LifeStyle

Renault ar putea renunţa la unele investiţii, dacă taxa de înmatriculare reduce vânzările Dacia

Grupul francez Renault ar putea să renunţe la o serie de investiţii programate pentru piaţa românească, dacă vânzările Automobile Dacia în România se vor reduce la jumătate, ca efect al scăderii cu 50% a nivelului taxei de primă înmatriculare, potrivit reprezentanţilor uzinei de la Piteşti.
Automobile Dacia estimează că vânzările companiei pe piaţa internă se vor reduce la jumătate în cazul în care va fi diminuat cu 50% cuantumul taxei de primă înmatriculare şi, în plus, ritmul investiţiilor va scădea, atât pe platforma Dacia, cât şi în cazul furnizorilor de componente.
“Am estimat pentru 2007 vânzări de peste 200.000 de maÅŸini, dintre care mai mult de jumătate pe piaÅ£a românească. Dacă taxa de primă înmatriculare ar scădea la jumătate, prognozăm că vânzările în România vor ajunge la circa 50.000 de unităţi în acest an, ceea ce va avea consecinÅ£e asupra furnizorilor de subansamble ÅŸi ar putea conduce la renunÅ£area la cel de-al treilea schimb de lucru la Automobile Dacia”, a declarat, vineri, directorul general al companiei, François Fourmont.
El a arătat, într-o conferinţă de presă, că până la sfârşitul anului investiţiile Renault la Automobile Dacia vor ajunge la un miliard de euro.
Constructorul francez a programat pentru acest an investiţii pe piaţa românească de 250-300 de milioane de euro. În plus, potrivit lui Fourmont, 20 de noi furnizori de subansamble se pregătesc să vină în România ca parteneri ai Automobile Dacia.
El a amintit că Automobile Dacia derulează investiţii de 200 de milioane de euro pentru construcţia unei fabrici de cutii de viteze, care va fi deschisă anul viitor, precum şi pentru centrul de proiectare Renault Tehnologie Centre.
Conform lui Fourmont, compania japoneză Calsonic, al cărei acţionar majoritar este Nissan, intenţionează să investească la Ploieşti peste 100 de milioane de euro într-un centru de producţie.
Directorul general al Automobile Dacia a arătat că, în cazul reducerii la jumătate a taxei de primă înmatriculare, producţia companiei s-ar diminua cu 30-35%, ceea ce va determina o scădere cu 30% a producţiei furnizorilor de subansamble şi disponibilizarea a 6.000 de angajaţi din reţeaua comercială.
“Dacia înseamnă peste 100.000 de angajaÅ£i, iar în industria auto lucrează peste 150.000 de persoane, care asigură traiul a un milion de oameni în România. Dacă taxa va fi redusă, mii de locuri de muncă vor dispărea de la Dacia ÅŸi din România. România nu trebuie să lase ca industria auto să fie distrusă ÅŸi să devină lada de gunoi a Europei”, a spus Fourmont.

Monitorul de Suceava

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *