AUTO

Volkswagen Polo, etapa II

S-ar putea spune ca Polo este nascut din traditia marcii si respecta toate cerintele impuse de brandul Volkswagen pentru a fi un adevarat lider intr-un segment extrem de competitiv. Prima generatie a modelului Polo a fost introdusa pe piata in 1975 si a fost produsa pana in octombie 1981. Un facelift minor a avut loc la trei ani dupa lansare, timp in care peste 500.000 de Polo Mark I fusesera produse si vandute.

VW Polo II
VW Polo II

O versiune sedan, numita Derby, a fost introdusa in ‘77, construita de asemenea la fabrica Volkswagen din Wolfsburg. Faceliftul primit de cele doua variante cuprindea bare frontale din plastic, o grila de racire redesenata si o consola centrala revizuita. Farurile rotunde ale versiunii Derby au fost inlocuite cu unele patrate pentru a se asemana mai mult cu sedanul bazat pe Golf, Jetta.

La lansare erau disponibile trei versiuni de motorizare, avand intre 30 si 60 de cai putere. Motorul cu patru cilindri in linie de 1.272 cmc echipa Polo GT si dezvolta 60 CP.

Al doilea pas in evolutia lui Polo

VW Polo II
VW Polo II

In 1981, modelul Polo ajungea la a doua generatie. Noua versiune a intrat in productie in acea vara si propunea un plus de spatiu interior si de echipamente standard

Insa principala modificare consta in numarul mai mare de versiuni de caroserie. Pe langa varianta „coupe“, cu luneta oblica, asemanatoare cu a primei generatii, Polo Mk2 era propus si in versiunea Wagon, cu luneta aproape verticala. Ambele erau de fapt hatchbackuri cu trei usi, in timp ce a doua generatie a variantei berline si-a pastrat numele Derby si a intrat in productie abia in luna decembrie a aceluiasi an. Polo Mk2 a avut rolul privilegiat de a fi utilizat din plin in implementarea inovatiilor marcii.

Spre exemplu, Volkswagen prezentase la inceputul anului transmisia tip Formel E, cu pinioane reconfigurate, pentru un consum economic de carburant.

Al treilea raport al cutiei era conceput astfel incat sa permita atingerea vitezei maxime, in timp ce treapta a patra, prin scaderea numarului de turatii, era destinata reducerii substantiale a consumului de combustibil. Polo Formel E s-a numarat printre primele aplicatii practice ale noului sistem si dispunea de un motor de 1,1 l si 50 C P, capabil insa sa furnizeze un cuplu imbunatatit la turatii reduse.

Povestea Polo mergea mai departe. Va urma…

Sursa: Scorpion / Dan Stefan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *