cu o transmisie manuala cu 6 trepte, avand un raport final de transmitere pe puntea spate, imbunatatit cu cinci la suta, fapt ce permite reducerea turatiei motorului in fiecare dintre cele sase trepte de viteza. Sistemul de gestionare a motorului a fost de asemenea modificat pentru un maxim de eficienta.
Pneurile cu rezistenta scazuta, ce faciliteaza economia de carburant (205/60 R 16), imbunatatesc rezistenta la rulare si sunt disponibile exclusiv pentru modelul “e” al liniei A4. Dotarile standard includ de asemenea sistemul de recuperare a energiei de franare. Cu ajutorul unui reglaj inteligent al alternatorului, acest sistem transforma surplusul de energie cinetica in energie electrica pe parcursul etapelor de franare a automobilului. Aceasta energie electrica este stocata temporar in bateria sistemului electric. Cand automobilul reia accelerarea, bateria furnizeaza energia stocata in reteaua acestuia, reducand sarcina alternatorului si facilitand, astfel, economia de carburant.
Computerul de bord prevazut cu un program de eficienta face parte, de asemenea, din pachetul de dotari standard. Sistemul de informare a soferului, prevazut cu indicator pentru schimbarea treptei de viteza si afisarea informatiilor legate de eficienta il informeaza pe acesta cu privire la momentul in care se recomanda schimbarea treptei de viteza, in vederea economisirii carburantului. Â Computerul de bord afiseaza toate informatiile legate de eficientizarea consumului de carburant pe ecranul central. Aceste recomandari le permit soferilor sa obtina o reducere a consumului cu pana la 30 la suta, doar modificandu-si obiceiurile de conducere. Programul de eficienta Audi analizeaza in permanenta consumul de energie al automobilului si ii ofera soferului recomandari cu privire la modul de optimizare a eficientei din punct de vedere al consumului de carburant, adaptate situatiei de trafic existente sau stilului de conducere.
Un alt aspect care sta la baza reducerii consumului de combustibil al modelului A4 2.0 TDI e este reprezentat de caracteristicile aerodinamice imbunatatite, posibile datorita adaugarii de elemente menite sa optimizeze coeficientul aerodinamic, precum panoul zonei de sub caroserie, grila radiatorului partial incadrata si reducerea garzii la sol cu 20 de milimetri (0,79 inch), datorita sasiului sport.
Modelul A4 2.0 TDI e este disponibil, de asemenea, in versiunea Avant. Consumul mixt de carburant are o valoare de numai 4,9 litri de motorina la 100 de kilometri. Prin urmare, versiunea Avant emite 129 de grame de CO2 per kilometru.
Cele mai eficiente modele Audi
A4 2.0 TDI e este cel ce-al patrulea model “e” Audi. Un alt model “e” este Audi A3 1.9 TDI e, disponibil in versiunile hatchback cu trei usi sau Sportback cu cinci usi. Acesta are un consum de 4,5 litri la 100 de kilometrisi emite 119 grame de CO2 per kilometru. In versiunea cu trei usi, modelul Audi A3 1.4 TFSI prevazut cu sistem start-stop atinge de asemenea valori exceptionale, cu un consum de carburant de 5,7 l/100 km si emisii de CO2 de 132 g/km.
In segmentul sedan business, modelul Audi A6 2.0 TDI e, disponibil in versiunile sedan si Avant, emite doar 139 de grame de CO2 per kilometru avand un consum de numai 5,3 l/100 km.
Audi A8 2.8 FSI e a fost primul sedan din clasa de lux care s-a mentinut sub pragul de 200 de grame de CO2: 199 g/km la un consum de 8,3 l/100 km.
Desi in denumirea modelului Audi TT 2.0 TDI quattro nu se regaseste indicativul “e”, acesta a atras in mod deosebit atentia ca automobil sport diesel. Consumul de carburant eficient de 5,3 l/ 100 km (139 g/km CO2) al modelului coupé stabileste un sistem de referinta in segmentul automobilelor sport. Acesta accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 7,5 secunde si atinge o viteza maxima de 226 km/h.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion