LifeStyle

Violenţa în şcoli: Săptămâna prevenirii criminalităţii

Ca urmare a succesului înregistrat anul trecut, Poliţia Municipiului Bucureşti a demarat în perioada 8-14 octombrie 2007 cea de-a doua ediţie a evenimentului „Săptămâna prevenirii criminalităţii”. Iniţiativa Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti s-a extins anul acesta la nivel naţional, materializându-se printr-o serie de acţiuni având ca scop pregătirea anti-infracţională şi anti-victimală a populaţiei.Cu ocazia lansării evenimentului, compania SIVECO Romania a primit distinctia de „Cel mai bun partener 2007” al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, fiind singurul reprezentant al sectorului privat distins pentru al doilea an consecutiv cu acest premiu. Aceasta distinctie reprezinta recunoaşterea implicării constante a  companiei în susţinerea proiectelor şi campaniilor de prevenire a criminalităţii.

Colaborarea dintre SIVECO Romania şi Poliţia Municipiului Bucureşti a început în 2006, rezultatele foarte bune obţinute prin eforturile comune conducând la construirea unui parteneriat strategic ce urmăreşte combaterea criminalităţii prin responsabilizarea societăţii româneşti. De altfel, SIVECO Romania promovează constant ideea că numai prin educaţie şi prin stimularea motivaţiei prin studiu poate fi combătut fenomenul violenţei din şcoli.

„Suntem impresionaţi de proiectele pe care, şi anul acesta, Poliţia Capitalei le-a propus pentru „Săptamâna Prevenirii Criminalităţii” şi ne bucurăm să fim parte din aceasta initiativa deosebit de benefica pentru comunitatea noastră. SIVECO Romania este preocupată de problematica educaţională, construindu-şi dialogul cu partenerii săi pornind de la valori comune şi o responsabilitate socială împărtăşită. Mulţumim Poliţiei Municipiului Bucureşti pentru premiul acordat, el înseamnă pentru noi o recunoaştere atât a eforturilor depuse, cât mai ales a bunelor rezultatele pe care le putem obţine împreună”, declară Anca Crahmaliuc, Marketing Manager la SIVECO Romania.
Si în 2007, compania a continuat acţiunile de responsabilitate socială demarate in anii precedenti.

Bunele rezultate obţinute în 2006 prin campania „Fii inteligent, nu fi violent!”, derulată împreună cu Poliţia Capitalei şi Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucureşti s-au concretizat in mai buna informare şi constientizare a bucureştenilor – elevi, profesori, părinţi, reprezentanţi mass media etc.- în direcţia combaterii violenţei în şcoli.

Pe baza experienţei obţinute prin campania „Fii inteligent, nu fi violent”, s-a realizat o mai buna apropiere de mediul şcolar, udentificandu-se cele mai potrivite modalităţi prin care accesul la mijloacele informatice sa devina un instrument dedicat educaţiei şi combaterii fenomenelor negative din şcoală.

În acest sens, compania îşi alătură eforturile proprii la cele ale tuturor organizaţiilor preocupate de contracararea violenţei din şcoli: instituţii ale statului, ONG-uri, companii private, reprezentanţi ai mediului de afaceri.

Un sondaj de opinie recent elaborat de companie impreuna cu parteneri din domeniul ONG a identificat capacitatea pe care şcoala o are, prin promovarea unei educaţii şi comunicări corespunzătoare, în înlăturarea fenomenului violenţei din viaţa elevilor.

Văzută ca un climat psiho-social stabil, şcoala învaţă tinerii să comunice, să folosească tehnologia informaţiei pentru a cunoaşte, a progresa, pentru a-şi sublima impulsurile violente prin conştientizarea nocivităţii lor pentru ei înşişi, pentru persoanele din jurul lor şi, în cele din urmă, pentru întreaga societate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *