AUTO

Volkswagen Autovehicule Comerciale la SIAB 2007

Emblema Volkswagen Autovehicule Comerciale a fost si este Transporter-ul, care a devenit un sinonim pentru robustete. Anul acesta serbam 60 de ani de cand gama Transporter a prins viata si s-a dezvoltat, contribuind ca o forta motrice la dezvolatea economiei. Minunea economiei germane este autovehiculul cu „gene“ de Broscuta, adecvat tuturor segmentelor de activitate – “Tausendsassa”, care la inceputul anilor 50 a facut tranzitia de la faza trista de dupa razboi mai suportabila si a sters urmele oribile ale trecutului. Prima generatie de Volkswagen Transporter – T1, numit si Volkswagen Bulli, s-a dovedit util in special in perioada dinamica a reconstructiei, fiind partenerul ideal pentru toti cei care doreau sa isi construiasca un viitor de buni cetateni, constienti de meritele muncii lor si animati de speranta intr-un trai mai bun. In mediul publicitar, Bulli este putin eclipsat de Broscuta, insa calitatile sale speciale devin evidente in cadrul tuturor activitatilor in care este implicat. Intr-un titlu de ziar ce facea referire la o echipa de pompieri se arata: „Cine are orice fel de urgenta in materie de incendii, conduce cu siguranta un Transporter”. Ceea este valabil pentru pompieri, este valabil si pentru celelalte branse unde termenele limita sunt la ordinea zilei. Cu greu mai gasesti un autovehicul care la greutatea de o tona sa fie atat de sprinten chiar si intr-un trafic citadin si sa-si indeplineasca toate sarcinile cu atata siguranta.

De la T1 pana la T5 – Coordonatele unui succes

La 8 martie 1950 primul transporter Tip 2 fabricat in serie pleaca de pe banda de productie in urma materializarii unei schite realizate de Ben Pon cu trei ani in urma.

A doua generatie s-a dezvoltat in Germania pe parcursul a 13 ani, avand cea mai mare  durata de productie inregistrata vreodata de un bus Volkswagen. Pe langa aceasta, Transporter devine expresia unui nou tip de comert si a unei noi gandiri.

Generatia T3, care in anii 80 a iesit de pe banda de productie cu motor si tractiune spate, s-a construit timp de 11 ani, ajungand la 2 milioane de unitati. Pentru prima data apare si Transporter in varianta Diesel cu tractiune integrala.

In vara anului 1990 apare urmasul lui T3, care dupa 40 de ani de constructie cunoaste modificari tehnice cuprinzatoare. A patra generatie adapteaza filozofia de concern cu privire la motorul amplasat in fata si tractiunea fata.

În 2003 se lansează a cincea generaţie de Transporter. Pe lângă motoare mult mai puternice şi sisteme precum Programul de Stabilitate Electronică (ESP), se introduce tracţiunea integrală 4Motion cu diferenţial Haldex. In anul 2005 Transporter devine maşină de asistenţă tehnică pentru echipele Raliului Dakar, înfruntând toate exigenţele unei astfel de competiţii.

Multivan Startline – microbuzul de familie

Volkswagen ofera acum Multivan Startline „pentru familii adevarate.“

Multivan Startline este un nou vehicul eficient care se preteaza foarte bine pentru familii, oferind spatiu pentru pana la sapte persoane, inclusiv bagaje.

Dotarea standard ofera numeroase spatii de depozitare, care confera masinii un caracter practic. Echiparea de serie este foarte generoasa, cuprinzand printre altele ABS, ASR, MSR, ESP, airbag sofer si insotitor, geamuri fumurii pentru spatiul pasagerilor, oglinzi electrice si incalzite, hayon cu instalatie de stergere – spalare si inchidere centralizata.

Un avantaj este dotarea interioara cu materiale usor de intretinut, ceea ce se dovedeste deosebit de util pentru familii. Iar folia arginitie aplicata pe partea exterioara centrala si geamurile inchise la culoare asigura un aspect nobil, in timp ce capitonajele intr-o singura culoare dau spatiului interior o nota accentuat practica.

Bancheta de trei locuri din spate se poate rabata sau se poate transforma in suprafata plana pentru dormit. Fiind montata pe sine, soferul o poate apropia de el, pentru a  supraveghea cu usurinta copiii, sau o poate culisa, pentru ca cei mici sa se poata juca nestingheriti. Chiar si un carucior de copii incape cu usurinta in masina, fara a fi pliat.

Cu ajutorul unei sine pozitionate pe partea stanga a masinii poate fi montata o masuta, care in timpul calatoriei este tinuta pliata, in cadrul capitonajului interior al usii culisante. Foarte practic este faptul ca masuta se poate folosi si in exteriorul masinii – copiii avand astfel mai mult loc de joaca.

Multivan Startline, avand din dotarea standard 5 locuri, cu posibilitatea de optare pentru comandarea a 7 locuri, se adreseaza in special tinerelor familii care isi configureaza timpul liber urmandu-si hobby-urile, cum ar fi calatoriile sau sportul.

Caddy Maxi – un Caddy cu Plus

Mare. Mai mare. Maxi. Spatiu pentru sapte pasageri plus bagaje.                                                                  Caddy Maxi acopera segmentul de piata dintre Caddy si T5.

Volkswagen Autovehicule Comerciale sarbatoreste noile dimensiuni ale modelului Caddy – prin Caddy Maxi Life. Automobilul combina calitatile unui vehicul de transport cu versatilitatea unei masini de pasageri compacte, generand o noua clasa de vehicule.

Comparat cu bine-cunoscutul Caddy, Maxi a crescut in lungime de la 4.41 metri la 4.88 metri. Acest lucru a creat un automobil incredibil de spatios, ce poate adaposti pana la 4.200 litri de cargo (in versiunea utilitara). Mai mult, noul model este echipat cu un motor de top: un TDI ce dezvolta 103 kW si 320 Nm.

Designul de care beneficiaza Caddy a fost adaptat la scara 1:1 pentru Caddy Maxi. Diferenta majora este caroseria care a fost lungita cu 470 mm pana la exact 4.875 mm. Comparata cu versiunea “standard” de 4.405 mm, cresterea poate fi exprimata si pe segmente: 151 mm in plus consola spate; 319 mm in plus intre usile culisante si puntea spate. Ampatamentul masoara acum 3.002 mm.

Un factor major in succesul Caddy este interiorul variabil, dar clar structurat. Din acest motiv, conceptul de spatiu a fost folosit si pentru Caddy Maxi. Scaunele si habitaclul sunt identice, iar calitatea recunoscuta a fost pastrata.

In acest caz, nu numai cel de la volan si pasagerul din fata se pot bucura de confortul deosebit si spatiul generos, dar si cei cinci pasageri din cele doua randuri de scaune din spate. Accesul in Caddy este confortabil. Responsabile cu acest lucru sunt usile laterale culisante late de 700 mm si inalte de 1.108 mm. In plus, special pentru noul Caddy Maxi, spatiul dintre randul doi si trei de scaune a crescut cu 50 mm. Chiar si cu toate cele sapte locuri ocupate, portbagajul ofera un volum de 380 litri. Al doilea rand de scaune poate fi rabatat si culisat, iar al treilea rand poate fi scos complet. Volumul de incarcare creste in acest fel la 1.350 litri.

Caddy Maxi Life a fost gandit special pentru a transporta sapte oameni si bagajele lor in confort total pe trei randuri de scaune (2 / 3 / 2). Echiparea caracteristica a modelului include doua portiere culisante, spoilere si praguri vopsite in culoarea caroseriei. In interior, numeroasele spatii de depozitare si finisarea excelenta dau o nota sofisticata si eleganta.

Volkswagen Autovehicule Comerciale va oferi modelul Caddy Maxi cu un motor pe benzina si doua propulsoare TDI. Motorul pe benzina genereaza o putere maxima de 75 kW. Cele doua motoare TDI ofera si mai multa putere si o economie exemplara de carburant.

Motorul de doi litri cu 103 kW este nou in gama Caddy. Ca si in trecut, cunoscutul motor 1.9 TDI de 77 kW reprezinta versiunea entry-level in lumea diesel. Poate fi combinat optional, cu o cutie de viteze DSG.

Volkswagen Autovehicule Comerciale va oferi trei versiuni de echipare pentru Caddy Maxi. Acestea sunt special gandite pentru a multumi orice client. Caddy Maxi Life va ajunge pe piata romaneasca in anul 2008. Va fi urmat de versiunile comerciale Caddy Maxi Kombi si Caddy Maxi Furgon.

Caddy Life Family

Printre noutatile expuse la SIAB editia 2007 se afla si Caddy Life Family. Pachetul “Family” contine tapiteria speciala “Wave”, gri, elemente capitonaj usi in culoare gri inchis, bare de protectie fata si spate, carcase oglinzi si manere usi in culoarea caroseriei; de asemeni, elemente de decor la suflantele din bord in doua culori – albastru “Malibu”, sau gri “Reflexis”, in functie de culoarea caroseriei. Exclusiv pentru Caddy Life Family sunt si inscriptia “Family” pe hayon si pe schimbatorul de viteze, precum si o culoare de comunicare speciala pentru acest model, albastru “Malibu”.

Pachetul “Junior Star” cuprinde rucsac, 2 compartimente de depozitare atasate scaunelor fata si un maner suplimentar in spatiul pasageri, pentru facilitarea accesului celor mici.

Caddy Blue Motion – Premiera la Salonul International de la Frankfurt

Odata cu noul prototip foarte apropiat vehiculului de serie, Caddy Blue Motion, Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat in cadrul Salonului International de la Frankfurt un automobil economic, care protejeaza mediul inconjurator. Consumul normal pentru un Caddy BlueMotion cu motor de 77 kW si 105 CP si filtru de particule Diesel in dotarea de serie a scazut prin multe ajustari tehnice cu 0,6 litri, ajungand la 5,7 litri de motorina. Aceasta valoare corespunde unor emisii de CO2 de 149g/km (minus 18g/km).

Noul proiect vadeste preocuparea reprezentantilor Volkswagen pentru protectia mediului inconjurator.

Volkswagen Crafter. Incredibil de puternic.

Cea mai recenta lansare este cea a Volkswagen Crafter, in primavara acestui an. In limba germana, “Kraft” inseamna forta, putere – iar aceste elemente domina imaginea Volkswagen Crafter. Partea frontala reflecta noua identitate a marcii si prezinta grila radiatorului in forma de V intr-o interpretare robusta si puternica.

Grila radiatorului, partea frontala si blocurile optice sunt elementele specifice brandului. Sunt extrem de rezistente si gandite pentru uz extensiv. In ciuda aspectului masiv si puternic, partea frontala a caroseriei este o imbinare armonioasa de forme. Blocurile optice duble sunt pozitionate vertical si par sa fie in spatele calandrului. Designul acestora este inimitabil intre vehiculele utilitare. Atentia pentru detalii: logoul Volkswagen este marcat pe scutul becurilor din far.
MOTORIZARI

Energic, economic, puternic – TDI, mai mult decat abrevierea conceptului de turbodiesel cu injectie directa, inseamna tehnologie de top. Noile motoare functioneaza „curat”, au viata indelungata si sunt economice, respectand normele de poluare EU4. Masinile sunt dotate cu filtru particule diesel (DPF) ca echipament de serie.

TDI este sinonim cu motoarele diesel moderne. Volkswagen Crafter continua aceasta traditie, fiind propulsat exclusiv prin aceasta tehnologie. Oferite in Romania in trei versiuni, acestea acopera o gama larga de puteri incepand cu 80 kW (109 CP) si terminand cu 120 kW (163 CP). Crafter ofera si o premiera: sub capota, lucreaza primele motoare Volkswagen 2,5 l TDI cu tehnologia Common-Rail.
SPATIUL DE MARFA

Crafter Furgon ofera volume de incarcare cuprinse intre 9 mc si 17 mc. In functie de lungimea versiunii alese, spatiul de marfa poate gazdui obiecte cu lungime de pana la 4,7 m.

Sunt disponibile multiple posibilitati de acorare a marfurilor, precum si felurite tipuri de capitonare ale peretilor laterali.

Acoperisul este disponibil in trei variante de inaltime (normal 1.650 mm, inaltat 1.940 mm si suprainaltat 2.140 mm).

Cu sarcina maxima autorizata de pana la 5.000 kg, Crafter ofera solutii de transport si in segmentul de autovehicule comerciale de pana la 7,5 t. Crafter castiga datorita cabinei confortabile si ergonomice, si nu in ultimul rand puncteaza prin caracteristicile in rulare similare autoturismelor.
SIGURANTA
SIGURANTA ACTIVA

Rotile de 16” de pe Crafter permit amplasarea unui sistem de franare de mare performanta. Atat la rece, cat si la cald, distantele de franare sunt aceleasi cu ale vehiculelor de pasageri.

Crafter dispune in standard de o multitudine de sisteme de siguranta: ABS, EDS, ASR, ESP, MSR. Sistemul ESP este de ultima generatie, cu functii adaptive.
SIGURANTA PASIVA

Volkswagen Crafter beneficiaza de cel mai bun nivel de echipare cu sisteme de siguranta pasiva. Acesta incepe de la cele mai mici detalii: bandourile laterale de protectie previn distrugerea caroseriei din cauza neatentiei si ajuta la obtinerea de costuri de reparatie mici pentru diferite sectiuni ale masinii.

Structura robusta a habitaclului ii protejeaza pe sofer si pasager in caz de impact. Habitaclul este protejat de componente ranforsate din otel pentru montanti, plafon si alte elemente constructive. Coloana de directie deformabila la impact asigura siguranta soferului.
Tetierele reglabile pe inaltime sunt oferite standard pe Crafter, alaturi de centurile de siguranta pretensionate in trei puncte, disponibile pentru toate locurile.
Airbagul de dimensiuni mari pentru sofer este standard la Crafter. Optional, poate fi montat si un airbag pentru pasager, care protejeaza si pasagerul din mijloc, in cazul unei banchete duble pentru pasageri.
ERGONOMIE
CABINA SOFER SI PASAGER

Finisarea interiorului este la nivelul celei existente intr-un automobil. Atentia la detalii este maxima, fiind caracteristica tuturor modelelor Volkswagen. Plansa de bord in doua culori este divizata orizontal si adauga un plus calitatii interiorului noului Crafter.

O serie de spatii speciale de depozitare sunt plasate in cabina soferului si a pasagerului. Acestea se remarca prin numarul mare, prin accesibilitate si utilitate. De la compartimente speciale racite, la cele care pot fi incuiate, pana la clip-ul util pentru bonuri de benzina, spatiul a fost eficient organizat pentru o utilizare optima. De asemenea, dimensiunile generoase permit depozitarea de sticle de pana la 1,5 litri, documente de dimenisuni mari sau chiar a unui laptop.

Torpedoul de pe partea pasagerului poate fi incuiat. El poate fi deschis cu usurinta si de catre sofer. Este foarte spatios si poate sustine chiar si o sticla de 1.5 litri. Daca modelul este dotat cu aer conditionat, torpedoul are o optiune de racire.

Constructorul a inclus in dotarea de serie echipamente precum inchiderea centralizata a usilor atat pentru versiunea Furgon, cat si pentru variantele Autosasiu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *