Concursul „PoveÅŸti de la bunicaâ€Â, organizat de Cargill Oils pentru brandul Untdelemn de la Bunica, a ajuns la final, marele câştigător fiind Sorin Eduard Manta din Medgidia (ConstanÅ£a). Elevul de 13 ani, va deveni „scenaristul†viitorului spot publicitar al brandului Untdelemn de la Bunica ÅŸi va intra în posesia unui PC de ultimă generaÅ£ie, urmând ca la vară să petreacă, într-o tabără la munte, câteva zile, alături de ceilalÅ£i 41 de finaliÅŸti ai concursului.
ÃŽn ceea ce priveÅŸte cadrul didactic care a câştigat premiul de 300 de euro (în materiale didactice) pus la dispoziÅ£ie de Cargill Oils, organizatorul concursului de creativitate „PoveÅŸti de la bunicaâ€Â, acesta este profesorul Dumitru Lazăr de la Colegiul NaÅ£ional de Informatică „Matei Basarab†din Râmnicu Vâlcea. Elevii săi din două clase au trimis 53 de lucrări care au fost validate ÅŸi jurizate.
Cei 42 de câştigători au fost desemnaÅ£i în urma evaluării compoziÅ£iilor înscrise în concurs de către 2 jurii: un juriu primar constituit din studenÅ£i în ani teminali la Litere, Teatru, Comunicare ÅŸi foste cadre didactice ÅŸi un al doilea juriu de specialitate. Din juriul de specialitate au făcut parte: Cornel Todea, directorul Teatrului Ion Creangă, Lucian Mândruţă, prezentator tv Antena 1, criticul literar Marius Chivu, coordonatorul lucrării „Cartea cu bunici’, actriÅ£ele Anca Sigartău ÅŸi Ilinca Goia (mai jos, regăsiÅ£i câteva declaraÅ£ii ale membrilor juriului cu privire la concurs). PreÅŸedintele juriului a fost Rafaela Beldie, creativ al agenÅ£iei Headvertising care va avea misiunea de a adapta povestea lui Sorin Manta ÅŸi de a o produce, aÅŸa încât publicul larg să o poată vedea, sub formă de reclamă tv, în primăvară.
Topul final al concursului, pe judeţe, a arătat astfel: Braşov (locul I, cu 16,3% din totalul poveştilor primite), Vâlcea (locul al II-lea, cu 12,1%), Bacău (locul al III-lea, cu 10,4%), Prahova (locul al IV-lea, cu 9,6%), Bucureşti (locul al V-lea, cu 7,5%), Constanţa (locul al VI-lea, cu 6,1%) etc.
Un element inedit în cadrul campaniei l-a constituit seria de emisiuni tv de 5 minute „PoveÅŸti care te ung pe sufletâ€Â, difuzată pe Antena 1 ÅŸi Euforia tv. Practic, prin intermediul acestor scurte povestiri culese de micuÅ£a Anne Marie Călinescu (5 ani) de la vedetele noastre, copiii au fost stimulaÅ£i să îşi amintească ÅŸi să scrie propriile istorisiri despre bunicuÅ£ele lor.
Circa 3.616.380 de persoane (vârste peste 4 ani, din mediul urban) au venit în contact cel puţin o dată cu una dintre ediţiile emisiunii difuzate în perioada 8 octombrie – 14 decembrie (coverage de 36,2%), pe cele două posturi tv, în timp ce din targetul femei din mediul urban cu vârste cuprinse între 25-45, 619.875 de persoane au venit în contact cu această emisiune (coverage 37,5 %).
În medie, cel puţin 234.000 de persoane din mediul urban au văzut cel puţin
o ediţie a emisiunii pe Antena 1, iar 146.000 de persoane au văzut o ediţie a emisiunii pe Antena 1 şi Euforia. În medie, 28.000 de femei din mediul urban, cu vârste cuprinse între 25-45 de ani, au vizionat cel puţin o ediţie a emisiunii pe Antena 1.
Ediţia cu cei mai mulţi telespectatori este cea în care invitată a fost sportiva Elisabeta Lipă (262.000, în mediul urban, telespectatori cu vârste peste 4 ani), urmată de cea cu Ştefania Rareş (260.000 telespectatori), dar femeile din targetul urban (25-45 de ani) i-au preferat pe Miki (47.000 de telespectatoare), pe George Ivaşcu (44.000 de telespectatoare) şi pe Mihai Constantinescu (43.000 de telespectatoare)*.
*Date furnizate de TNS-AGB International.
Declaraţii ale membrilor juriului:
Cornel Todea: Unele poveşti m-au amuzat, prin năstruşnicia invenţiei, multe m-au iritat prin recurgerea la poncife, la clişee de imagini şi de gânduri, şi multe m-au înduioşat prin sinceritatea lor absolută, cuceritoare.
Anca Sigartău: E extraordinar că au fost atâţia copii care au luat această campanie în serios. Extraordinar că absolut toÅ£i au pus suflet!!! Åži asta e impresionant!!! Am o senzaÅ£ie de amărăciune la sfârÅŸitul jurizării… aÅŸ fi vrut să fi câştigat toÅ£i!! ÃŽntotdeauna mi se pare nedrept să nu câştige toÅ£i copiii… Cred că ar trebui organizată în fiecare zi o campanie de acest fel: se stimulează imaginaÅ£ia, creativitatea, este realmente o lecÅ£ie pentru fiecare adult, (lecÅ£ie de sensibilitate ÅŸi introspecÅ£ie) ÅŸi ce e foooooaaaaarte important… că pentru câteva ore aceÅŸti omuleÅ£i ÅŸi-au deschis sufletul ÅŸi m-au lăsat ÅŸi pe mine acolo înăuntru (asta se întâmplă în general când ne amintim ÅŸi când vorbim despre bunica). Din păcate, acolo, în multe din sufleÅ£elele astea, am văzut amărăciune, singurătate, nesiguranţă, dar ÅŸi dorinÅ£a de a se bucura… ÅŸi stau acum să mă gândesc… ‘What’s next?’…
Ilinca Goia: ÃŽn acest concurs, m-a interesat imaginaÅ£ia copiilor ÅŸi puterea de a ÅŸi-o cârmui dincolo de stereotipuri sau canoane deprinse de la alÅ£ii sau de la televizor. Oricum am descoperit copii ‘bogaÅ£i la minte’ ÅŸi sper cât mai mulÅ£i dintre ei să se bucure de rezultatele acestui concurs.
Marius Chivu: Am citit cu foarte mare plăcere textele copiilor care m-au făcut să râd şi care m-au înduioşat până la lacrimi, am fost atât de impresionat de imaginaţia şi de dragostea cu care au scris textele încât m-am hotărât că atunci când voi avea copii să-i încurajez să scrie de mici. O dată în plus m-am convins că imaginaţia şi emoţiile copiilor nu trebuie pierdute cu niciun preţ. E darul cel mai mare pe care-l primim de la ei.
Campania „PoveÅŸti de la bunica†şi-a propus să strângă de la copiii cu vârste între 7-15 ani poveÅŸti originale despre relaÅ£iile acestora cu propriile bunici. Concursul, lansat pe 26 septembrie 2007, a beneficiat de sprijinul Ministerului EducaÅ£iei, Cercetării ÅŸi Tineretului ÅŸi de premii totale în valoare de 8.300 de euro. Campaniei integrate „PoveÅŸti de la bunicaâ€Â, cuprinzând componente de PR, BTL, ATL ÅŸi media, i-a fost alocat un buget total de aproximativ 500.000 de euro. Partenerii Cargill Oils SA pentru „PoveÅŸti de la bunica†sunt: Headvertising (concept & advertising), Media Investment (media), Bloom PR/Mediasuport (relaÅ£ii publice), Sign Factor (producÅ£ie TV), Teatrul „Ion Creangăâ€Â, Muzeul Ţăranului Român, www.didactic.ro, editura Humanitas. Detalii despre regulamentul campaniei, precum ÅŸi informaÅ£ii despre emisiune ÅŸi concurs se găsesc pe site-ul www.povestidelabunica.ro.