AUTO

Red Bull Romaniacs: Graham Jarvis, lider dupa prima zi in munti

Spre deosebire de anul trecut când ploile torențiale au făcut ca mai puțin de 10 rideri să ajungă la finiș, prima zi de la această ediție a fost una pe placul concurenților, dar și a publicului. Graham Jarvis, câștigătorul Prologului a fost primul rider pe traseu și a reușit să se impună fără prea mari probleme, diferența dintre el și Xavier Galindo, ocupantul locului doi, fiind de peste 20 de minute. Traseul de azi a fost și pe placul românilor atât în rândul experților cât și în cel al riderilor de la hobby existând români în top trei.

Clasa Pro a avut de parcurs în prima zi 136 de km, pe traseu fiind incluse și coborâri extrem de lungi și dificile. Homers downhill a fost atât de dificilă încât aproape toți riderii de la clasa Pro (ei au cel mai greu traseu) au fost nevoiți să accepte ajutor pentru a putea ajunge jos. Graham Jarvis a ajuns primul în acest punct și deși a fost întrebat dacă dorește asistență, britanicul a spus că nu și a început coborârea nerealizând ca a ajuns la Homers donwhill. Deși a fost pe un drum forestier îngust și aparent fără probleme, pe trasă era o ruptură de mal de circa un metru și jumătate. ”Am început coborârea însă doar când m-am trezit în aer am realizat că am ajuns la Homers downhill” spune Graham Jarvis. Pilotul Husaberg a sărit peste acea ruptură de mal și a reușit să nu cadă. Nu același noroc l-a avut Chris Birch, care a căzut și a pierdut timp, clasându-se în final pe locul patru. Câștigătorul de anul trecut a fost devansat și de alți doi din favoriții la victorie în 2011. Este vorba despre Xavi Galindo și Andreas Lettennichler. Deși a ajuns al doilea astăzi, Galindo este deja cu peste 20 de minute în spatele lui Graham Jarvis la general. ”Mi-a plăcut traseul de azi singurul loc în care a fost mai dificil a fost trecerea prin râu de la început. Am pierdut mult timp pentru că am avut și ceva probleme cu motocicleta, însă cel mai greu mi-a fost pe urcări când găseam rideri de la Expert și Hobby. Timpul este foarte important pentru noi și azi piloți de la celelalte categorii, când se intersectau traseele, m-au făcut să pierd minute bune. Este totuși doar prima zi în munți” – Xavier Galindo.
Mani Gyenes, românul care a câștigat în ianuarie Dakar-ul la clasa Maraton și se află în acest moment pe locul doi în clasamentul general al Campionatului Mondial de Rally-Raid, a avut o zi dificilă. ”Mi-am pierdut încă de la începutul zilei pompa de la camel bag și am mers toată ziua fără apă. Singurul loc mai dificil de pe traseu, unde am pierdut timp, a fost în râu. Am stat foarte mult pe unele urcări care erau blocate de rideri de la Expert și Hobby. Mă bucur că am ajuns la finișul din Gușterița pentru că anul trecut din pricina condițiilor meteo am fost scoși de pe traseu mai devreme. Am trecut peste prima zi, rămâne de văzut ce ne-a pregătit Martin și echipa lui în celelalte trei zile de off-road.” – Emanuel Gyenes

Românii acaparează podiumurile de la Expert și Hobby
Prima zi a fost pe placul multora din riderii români înscriși în Red Bull Romaniacs. La clasa Expert Single avem spre exemplu podium integral românesc. Paul Frățilă a terminat primul cei 124 de km și a fost urmat de Tudorel Cristea și Ioan Tara. Velox Racing echipă formată din Lucian Neaga și Daniel Conopan este lideră la Expert Team și au șanse să păstreze trofelul de la această categorie în România. Din 2006 încoace nu a mai câștigat o echipă din țara Red Bull Romaniacs-ului cel mai dificil raliu hard enduro din lume.
La Hobby Single, Victor Dobrotă este lider după prima zi, în timp ce la Hobby Team pe locul doi se află Tip Til Team, echipa formată din Dani Oțil și Krisztian Nagy.

Powerpuff Girls au făcut show la Hill Climb
Sorina Sandu și Andreea Goga, singurele fete de la Red Bull Romaniacs 2011 au ajuns cu bine la finișul primei zile și au făcut un mic show pentru spectatorii veniți pe dealul Gușterița la Hill Climb. Urcarea de 220 m de la finișul primei zile a fost una pe care doar șase rideri au putut să o parcurgă în întregime, însă fetele și-au încercat norocul. Chiar dacă le-a costat ceva timp au făcut de câteva ori urcarea până la ultima terasă care permitea ajungerea la finiș pe chicken line. Fetele au reușit ceea ce mulți rideri de la Hobby nu au putut și asta a fost pe deliciul publicului.

Ziua 2
Prima zi a fost nu a fost una exagerat de grea însă a doua nu va fi ușoară pentru nimeni. Riderii de la clasa Pro și Hobby vor fi nevoiți să se trezească în jurul orei cinci dimineața pentru a putea ajunge la 41 de km de Sibiu, unde la ora 7:00 pornesc pe traseul celei de a doua zile în munți.
Lungime traseu: PRO = 188km, Expert Single & Expert Team = 169km, Hobby Single&Hobby Team = 168km.
Ora aproximativă de sosire a primului concurent în punctul de service din Voineasa: PRO = 10:45, Expert = 11:15, Hobby = 11:00.

Rezultate provizorii ziua 1

Pro Class
1. Graham Jarvis – 4:03:13
2. Andreas Lettenbichler – 4:24:57
3. Xavi Galindo – 4:27:19

Expert Single
1. Paul Frățilă – 4:09:47
2. Tudor Cristea – 4:09:54
3. Ioan Tara – 4:10:14

Expert Team
1. Lucian Neaga / Daniel Conopan – Velox Racing Team – 4:29:37 / 4:29:40
2. Enrico Maria Garavelli / Stefan Schrock – Ferlu on the Rocks – 4:34:47 / 4:35:00
3. Georg Teufl / Martin Moritzer – Hillinger KTM MX-Racing – 6:26:44 / 6:26:49

Hobby Single
1. Victor Dobrotă – 3:23:34
2. Martin Lindtner – 3:34:18
3. David Fischer – 3:25:48

Hobby Team
1. Xavier Subirana / Pau Soler – TM Racing Spain – 3:28:49 / 3:28:53
2. Krisztian Nagy / Dani Oțil – Tiptil Team – 3:35:02 / 3:35:06
3. Knut Rauch / Stefan Heinze – Enduroteam Gotha – 3:38:20 / 3:38:24

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *