LifeStyle

Razboiul din Irak scade vânzările de vinuri franţuzeşti

Vinul frantuzesc, boicotat de americaniVânzările de vinuri franÅ£uzeÅŸti au scazut cu cel putin 112 milioane de dolari din cauza unui boicot al americanilor, nemulÅ£umiÅ£i de poziÅ£ia FranÅ£ei faţă de războiul din Irak, potrivit unui studiu al Biroului NaÅ£ional pentru Cercetări Economice din SUA, citat de presa americana. Ostilitatea, concretizată ÅŸi prin redenumirea cartofilor prăjiÅ£i (“french fries”), în cartofii libertăţii (“freedom fries”), a provocat scăderea semnificativă a vânzărilor de vinuri franÅ£uzeÅŸti în primele ÅŸase luni după invazia Irakului, au declarat economiÅŸtii Larry Chavis and Phillip Leslie.
“Estimăm că, la nivelul maxim al boicotului, cantitatea de vin provenit din FranÅ£a vândut în Statele Unite a fost cu 26% mai mică decât în mod normal”, se arată în raport.
Pe parcursul celor şase luni, economiştii estimează că, în lipsa conflictului referitor la Irak, vânzările de vinuri franţuzeşti ar fi fost cu cel putin 13% mai mari. Studiul a fost realizat prin analizarea vânzărilor supermarketurilor din Boston, Los Angeles, San Diego şi Houston.
Oraşele au fost selectate pentru a ţine seama de orientarea politică a populaţiei care, în primele două oraşe, a votat, la alegerile prezidenţiale din 2000, în favoarea candidatului democrat, iar în ultimele două în favoarea celui republican. Culoarea politica nu a avut însă un rol decisiv.