AUTO

Sharan BlueMotion, economic si spatios

Volkswagen continuă campania sa BlueMotion şi în 2008. Cel mai nou model din această serie este Sharan BlueMotion, care este expus pentru prima dată la Salonul de la Geneva. Cu un consum mediu extrem de scăzut, de doar 6,2 litri de motorină la suta de kilometri, Sharan BlueMotion economiseşte 0,7 litri faţă de modelele „convenţionale”. Pe acelaşi sistem, emisiile de CO2 au fost reduse de la 177 g/km la 159 g/km.

Acestea sunt valori excelente pentru un monovolum cu şapte locuri, cu un volum util de 2.610 litri şi o masă maximă admisă de 2.510 kilograme. Modelul este propulsat de un motor TDI de 103 kW / 140 CP, echipat cu un filtru de particule diesel (DPF). Dotările opţionale BlueMotion sunt disponibile în combinaţie cu pachetele de echipamente Trendline şi Comfortline. Livrările vor începe în această vară.

În ciuda consumului redus de carburant, Sharan BlueMotion îşi menţine agilitatea originală. Datorită motorului TDI de 2,0 l, cu un cuplu ridicat (310 Nm la 1.750 rpm), „specialistul” segmentului accelerează de la 0 km/h la 100 km/h în doar 11,9 s. Viteaza sa maximă a fost îmbunătăţită de la  192 km/h la 195 km/h.

Printre cauzele care au dus la reducerea consumului de carburant se numără modificările interne ale motorului şi rapoartele de transmisie mai ridicate. Un efect secundar plăcut: cu rezervorul umplut cu 70 l de combustibil, automobilul Sharan BlueMotion parcurge acum peste 1100 km.

Motorul ÅŸi transmisia modelului Sharan BlueMotion

Cel mai economic Sharan din toate timpurile chemat la rampă – fiind singura versiune BlueMotion de acest gen de până acum – este motorul 2.0 TDI cunoscut prin putere şi eficienţă. Pentru a satisface cele mai ambiţioase obiective legate de economia de carburant a modelelor BlueMotion, chiar şi pentru Sharan, a cărui greutate se ridică la 1,6 tone, specialiştii în domeniul motoarelor diesel au schimbat parametrii importanţi privind emisiile prin modificarea unor programe software. Aceştia includ suprapresiunea, timpii de injecţie şi rata de recirculare a gazelor de evacuare.

Un efect echivalent în privinţa reducerii consumului de carburant  are raportul de transmisie cel mai ridicat al transmisiei cu şapte trepte. Treapta a patra de viteză are un raport de transmisie mai ridicat cu 7,2 %. Au fost mărite şi rapoartele aferente celei de-a cincea trepte de viteză (+8,1 %) şi celei de-a şasea (+7,7 %).

Valoarea cW redusă cu 6,3%

La fel ca versiunile BlueMotion ale Polo, Golf, Golf Plus, Jetta, Passat şi Touran anterior, modelul Sharan a fost optimizat din punct de vedere aerodinamic. Prin îmbunătăţirea caracteristicilor şasiului, inginerii au reuşit să reducă coeficientul de rezistenţă cu 6,3 %, de la cW 0,31 la cW 0,29.

Trenul de rulare standard mai coborât îmbunătăţeşte, de asemenea, coeficientul de rezistenţă; şasiul a fost coborât cu 25 mm. Sharan este livrat cu pneuri cu dimensiunile 195/60 R16; presiunea aerului din pneuri a fost mărită cu 0,3 bar în scopul obţinerii celei mai scăzute rezistenţe aerodinamice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *