Stiri

Publicitatea online, 3 milioane de euro pe hartie

Citandu-i pe marii specialisti in domeniu (trei firmulite, maxim patru), un specialist de la Curierul National ajunge la concluzia ca “presa online castiga 3 milioane de euro pe an”.
Intr-adevar, o parte din incasari revine presei online si poate ca pe hartie (rate-card) putem vorbi de 3 milioane de euro. Dar exista suficiente site-uri care nu sunt de presa si castiga bani frumosi, iar reducerile fiind de 90%, poate putem vorbi de o piata a publicitatii online de 500.000 de euro net anul acesta.

Iata ce scrie si ziarul cu pricina:

Presa online, incasari de 3 milioane de euro din publicitate in 2006

Curierul National, 17 Aprilie 2006

Specialistii din segmentul publicitatii online apreciaza ca valoarea pietei de publicitate prin intermediul Internetului se va cifra anul acesta la 6 milioane de dolari, dublu fata de 2005. Cel putin jumatate din aceasta suma se estimeaza ca se va indrepta catre site-urile de informare.

Amploarea pe care o ia acest gen de reclama se explica printr-o rata
mai mare de utilizare a Internetului in Romania. Astfel, cu o medie de utilizare activa de 4,7 milioane de persoane lunar, piata virtuala autohtona a devenit o adevarata mina de aur pentru cei care vor sa isi creasca afacerile. In aceste conditii, Internetul devine, ca si televiziunea, canal de “mass-market”, ceea ce face ca aproape toate categoriile de produse sa isi gaseasca publicul tinta pe Internet. In particular, specialistii spun ca cel putin jumatate din sumele destinate publicitatii prin Internet merg catre site-urile de informare, caracterizate de un tip de public foarte bine definit.

Oferta si tehnologie la nivel occidental

Cu toate acestea, sumele sunt inca modice, in principal din cauza unei rate scazute de utilizare a Internetului. Ionut Oprea, PR Manager la netBridge, furnizor de servicii online si care detine agentia boom.ro, vorbeste despre o rata a penetrarii Internetului ce “atinge lunar 25% din populatie in tara noastra, in timp ce in Statele Unite e deja peste 60%”.

Pe de alta parte, Polonia are o piata de publicitate online de 15 milioane de euro, preconizandu-se o crestere la 30 de milioane de euro. Pentru Cehia sumele sunt chiar mai interesante: 30 de milioane pentru anul trecut si 50 de milioane de euro estimati pentru 2006. Cu toate acestea, Calin Fusu, director general Neogen, spune ca “similaritati exista intre piata din tara noastra si cele central-europene, daca nu din punctul de vedere al volumului pietei, atunci cu siguranta din perspectiva structurii ofertei si a tehnologiilor folosite”.

Mai multe pe www.wall-street.ro

One Comment

  1. Ba ce a ami crescut si netul asta. Pacat ca doar la capitolul “vanzare publicitate” vorbim de asemenea volum de finante si nu putem vorbi de asemenea si de vanzari facute prin intermediul netului. 😉

Comments are closed.