AUTO

Volkswagen Iroc, urmasul Scirocco

Volkswagen Iroc, noul conceptVolkswagen a prezentat un coupe senzational cu 33 de ani in urma. Era compact, distinct, agil, spatios si cu un pret accesibil. Volkswagen l-a denumit Scirocco. Masina a facut senzatie in epoca, peste o jumatate de milion de exemplare ale primei generatii fiind produse in toata lumea, scrie StiriAuto.ro. In august 2006, cel mai mare producator auto din Europa dezvaluie reinterpretarea ideii de succes Scirocco. Astfel a aparut conceptul Iroc, masina cu un design modern, ce se doreste un succes pe masura predecesorului sau.

La nivelul conceptiei, cele doua modele Volkswagen sunt relativ apropiate, desi sunt separate de mai mult de trei decenii. Scirocco a fost o vedeta deceniului sapte – desenata de Giorgetto Giugiaro – echipata cu patru scaune de dimensiuni mari, cu portbagaj mare, hayon de dimensiuni generoase si conceptul Iroc preia aceste caracteristici.

Spre deosebire de Scirocco, Iroc nu este un coupe clasic, ci o masina sport cu design progresiv, care ofera un plafon foarte alungit si o parte posterioara foarte abrupta. Iroc are proportii perfecte. Atunci cand este privit din spate, se observa faptul ca plafonul alungit si geamurile laterale sunt asezate pe umeri profilati si foarte puternici. Iroc obtine astfel o talie specifica masinilor sport.

Iroc ofera spatiu pentru doua persoane in spate si un portbagaj foarte mare. Aceasta masina combina un grad ridicat de utilitate si confort cu placerea pura de a conduce si designul expresiv. Daca va intra in productie, Iroc va fi foarte bine pozitionat si in ceea ce priveste pretul.

Iroc beneficiaza de numeroase subtilitati la nivel de detalii. Culoarea fascineaza inca de la inceput: desi nu are un stil retro, verdele folosit este un omagiu adus primei generatii de Scirocco, pentru care s-a folosit exact aceasta nuanta de culoare.

Partea centrala a plafonului este construita din geam de culoare neagra. Acest element este sustinut de o structura acoperita de carbon. Pragurile laterale ale lui Iroc au suprafata construita din carbon.

Datorita consolelor foarte mici, Iroc utilizeaza in mod eficient ampatamentul de 2.680 mm. Jantele din aliaj de 19 inci au fost desenate special pentru Iroc, iar pneurile au o latime de 235 mm.

Iroc este propulsat de un motor TSI, cunoscut sub denumirea de Twincharger. Transmisia este asigurata cu ajutorul cutiei de viteze automata DSG. Motoarele TSI sunt in prezent cele mai eficient propulsoare pe benzina, cu patru cilindri, din lume. Motorul dezvolta 210 CP, dar Iroc poate fi echipat cu o multitudine de motoare supraalimentate., dar toate trebuie sa asigure un singur lucru: placerea de a conduce.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *