După numai o lună, parcul din faţa Casei Presei Libere a fost reamenajat în urma parteneriatului dintre Petrom, Vodafone România şi Raiffeisen Bank, Primăria Sectorului 1 şi Agenţia de Monitorizare a Presei.
Pentru reamenajarea parcului, Petrom, Vodafone România şi Raiffeisen Bank au investit peste 130.000 euro, care au permis achiziţia a 64 de copaci, a 4000 de flori perene şi arbuşti, a rulourilor de gazon, a gardului viu şi sistemului de irigaţii.
Primăria Sectorului 1 a asfaltat aleile din parc, a oferit 25 de bănci din lemn şi metal şi 10 coşuri de gunoi cu scrumieră.
De asemenea, Agenţia de Monitorizare a Presei a donat 32 de copaci.
Pe 7 noiembrie a avut loc în parc, Ziua Voluntarilor la care au participat peste 100 de voluntari din rândul angajaţilor companiilor, jurnalişti şi lideri de opinie care au plantat, împreună, peste 70 de copaci.
Mariana Gheorghe, CEO Petrom: “ÃŽn 2007 ne-am propus să fim un model de responsabilitate socială pentru comunitatea de business din România. Anul acesta am reamenajat 3 parcuri în trei oraÅŸe ale ţării ÅŸi, iată că astăzi, inaugurăm încă un spaÅ£iu verde, într-un parteneriat public privat de succes. Mă bucur că am reuÅŸit să redăm frumuseÅ£ea acestor parcuri, chiar în luna cadourilor. Petrom multumeÅŸte partenerilor săi pentru deschiderea ÅŸi implicarea în acest proiect! Sper ca, în 2008, să vedem că modelul nostru a fost urmat ÅŸi de alte companii”.
Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania: „Pentru noi, angajaÅ£ii Vodafone România, este o mare bucurie să ÅŸtim că am contribuit, alături de partenerii noÅŸtri, la crearea unui spaÅ£iu verde atât de util bucureÅŸtenilor. Parcul Casa Presei Libere a devenit unul dintre locurile de relaxare civilizate, într-un oraÅŸ pentru care fiecare bucată de verdeaţă contează. Acest proiect ne-a arătat că, prin voluntariat ÅŸi solidaritate în jurul unei cauze, putem construi un model civic cu adevărat eficient, în folosul comunităţiiâ€Â.
Steven van Groningen, PreÅŸedinte ÅŸi CEO Raiffeisen Bank: „De fiecare dată când reuÅŸim să încheiem un astfel de proiect în BucureÅŸti sau in Å£ară sunt foarte mulÅ£umit că am putut schimba ceva în bine în locul în care trăim ÅŸi muncim. Am speranÅ£a că ÅŸi anul viitor vom avea ocazia să colaborăm ÅŸi să dezvoltăm proiecte de mediu în parteneriat public-privat, iar prin eforturile noastre ale tuturor să reuÅŸim să trăim în oraÅŸe mai curate ÅŸi mai verziâ€Â.
Andrei Chiliman, Primarul Sectorului 1: „Campania „Adoptă un spaÅ£iu verde†iniÅ£iată de Primăria Sectorului 1 este primul parteneriat de succes între administraÅ£ia locală ÅŸi zona privată. Este primul parteneriat public-privat axat pe reamenajarea spaÅ£iilor verzi din România care a reuÅŸit, iar locul ales este unul definitoriu pentru poarta de nord a Capitalei. Cred că spaÅ£iile verzi sunt prioritatea zero pentru un oraÅŸ european, prosper economic ÅŸi în plină dezvoltare. De asemenea consider că spaÅ£iile verzi trebuie să se bucure de atenÅ£ia pe care o acordăm locuinÅ£ei noastre, pentru că oraÅŸul este o extensie a propriei noastre case. Vă chem astfel să ocrotim inima verde a capitaleiâ€Â.ÂÂ
Costel Popa, Coordonator Programe AgenÅ£ia de Monitorizare a Presei: „SituaÅ£ia pădurilor din România e gravă, iar cea a spaÅ£iilor verzi din BucureÅŸti nu e cu mult mai îmbucurătoare. Reamenajarea spaÅ£iului verde din faÅ£a Casei Presei Libere a fost acÅ£iunea prin care am arătat că ne preocupa oraÅŸul în care trăim ÅŸi că împreună (corporaÅ£ii, instituÅ£ii de stat, organizaÅ£ii nonprofit) putem realiza schimbarea. GheaÅ£a a fost spartă, parcul amenajat. Åži acesta este doar începutulâ€Â.
„Respect pentru Viitor†este un amplu program iniţiat de Petrom, la începutul anului 2007, prin care răspundem nevoilor societăţii şi mediului înconjurător. „Respect pentru Viitor†este concretizarea principiilor noastre, care stau la baza dezvoltării durabile. Credem că nevoile prezentului pot fi satisfăcute cu respect pentru generaţiile viitoare şi pentru aceasta am ales să tratăm aspectele legate de mediu şi cele sociale ca parte integrantă a conduitei noastre de business.
Vodafone este prima companie de telecomunicaÅ£ii din România care a lansat un program naÅ£ional de reciclare a telefoanelor mobile, iniÅ£iativă ce are drept scop reducerea cantităţii de deÅŸeuri electronice, pentru un mediu mai curat ÅŸi mai sănătos. Din 2005, Vodafone România derulează, împreună cu organizaÅ£ia non-guvernamentală Mare Nostrum, programul “Litoral Curatâ€Â, pentru menÅ£inerea plajelor curate. Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., cel mai mare grup de telecomunicaÅ£ii mobile din lume, care oferă în prezent servicii către 232,0 milioane de clienÅ£i din întreaga lume.
Raiffeisen Bank a contribuit în 2007 la programul „Dâmbovita Verde†în cadrul căruia a plantat arbuşti şi copaci pe malurile Dâmboviţei între Podul Izvor şi Podul Haşdeu. Acest program şi-a propus să înverzească şi să amenajeze ambele maluri ale râului care străbate Bucureştiul. Raiffeisen Bank este o bancă universală care oferă o gamă completă de servicii şi produse de calitate pentru persoane fizice, IMM-uri şi companii mari. Banca are peste 2 milioane de clienţi de retail (dintre care peste 130.000 IMM-uri) şi peste 5.000 clienţi corporaţii mari şi medii.
Primăria Sectorului 1 s-a implicat, în ultimii trei ani, în reamenajarea ÅŸi extinderea unui mare număr de parcuri ÅŸi spaÅ£ii verzi aflate în administrarea sa. Programul “Adoptă un spaÅ£iu verde!” vine în completarea eforturilor proprii ale primăriei ÅŸi include – dincolo de participarea financiară a partenerilor – o componentă importantă legată de conÅŸtientizarea ÅŸi implicarea cetăţenilor, firmelor sau a societăţii civile într-o problemă importantă pentru toÅ£i bucureÅŸtenii: conservarea ÅŸi îmbunătăţirea mediului în care trăim.
„Nu tăia pădurea ca-n codru!†este proiectul prin care Agenţia de Monitorizare a Presei readuce în agenda opiniei publice efectele negative ale defrişărilor abuzive. Proiectul a cuprins, pe lângă activităţile de împădurire, un concurs de creaţie adresat elevilor din clasele I – VIII, sesiuni de informare a proprietarilor de pădure din 4 zone grav afectate de despăduriri şi o campanie de informare prin mai multe tipuri de media (print, outdoor, media neconvenţională, spot radio, bannere web, blog etc.).