Stiri

Smart TV vor reprezenta 3 din 10 televizoare vândute anul viitor

Într-un an, 3 din 10 televizoare vândute vor fi Smart TV, estimează Flanco. Smart TV-urile vor deveni în următorii 5 ani principalul tip de televizoare achiziţionate de români. Conform portretului realizat de către reprezentanţii companiei, cumpărătorul român petrece peste 4 ore zilnic în fața televizorului, dar este, în acelaşi timp, și pasionat de prezența în rețelele sociale, alocând în medie, peste 4 ore navigării pe internet.

televizoare inteligente

“Consumul de televiziune face parte din viaţa românilor, însă, în prezent, stilul de viaţă modern impune schimbări şi în acest obicei. La fel ca în alte medii, precum cel online, interacțiunea și feedback-ul utilizatorului devin din ce în ce mai importante, astfel încât producătorii concep tehnologii cât mai apropiate de nevoile consumatorilor. Estimăm ca într-un an, 3 din 10 televizoare vândute în Flanco să fie televizoare inteligente, iar în următorii 5 ani, acest segment să devină unul dintre cele mai căutate tipuri de produse în reţeaua noastră”, declară Cătălin Marin, Product Management Director Flanco.

Televiziunea socială sau evoluţia interacţiunii cu utilizatorul

Pasiunea pentru canalul multimedia tradiţional – TV şi dezvoltarea comunicarii online, se regăsesc în obiceiurile de consum ale românilor, care adoptă rapid tehnologiile de ultimă ora. Astfel, una dintre principalele tendințe internaționale care își face simțită prezența și în România este Smart TV: comunicarea în timp real în rețelele sociale (Facebook, Twitter, Google Talks etc.) direct prin intermediul televizorului, cu ajutorul unor aplicaţii dedicate (widget-uri). Caracteristica Smart TV se regăseşte în specificaţiile producătorilor sub numele de Smart TV sau Internet TV.

“Funcţiile inteligente şi interconectivitatea dispozitivelor din căminele noastre converg în cele două direcţii principale ale tendinţelor din tehnologie prezentate la IFA anul acesta. Cererea din piaţă pentru televizoare cu funcţii inteligente a înregistrat o creştere vizibilă în primele şase luni, atât la nivel international, cât şi local, segmentul de Smart TV depăşind statutul de produs de nişă încă de la finalul anului trecut”, completează Cătălin Marin.

Într-un an, 3 din 10 televizoare vândute vor fi Smart TV

Conform statisticilor, în România există circa 5 milioane de conturi Facebook și 50.000 de conturi Twiter, iar majoritatea utilizatorilor acestor reţele sunt și primii care adoptă tehnologia Smart TV. Accesul la servicii disponibile până acum doar prin intermediul PC-ului deschide apetitul românilor pentru acest segment de televizoare. Astfel, dacă în 2010 segmentul de Smart TV era aproape inexistent, evoluţia televizoarelor cu tehnologie de conectivitate la Internet a fost puternic vizibilă în piaţă în 2011, cota acestui segment înregistrând în anul 2012 valoarea de aproximativ 15%, în piaţa televizoarelor cu ecran plat.

Potrivit Flanco, principalele motive ale creșterii gradului de penetrare a acestui segment sunt nevoia de accesare a unei soluţii multimedia complete (TV, DVD player, home entertainement, gaming, acces la reţele sociale), precum şi nevoia de vizionare a unui conţinut TV personalizat.

Criterii de selecţie a unui televizor „social”

Potrivit specialiștilor Flanco, criteriile care ar trebui să stea la baza achiziției unui Smart TV sunt:

1. Tehnologia LED sau plasmă, 2D sau 3D
Atât tehnologia LED, cât și tehnologia LCD sau plasma oferă o calitate bună a imaginii, caracteristica principală în comun fiind claritatea imaginii. Utilizatorii în căutarea unei experienţe complete, apropiate de cea din cinema, vor fi interesaţi şi de avantajele tehnologiei 3D, disponibile prin intermediul televizoarelor inteligente.

2. Dimensiuni
Un televizor de mare diagonală oferă o calitate a imaginii mai bună şi o experienţă de vizionare, per total, mai agreabilă, însă alegerea unui televizor trebuie să fie realizată în concordanţă cu dimensiunile camerei. Cele mai populare modele de televizoare sunt cele cu diagonală de 32 de inci. Reprezentanţii companiei declară însă că o creştere semnificativă pentru televizoarele de 40 – 42 inci.

3. Specificații tehnice
Frecvenţa de peste 100 Hz asigură redarea lină a imaginilor, mai ales în cazul programelor sportive sau în cazul jocurilor, în timp ce o rezoluţie Full HD permite vizionarea excelentă a filmelor la înaltă calitate.

3. Accesul la Internet
Toate modelele Smart TV dispun de posibilitate de conexiune la Internet, iar fiecare televizor oferă o selecţie de aplicaţii preinstalate.

4. Integrarea perifericelor
Un televizor cu Internet trebuie să permită conectarea perifericelor multimedia – cameră video pentru apeluri Skype, tastatură suplimentară pentru nevoi sporite de editare de text sau chiar şi mouse, pentru navigare mai uşoară pe paginile web.

5. Preţul
Preţurile devin din ce în ce mai mici pentru aceste tipuri de televizoare, preţul mediu pentru un Smart TV fiind de 2.200 de lei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *