AUTO

VW CrossGolf – maşina care acoperă golul dintre MPV şi SUV.

Actuala generaţie Golf – conceptul auto care a înregistrat cel mai mare succes din toate timpurile – intră din nou în formaţia completă pe drumurile acestei planete: la Salonul Auto de la Geneva din aceasta primavara a debutat, ca premieră mondială, noua ediţie a modelului CrossGolf. Cu un nou design, cu motorizări noi TDI şi TSI şi cu noi dotări. Cu Golf în versiune clasică, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI şi Golf R care a fost introdus pe piaţă doar de puţine săptămâni, gama cuprinde acum şase modele de sine stătătoare. Totuşi, împart între ele componentele high-tech ale unui sistem modular inovativ.

VW Cross Golf
VW Cross Golf

Astfel, ca şi predecesorul său, CrossGolf a fost dezvoltat având la bază modelul Golf Plus. Dar, fiind un model all-round, varianta Cross reprezintă modelul de trecere între MPV (Multi Purpose Vehicle) şi SUV (Sport Utility Vehicle), combină deci variabilitatea MPV-urilor cu robusteţea maşinilor de teren. Toate aceste categorii au în comun poziţia ridicată a scaunelor, care este la mai mare căutare ca niciodată.

Motorizări Euro 5: TDI şi TSI stabilesc etalonul pentru motoarele economice

Noul CrossGolf va fi disponibil deja din aprilie pe primele pieţe. Cumpărătorii inteligentui model cu cinci uşi vor prinde gustul unei noi generaţii de propulsoare care includ şi avantaje considerabile în privinţa consumului de combustibil. Sunt folosite exclusiv motoare supraalimentate cu injecţie directă pe benzină (TSI) şi diesel (Common-Rail-TDI). Iar acestea sunt pe cât de agile, pe atât de economice. Aceasta devine evident la exemplul oferit de CrossGolf 1,4 TSI cu 118 kW / 160 CP: motor pe benzină cu turbocompresor, cu un cuplu maxim de 240 newtonmetri (începând de la 1.500 rpm), permite o viteză maximă de 207 km/h, iar condus cu ajutorul cutiei de viteze cu 6 trepte consumă în medie doar 6,8 litri de combustibil (analog 159 g/km CO2).

Chiar comparativ cu TSI-ul primei generaţii, faţă de care este cu 20 de CP mai purternic (!), consumul este mai redus cu 0,5 litri. Ca alternativă TSI-ul este disponibil opţional şi cu DSG cu 7 viteze; şi în acest caz consumul este de 6,8 litri. Celelalte motorizări TSI disponibile sunt variantele cu 77 kW / 105 CP şi 90 kW / 122 CP.

Conform aşteptărilor, noile motorizări CrossGolf Common-Rail-TDI sunt extrem de economice. Au puteri de 77 kW / 105 CP (1,6 litri) şi 103 kW / 140 CP (2,0 litri) şi dispun din standard de filtru de particule diesel. Astfel, de exemplu, motorul TDI de 140 CP cu cutie cu 6 viteze, consumă doar 5,3 litri (138 g/km CO2). Cuplul maxim al acestui motor este atins deja la 1.750 rpm, având impunătoarea valoare de 320 newtonmetri.

Cutia automată a unei noi ere: DSG pentru patru din cinci motorizări

Cu excepţia motorului TSI de 105 CP, toate variantele de motorizare pot fi combinate cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj – DSG. Pentru motoarele pe benzină şi pentru TDI de 105 CP se foloseşte versiunea cu 7 viteze; iar pentru TDI cu 140 CP varianta cu 6 viteze, reglată special pentru cuplu motor extrem de mare. În plus, toată gama de motorizări CrossGolf respectă norma strictă de emisii Euro 5.

Exterior Cross: noul ADN defineşte design-ul frontal

A doua generaţie CrossGolf urmează, similar celorlalte noi modele, noul ADN al design-ului Volkswagen. Iar aceasta se reflectă foarte expresiv mai ales în banda orizontală a radiatorului, poziţionată între farurile frontale, precum şi în spoilerele din faţă, care au de asemenea o linie orizontală. Modelul nou combină această linie cu elementele tipice modelelor Cross.

În comparaţie cu prima generaţie CrossGolf, costumul robust de teren a fost conceput mai elegant, iar linia a fost adaptată noului ADN al design-ului Volkswagen. Similar cu noul CrossPolo rezultă astfel, mai ales în partea frontală, un aspect foarte diferit. Protecţia în nuanţă antracit urmăreşte în partea de sus a barei frontale, linia stilistică orizontală de design. Aici sunt integrate, în exteremele laterale, proiectoarele de ceaţă, disponibile în standard. În partea de jos, zona frontală este limitată inferior de o margine cu design de scut, în nuanţă argintie. Lateral, noul CrossGolf prezintă extensiile tipice deasupra roţilor, inclusiv protecţia pragurilor şi a părţii inferioare a uşilor.

Bara din spate este protejată similar cu cea din faţă şi este accesorizată cu un scut stilizat argintiu. General valabil: datorită protecţiilor vopsite în culoare închisă şi a gărzii la sol, ridicată cu 20 milimetri, noul CrossGolf (în standard suspensie de drumuri grele cu gardă la sol de 111 milimetri) înfruntă cu uşurinţă chiar zone de off-road mai uşoare; bandourile protejează maşina şi în traficul zilnic urban.

Aşa cum este specific modelelor Cross, carcasele oglinzilor sunt vopsite argintiu pentru toate variantele, având astfel aceeaşi nuanţă ca şi elementele de scut ale barelor şi armonizând cu barele de portbagaj argintii incluse în dotarea standard. Design-ul exterior este desăvârşit prin aplicaţiile cromate şi prin sigla “CrossGolf” inscripţionată pe lateral, precum şi prin noile jante de aliaj de 17 ţoli (“Budapest”).

Culorile exterioare: Volkswagen oferă noul CrossGolf în şase culori diferite – începând cu nuanţa aflată mereu în tendinţe, “Candy White”, şi până la “United Grey” şi “Reflexsilver Metallic”, “Shadow Blue Metallic”, “Cashmere Brown Metallic” şi “Deep Black Pearl Effect”.

Interior: mult spaţiu în interiorul individualizat

Un stil inconfundabil şi o ambianţă proaspătă şi simpatică sunt caracteristicile definitorii ale interiorului noului CrossGolf. Acesta dispune în standard de scaune sport (faţă), inclusiv tapiţerie în două culori şi cusături decorative. Părţile interioare ale suprafeţei de şezut şi de spătar sunt personalizate prin modelul gri deschis “Cellular” cu cusături decorative colorate. Părţile laterale şi cele din spatele scaunelor au nuanţa “Negru Titan”. Spătarele scaunelor din faţă sunt dotate în exterior cu mese rabatabile şi cu buzunare de depozitare. Covoraşele decorate prin cusături colorate conferă un accent stilistic deosebit.

În plus, CrossGolf este personalizat cu ajutorul ornamentelor cu aspect de inox ale suflantelor. De asemena în standard: aşa numitul “pachet de piele small” cu volan în trei spiţe, cu levierul şi partea superioară a schimbătorului de viteze îmbrăcate în piele. Si nu in ultimul rand, noul Volkswagen este individualizat prin foliile de protecţie inscripţionate cu sigla “CrossGolf” de pe pragurile uşilor din faţă şi prin pedalele cu aspect de aluminiu.

Similar cu Golf Plus, interiorul noului CrossGolf este caracterizat prin variabilitatea deosebită şi poziţia foarte ridicată a scaunelor. În plus, CrossGolf oferă atât în faţă, cât şi în spate, foarte mult loc la picioare.

Şi nu doar atât: în funcţie de poziţia banchetei rabatabile asimetric şi glisante longitudinal, volumul portbagajului variază între minim 395 litri şi maxim 540 litri. Atunci când spătarul banchetei este complet rabatat, capacitatea de încărcare este de până la 1.450 litri.

Dotări standard: Cross însemnă şi exclusiv

CrossGolf are în standard, printre altele, oglinzi exterioare reglabile electric şi încălzite, faruri spate cu tehnologie LED, geamuri termoizolante în tentă verde, lumini de drum permanente şi închidere centralizată cu telecomandă. În interior echiparea standard prevede de exemplu instalaţia de aer condiţionat “Climatic” cu reglare semiautomată, scaun şofer reglabil pe înălţime, geamuri acţionate electric faţă şi spate, volan reglabil pe înălţime şi longitudinal, display multifuncţional, capac rezervor cu deschidere telecomandată, torpedou cu sistem de răcire şi de încuiere, lumini pentru citit faţă, precum şi spaţii de depozitare pe plafon şi la toate uşile, iar în faţă şi cu suporţi pentru sticle de 1,5 litri.

Opţional, Volkswagen oferă pentru CrossGolf şi accesorii precum: interior din piele (tip “Vienna”), faruri bi-xenon cu lumină dinamică la virare, precum şi cameră Rear Assist, pentru mersul în marşarier. Cei care doresc să parcheze mai uşor, comandă CrossGolf cu Park Assist şi deleagă astfel sarcina aceasta maşinii lor, Volkswagen. Una dintre puţinele opţiuni care nu este disponibilă pentru CrossGolf este suspensia sport. Dar asta este logic, fiind vorba aici de o altă categorie. În schimb Golf GTI şi Golf R nu pot fi comandate, nici în schimbul banilor şi nici în schimbul unei vorbe bune, cu suspensiile de drumuri grele cu garda ridicată cu 20 milimetri, aşa cum poate fi comandat Golf-ul all-terrain. Din fericire…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *