LifeStyle

Publicitatea radio – şi creativă, şi eficientă

ÃŽn cadrul celei de a doua ediÅ£ii a evenimentului Adextravaganza, din data de 19 octombrie, de la BucureÅŸti, Splendid Media propune pieÅ£ei de media ÅŸi publicitate o temă mai puÅ£in discutată de profesioniÅŸtii români ai domeniului – publicitatea radio.

AD extravaganza este un eveniment de cultură de branding, media si publicitate, dedicat pieţei de profil – clienţi şi agenţii deopotrivă.

Evenimentul îşi propune să aducă în faÅ£a publicului românesc personalităţi de elită ale industriei mondiale de profil, prima ediÅ£ie a evenimentului, din octombrie anul trecut, bucurându-se de prezenÅ£a printre vorbitori a preÅŸedintelui Interbrand – Rita Clifton.

Anul acesta, AD extravaganza îi prezintă profesioniştilor români în comunicare pe doi dintre specialiştii care au facut performanţă în domeniul publicităţii radio: Andrew Ingram şi Philip Maes, primul specializat în cercetare, iar celălalt în creaţie.

După mai bine de douăzeci de ani de cercetări şi analize ale domeniului de media si publicitate, cel mai recent in slujba Biroului de Audit Radio din Marea Britanie, Andrew Ingram este autorul a numeroase lucrări de specialitate, ce pun la dispoziţia comunicatorilor rezultatele vastei sale experienţe.

Cea mai recentă lucrare care-i aparţine, “Engaging Radio Advertising For Dummies”, este o ediţie limitată, publicată sub patronatul Biroului de Audit Radio din Marea Britanie, disponibilă în premieră în România, exclusiv pentru participanţii la evenimentul ADextravaganza.

Jurnalist şi scriitor, apoi freelancer şi copywriter, Philip Maes a lucrat timp de peste 15 ani pentru marile agenţii de publicitate, precum DMB&B, GREY, Moors Bloomsbury – din Grupul BBDO, DDB, Leo Burnett, Duval Guillaume, TBWA, Publicis, Ogilvy&Mather, Saatchi & Saatchi şi deţine un portofoliu impresionant de premii pentru creaţie, printre care Leul de Bronz la Festivalul de la Cannes, EFFIE, Newspaper Award, Top Topical Award, etc.

Experienţa sa acoperă toate tipurile de media, dar specializarea sa este publicitatea radio, atestată şi de calitatea de Director al Academiei de Radio din Belgia pe care o deţine.

“Publicitatea radio consumă doar 5-6% din bugetele clienţilor de publicitate. În opinia noastră, procentul este nedrept de mic. Bugete mici, expunere puţină. Poate de aceea spoturile radio premiate la concursurile naţionale de creaţie publicitară sunt, în general, mai puţin “savuroase” decât spoturile tv sau machetele de presă. Lucrurile pot sta însă şi altfel. Speakerii invitaţi anul acesta la AD extravaganza îşi propun să ne convingă, în doar câteva ore, că lucrurile pot sta şi altfel.” spune Radu Budeş, Managing Partner Splendid Media.

Cele mai recente analize ale Biroului de Audit al Radioului din Marea Britanie arată că, într-o lume în care oamenii caută din ce în ce mai mult să evite publicitatea, radioul joacă un nou rol, pe care anunţătorii îl pot fructifica la maximum folosind instrumentele creative potrivite.

Detalii suplimentare şi informaţii despre modalităţile de participare la eveniment sunt disponibile pe internet: www.adextravaganza.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *