AUTO

Tiguan – o noua specie in salbaticie si la Focsani

Pe data de 12 februarie 2008 a avut loc mult aÅŸteptata lansare a modelului Volkswagen Tiguan în FocÅŸani. Evenimentul s-a desfăşurat la restaurantul ‘Fashion Center’ din localitate ÅŸi a impresionat pe cei peste 150 de invitaÅ£i prin rafinament ÅŸi eleganţă.

      Locaţia aleasă a fost amenajată de către o echipă de profesionişti; astfel parcarea si exteriorul locatiei au fost marcate cu materiale branduite conform cu evenimentul de lansare iar in interior a fost montată o trusă pe a cărei structură au fost fixate echipamentele speciale necesare: lumini, proiectoare, lasere, etc.

      Evenimentul in sine a debutat cu proiectia pe 2 display-uri gigant de 4×3 m a filmului de showroom  Tiguan, pentru a familiariza publicul cu spiritul ÅŸi valorile mărcii Volkswagen regasite in noul model, apoi domnul Ovidiu Groper, Directorul General al grupului de firme Scorpion, a Å£inut un discurs succint referitor la necesitatea aparitiei noului model din clasa SUV compacta.

      Seria discursurilor a fost încheiată de domnul Doru Dimitriu, Directorul Executiv al firmei Scorpion Exim, care a dezvăluit publicului povestea alegerii numelui noului model Volkswagen si semnificatia acestuia.

      Momentul culminant al evenimentului a fost  evadarea din cusca a Tiguanului, ca o fiara neimblanzita, într-un spectacol total de lumini, artificii si confetti ce i-a lasat fără aer pe toţi cei prezenţi la această lansare oficială. Eliberarea bestiei a fost precedata de un superb dans tribal sustinut de catre e trupa profesionista din Bucuresti.

      Apoi invitaÅ£ii au avut posibilitatea de studia îndeaproape noul model ÅŸi dotările impresionante ÅŸi au făcut schimb de impresii la cocktailul care a urmat, ascultand piesele linistitoare interpretate live de catre un band de ‘Cafe Concert’.

      Clientii interesati au putut testa performantele Tiguanului intr-un drive-test deosebit organizat pe un traseu complex on-road si offroad. Cei care au asteptat la drive test au participat la diverse concursuri la care au castigat cadouri surpriza.

      La final Scorpion a premiat reprezentatii mass-mediei pentru frumoasa colaborare si le-a oferit acestora diplome de merit, in cadrul primei editii a  ‘Galei Presei Locale’.

      La plecare, fiecărui invitat i-a fost înmânat de către hostesse un cadou branduit Tiguan.

Despre Tiguan

     Acest “frate mai mic” al modelului Touareg poate fi recomandat tuturor ÅŸoferilor ce sunt atraÅŸi de aspectul vizual ÅŸi flexibilitatea unui SUV, dar doresc un nivel superior de confort, agilitate ÅŸi variabilitate. Trenul de rulare al acestui autovehicul stabileÅŸte noi standarde în domeniul segmentului SUV, deoarece maÅŸina are o Å£inută de drum extrem de dinamică ÅŸi de sigură. ÃŽn prezent, motoarele TDI, complet noi ÅŸi foarte silenÅ£ioase, respectă deja standardul Euro 5, care va intra în vigoare abia în 2009. OpÅ£ional, Tiguan poate fi parcat aproape automat, în jungla urbană, cu ajutorul sistemului Park Assist. Pe de altă parte, pe lângă carosabil, ultima generaÅ£ie de sisteme de radio-navigaÅ£ie (RNS 510) îi poartă pe ocupanÅ£ii autovehiculului înapoi spre lumea civilizată utilizând funcÅ£ia off-road. ÃŽn acelaÅŸi timp, cu un spaÅ£iu de încărcare maxim de 1.510 litri, Tiguan prezintă ÅŸi unele calităţi de van. Sarcina tractabilă de 2.500 de kilograme conferă, de asemenea, valoarea cea mai bună din segmentul Tiguan-ului.

     Ţinuta lor de drum agilă, sigură şi foarte confortabilă este egală cu cea a unui autoturism. În acelaşi timp, aceste versiuni ale autovehiculului Tiguan fac faţă cu succes conducerii pe teren accidentat sau sarcinilor de tractare. Traseele pe teren accidentat cu adevărat dificile sunt lăsate în seama variantei Track&Field.

     Track&Field pentru utilizare solicitantă pe teren accidentat
Versiunea Tiguan Track&Field a fost proiectată special pentru utilizare off-road.

     Diferită de versiunile Trend&Fun şi Sport&Style, această versiune destinată aventurii are un unghi de atac mai pronunţat (28 în loc de 18 grade; unghiul maxim la care autovehiculul nu atinge terenul cu partea frontală). În dotarea standard a versiunii Tiguan Track&Field intră, de asemenea, o opţiune pentru teren accidentat care activează o întreagă armată de sisteme de asistare, pentru a conferi siguranţă deplasărilor pe teren accidentat.Primul SUV din lume în a cărui dotare intră motoare cu turbocompresie

     Tiguan este primul SUV din lume disponibil în versiuni de motorizare cu turbocompresie. Avantajul turbocompresiei: mai multă putere, consum redus ÅŸi nivel redus al emisiilor de noxe. Motoarele pe benzină: vor fi disponibile trei motoare TSI noi – motoare cu injecÅ£ie directă cu turbocompresie sau cu turbocompresie ÅŸi supraalimentare. Cei patru cilindri furnizează 110 kW / 150 CP, 125 kW / 170 CP ÅŸi 147 kW / 200 CP. Motoarele diesel: este utilizată o generaÅ£ie complet reproiectată de motoare cu patru cilindri cu injecÅ£ie common rail, sensibil mai silenÅ£ioase. Cele două motoare TDI furnizează 103 kW / 140 CP ÅŸi 125 kW / 170 CP ÅŸi se încadrează cu brio în cerinÅ£ele standardului de emisii Euro 5.TracÅ£iunea integrală permanentă 4MOTION ÅŸi două cutii de viteze cu ÅŸase trepte

     Tracţiunea integrală permanentă este absolut esenţială la deplasarea pe teren accidentat. Pe carosabil, un sistem de tracţiune integrală inteligent ameliorează siguranţa activă. La modelul Tiguan, este utilizată cea mai recentă generaţie de tracţiune integrală 4MOTION. Aceasta este controlată de transmisii cu şase trepte manuale sau, opţional, automate. Ambele transmisii satisfac cerinţele speciale pentru deplasare pe teren accidentat.

     De exemplu, transmisia manuală poate fi acţionată la o turaţie a motorului de 1.000 rpm sau la o viteză a autovehiculului de doar 6,69 km/h; această facilitate echivalează practic cu treapta pentru deplasare lentă a unui reductor. Transmisia automată oferă posibilitatea de pre-selectare a treptei maxime; în regim de deplasare off-road, această funcţie prevenind comutarea în treapta imediat superioară.

     Un interior de SUV cu versatilitatea unui van
Tiguan este un talent multilateral. Această caracterizare nu descrie doar proprietăţile sistemului de tracţiune, ci şi interiorul funcţional şi foarte spaţios. Bancheta din spate este rabatabilă fracţionat, cu un raport de 60:40, poate fi reglată 16 centimetri pe direcţie longitudinală, iar spătarul banchetei prezintă reglaje de înclinare multiple. Aceste calităţi oferă fie spaţiu suplimentar pentru picioare în spate, fie spaţiu suplimentar în compartimentul de încărcare. Opţional, este disponibilă o podea variabilă, ce include un sistem de gestionare a încărcăturii. Ca dotare standard pentru versiunile Track&Field şi Sport&Style, este disponibil, de asemenea, un scaun rabatabil pentru pasagerul din faţă, pentru a permite depozitarea obiectelor foarte lungi.

     În ce priveşte poziţia în scaune, pasagerii călătoresc foarte confortabil atât pe locurile din faţă, cât şi pe cele din spate.

     Locurile din spate sunt situate puţin mai sus şi, prin urmare, asigură o poziţie în scaun mai relaxată.Tiguan parchează autonom şi găseşte singur ieşirea din deşert

     În premieră la bordul unui SUV, este prezent sistemul de asistare a parcării Park Assist, prin care Tiguan se încadrează aproape automat într-un spaţiu de parcare, într-o manieră impresionantă. Modul pentru deplasare pe teren accidentat deja menţionat este un spectacol tehnologic; nici un alt SUV din lume nu dispune de o asemenea reţea de sisteme de siguranţă în regim de teren accidentat la simpla apăsare a unui buton. Tiguan îşi demonstrează, de asemenea, calităţile în materie de sarcină tractabilă: poate tracta până la 2.500 de kilograme, manevrate de noul cârlig de remorcare rabatabil. Într-o clasă proprie se situează sistemele audio şi de navigaţie cu display touch-screen; modelul de vârf (RNS 510) oferă un spaţiu de stocare pe hard disk standard de 30 GB, un mod de navigare pe teren accidentat şi o cameră video retrovizoare. Toţi pasagerii pot admira prin acoperişul panoramic peisajul sălbatic sau urban.Design şi dimensiuni

     Contururile marcante conferă Tiguan-ului un caracter general atletic, iar design-ul autovehiculului transferă perfecţiunea modelului Touareg într-o altă clasă.

     Tiguan are o imagine de înaltă calitate, matură şi abilă. Acesta transferă ideea de călătorie supremă şi SUV off-road din spatele modelului Touareg într-o altă clasă. Asemeni fratelui mai mare, modelul mai compact Tiguan stăpâneşte călătoria în ambele lumi, comportându-se la fel de bine pe asfalt şi pe drumurile forestiere. Design-ul Tiguan-ului se potriveşte exact acestui caracter.Un Volkswagen tipic, prietenos şi de încredere. Şi totuşi, totul este nou, totul este diferit. Grila radiatorului a fost dezvoltată suplimentar şi dimensiunile acesteia au fost reduse semnificativ faţă de versiunile anterioare. Farurile sunt caracteristice; acestea formează un corp comun cu grila şi cu bara de protecţie.
Capota motorului este decupată în conturul farurilor şi conferă un aspect concentrat părţii frontale a autovehiculului. Bara de protecţie de sub faruri este modelată larg, iar farurile de ceaţă de pe părţile laterale completează imaginea de ansamblu.Caracterul real al părţii frontale este totuşi generat de efectul combinat al tuturor trăsăturilor de design. Tiguan-ul, cu lăţimea de 1,81 metri şi înălţimea de 1,67 metri (fără barele portbagaj), afişează o claritate a formei şi a proporţiilor ce conferă acestui SUV cu lungimea de aproximativ 4,43 metri calitatea de a se distinge pregnant în aglomeraţia din jungla urbană.

     Claritatea ÅŸi forÅ£a profilului lateral domină, de asemenea, formele; în acest caz, nu există detalii care să pară întâmplătoare sau inutile. Văzut din lateral, cu excepÅ£ia micului simbol Volkswagen prezent pe jante, nu există nici o emblemă care să “dezvăluie” faptul că Tiguan-ul este un Volkswagen.

     Şi totuşi, nu există îndoială că poate fi considerat un Volkswagen dintr-o privire. Claritate şi forţă conferite de pasajele roţilor, linie ascendentă a geamurilor, ce se ridică din faţă spre spate, aripi ale căror suprafeţe sunt proiectate cu modulaţii puternice, precum şi montanţi C inconfundabili.

     
Park Assist

     Numeroasele tehnologii de vârf integrate în modelul Tiguan includ primul sistem de asistare a parcării implementat într-un SUV în lume. Funcţia Park Assist permite deplasarea automată în marşarier într-un spaţiu de parcare paralel cu drumul. Şoferul acţionează doar pedala de acceleraţie, frâna şi ambreiajul; autovehiculul Tiguan virează în spaţiul măsurat în prealabil controlat de senzori. Imediat ce şoferul intervine manual în procesul de virare, funcţia Park Assist este dezactivată. Modelul Tiguan este oferit cu sisteme radio şi de navigaţie complet noi. Radioul RCD 510 (inclusiv schimbătorul de CD-uri pentru şase discuri, opţional cu recepţie radio digitală DAB) şi sistemul radio şi de navigaţie RNS 510 sunt controlate parţial prin intermediul unui ecran tactil (de 6,5 ţoli).

     În dotarea sistemului RNS 510 intră un procesor Power-PC ce rulează la 400 MHz şi un procesor grafic special conceput.
Datele privind navigaţia şi multimedia sunt stocate pe un hard disk de 30 GB. Altă fantă pentru cartele SD (inclusiv pentru fişiere MP3) este situată sub afişajul dispozitivelor. O inovaţie a sistemului RNS 510 este modul de navigaţie pentru off-road dezvoltat special. În acest mod, pot fi stocate maxim 500 de puncte de reper în timpul conducerii în zonele necartografiate. Astfel, şoferii se pot întoarce cu uşurinţă din orice aventură off-road. Traseele pot fi înregistrate automat prin stocarea manuală sau automată a punctelor de reper (funcţia Track).
O altă componentă standard a sistemului radio şi de navigaţie RNS 510 este camera video retrovizoare. Aceasta este situată direct deasupra plăcuţei de înmatriculare şi transmite o imagine nedistorsionată, în timp real, spre afişajul sistemului RNS 510. Traseul este afişat pe ecran în manieră similară cu afişarea pentru modelul Touareg, utilizându-se linii de orientare ce corespund mişcărilor specifice ale volanului. Cu o sarcină tractabilă de până la 2.500 de kilograme, Tiguan stabileşte un record nou în segmentul său. În plus, cârligul de remorcare este bazat pe un concept nou de design. Utilizând tehnologie cu troliu, cârligul de remorcare este depliat de sub bara de protecţie în câteva secunde, şi poate fi pliat la fel de rapid, confortabil şi curat.

     Nu mai este necesară procedura de asamblare complicată, de introducere în fantă şi de fixare. Imediat ce cârligul de remorcare este fixat sigur în poziţie, un indicator cu led luminează verde. Cu 300% mai mult. Mai multă lumină, mai mult orizont, mai mult soare. Cu trapa panoramică enormă, Tiguan oferă un decupaj cu 300% mai mare decât în cazul trapei convenţionale a modelului Golf.

 

Sursa: Scorpion

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *