Stiri

Profilul cititorului roman de bloguri

Studiul de audienta realizat in februarie de STANDOUT pe 40 dintre cele mai vizitate bloguri romanesti anunta primele informatii detaliate despre profilul cititorului roman de bloguri, precum si despre potentialul de influenta al acestui canal de comunicare online.

Studiul STANDOUT arata ca audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cel mai frecvent cu varste intre 20-35 ani(73,7%), cu venituri si studii peste media utilizatorilor de internet.(studii: 49,5% au studii superioare finalizate, din care peste o treime au si studii aprofundate, masterat sau doctorat), venituri (17% au venituri peste 3000 RON, in timp ce 34% au venituri intre 1000 si 3000 RON)
In ce priveste varsta, segmentul de varsta cel mai important in randul cititorilor de bloguri este 20-25 ani(36,7%), urmat de cel de 25-31 ani (27,1%). 18.6% din cititorii de bloguri sunt mai in varsta, avand intre 31 si 45 ani, si doar 13,2% au intre 15 si 19 ani.

Conform studiului STANDOUT, cititorii de bloguri sunt utilizatori cu o vasta experienta pe internet si care interactioneaza intr-o proportie semnificativa cu blogurile pe care le citesc. Peste jumatate din respondenti folosesc internetul de peste 7 ani (50,3%) in timp ce 34,9% folosesc internetul de 4-7 ani. Proportia celor care il folosesc de 1-3 ani este redusa(12,4%), in timp ce utilizatorii de internet aflati la inceput sunt aproape inexistenti pe blogurile romanesti (6luni – 1 an 1.3%, <6 luni 1.2%).

In ce priveste gradul de interactiune cu blogurile pe care le citesc, 44,7% au comentat cel putin o data pe blogul pe care au raspuns la chestionar, iar nucleul de cititori activi care comenteaza foarte des sau aproape la fiecare articol este de 6,6% din totalul cititorilor.

Cititorii de bloguri sunt fideli blogurilor pe care le citesc 52,5 % dintre acestia acceseaza zilnic sau de cateva ori pe zi blogurile preferate, 24,3% de cateva ori pe saptamana, in timp ce doar 10,6%  intra pe bloguri saptamanal, iar 12, 5%  o data pe luna sau mai rar.

Principalele motive pentru care utilizatorii de internet citesc bloguri sunt distractia(70% din raspunsurile la studiul STANDOUT) si noutatile (32.7%),in timp ce 16,3% acceseaza blogurile pentru pentru sentimentul de apartenenta la o comunitate.

“Aceasta orientare a cititorilor spre divertisment si noutati este o consecinta a continutului existent pe bloguri in prezent, in 2009 blogurile ar trebui sa se concentreze pe dezvoltarea interactiunii din interiorul comunitatii de cititori a fiecarui blog in parte.” a declarat Ionut Oprea, manager al agentiei de marketing online STANDOUT.

Marea majoritate a cititorilor (51,2%) urmaresc zilnic intre 2 ÅŸi 5 bloguri, in timp ce numai 2.9% dintre respondenti citesc mai mult de 50 de bloguri. Intre aceste extreme se regasesc ca proportie cei care declara ca acceseaza un singur blog, 8.4% din respondenti.

RSS-ul este folosit in procent scazut pentru citirea blogurilor romanesti (17.7%), conform studiului STANDOUT, principala metoda de accesare a blogurilor fiind prin metoda scrierii directe a adresei in browser (41,5%) sau prin bookmarks/favorites (31.2%).

Studiul STANDOUT arata si puterea de influentare a blogurilor, 68,9 % din cititori apreciind ca si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea. 59.9% din respondenti au recunoscut chiar ca si-au schimbat sau si-au intarit parerea de mai multe ori in urma influentei exercitate de blogurile pe care le citesc.

”Cititorul roman de bloguri e tanar, cu studii si venituri peste media utilizatorului de internet, are experienta pe internet, interactioneaza cu blogurile citite si cu ceilalti cititori, este fidel blogurilor preferate si le recunoaste influenta”, concluzioneaza Ionut Oprea.

La studiu au participat peste 8200 de cititori de bloguri , de-a lungul a 3 saptamani din luna februarie a acestui an, pe 40 dintre cele mai vizitate bloguri romanesti (zoso.ro, subiectiv.ro, visurat.ro, arhiblog.ro, etc)

STANDOUT a realizat acest studiu de audienta in parteneriat cu agentii de publicitate care si-au manifestat interesul pentru bloguri pana in prezent: MRM/McCann Erickson, Zed Digital/Zenith/Publicis, Media Direction/BBDO, MindShare/WPP, NMA/The Group, Leo Burnett/iLeo, Mediaedge:cia/WPP

Despre STANDOUT
STANDOUT(www.standout.ro) este  o agentie de marketing online neconventional fondata in 2007 sub numele initial de Blog Agency. Principala directie de activitate a STANDOUT este crearea de oportunitati neconventionale de marketing si comunicare  pe internet, in general, si pe zona de social media(bloguri, retele sociale) in particular.

STANDOUT deruleaza campanii de publicitate pe cele mai vizitate bloguri romanesti, gestionand permanent o retea de 40 de bloguri romanesti selectate dupa criterii cantitative si calitative, insa folosind si multe alte bloguri pentru campanii punctuale.

STANDOUT ofera si consultanta si integrare pentru servicii de marketing online, pentru eficientizarea activitatilor de marketing online sau pentru dezvoltarea de actiuni sau activitati de marketing online clasic sau neconventional.
STANDOUT este un sustinator activ al industriei de internet din Romania, Ionut Oprea lucrand si ca Director Executiv in cadrul Asociatiei IAB Romania (www.iab-romania.ro)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *