LifeStyle

Românii le aleg pe Andreea Esca şi pe Raluca Arvat pentru a afla ştirile

Când doresc să urmărească ştirile, telespectatorii români preferă ca acestea să fie prezentate de Andreea Esca, iar pentru informaţiile sportive se îndreaptă tot spre Pro TV, pentru a o urmări pe Raluca Arvat, arată sondajul de opinie realizat de compania UPC la nivel european, prin intermediul companiei de cercetare Research International. Sondajul a arătat care au fost obiceiurile de consum ale telespectatorilor din România şi din alte 12 ţări europene în
anul 2006.

În topul preferinţelor telespectatorilor români se află următorii prezentatori de ştiri:

1. Andreea Esca (Pro TV) – 52%

2. Gabriela Vrânceanu Firea (Antena 1) – 9%

3. Alessandra Stoicescu (Antena 1) – 8%

Cei mai îndrăgiţi prezentatori de ştiri sportive din România sunt:

1. Raluca Arvat (Pro TV) – 38 %

2. Simona Pătruleasa (Antena 1) – 15%

3. Cosmin Cernat (ex. TVR 1) – 10%

Studiul a mai arătat că dintre toate sporturile, românilor le place să urmărească cel mai mult fotbalul. Preferinţele bărbaţilor mai includ Formula 1, în timp ce femeile mai preferă atletismul şi patinajul pe gheaţă. Emisiunile sportive de analiză nu sunt pe gustul românilor (2%), care preferă transmisiunile live (71%).

Ştirile sunt foarte apreciate de telespectatorii români (68%), dar, în schimb, emisiunile science fiction le trezesc acestora un minim interes (2%). După ştiri, bărbaţii mai sunt interesaţi de sport (59%), în timp ce femeile aleg ca a doua opţiune filmele (45%). Dintre toate categoriile de vârstă, doar tinerii aleg în primul rând filmele (55%), următoarele alegeri ale acestora fiind ştirile (39%) şi muzica (35%).

Pentru al treilea an consecutiv, compania Research International a studiat obiceiurile de consum ale telespectatorilor europeni, acordând o atenţie specială preferinţelor acestora în materie de sport. Compania de cercetare a efectuat peste 6.000 de interviuri în 13 ţări europene: România, Olanda, Slovenia, Slovacia, Polonia, Irlanda, Ungaria, Cehia, Elveţia, Belgia şi Austria, Franţa şi Germania. În România, studiul a fost realizat prin interviuri directe, pe un eşantion total de 465 de respondenţi. Participanţii la sondaj au fost împărţiţi pe grupe de vârstă: sub 30 de ani, între 30 şi 49 de ani, peste 50 de ani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *