Stiri

Orasul Stockholm isi reduce semnificativ traficul pe strazile sale cu ajutorul IBM

Sistemul pentru combaterea congestiilor traficului din Stockholm, implementat anul trecut in august, dupa o editie pilot de success, a redus traficul din capitala Suediei cu 18 procente, iar proportia de vehicule ecologice scutite de taxe a crescut cu 9 procente. Accesul in oras a fost imbunatatit semnificativ prin reducerea timpului de parcurgere a strazilor din oras si a drumurilor apropiate. Acestea sunt rezultatele ultimului studiu intreprins de autoritatile pentru Traficul Metropolitan din Stockholm.

IBM (NYSE: IBM), ca prim contractor responsabil pentru solutii de design, dezvoltare si operare, a colaborat strans cu Administratia Drumurilor din Suedia si cu orasul Stockholm pentru  dezvoltarea sistemului pentru combaterea congestiilor de trafic. Proiectul a implicat colaborarea intre specialistii IBM din consultanta, cercetare si tehnologie, pentru a asigura furnizarea unei solutii tehnice exacte si eficiente.

Sistemul, care acopera o arie de 24 de kilometri patrati din interiorul orasului, a fost introdus dupa ce Parlamentul Suedez a votat pentru o adoptare permanenta a unei scheme impotriva congestiei, furnizata de IBM si Administratia Suedeza a Drumurilor din Stockholm in 2006. In timpul editiei pilot din 2006, traficul s-a redus cu 22 de procente in sapte luni, fara a mai reveni la nivelele anterioare. Acesta este privit de catre autoritatile suedeze pentru traffic ca un efect residual pozitiv. Desi traficul din districtul Stockholm a crescut, in general, traficul catre centrul orasului nu a crescut in acelasi ritm, in ciuda cresterii numarului rezidentilor si posturilor de servicii.

“Traficul a ramas substantial mai scazut de la lansarea pilotului de catre IBM, ceea ce a adus beneficii semnificative locuitorilor din Stockholm. Schema intruneste obiectivele stabilite de oras in vederea reducerii volumului de traffic, imbunatatind accesul autobuzelor si masinilor si protejand mediul,” a declarat Birger Hook, Director al administratiei suedeze pentru drumuri.

Sistemul din Stockholm este cel mai mare de acest gen din Europa, cu 18 puncte de control fara bariere in jurul zonei  echipate cu camere si cu un sistem folosit la identificarea vehiculelor si a rau-platnicilor. Modalitatile de plata includ debitul direct, sistemul Giro al bancilor, prin Internet si la magazinele de retail precum 7-11. Taxa anticongestionare este o taxa nationala, iar castigurile se intorc in regiunea Stockholm sub forma investitiilor in infrastructura drumurilor.

“Sistemul se bazeaza pe un model de afaceri inovativ, si reprezinta un exemplu de dezvoltare a unui management eficient al traficului. Implementarea de succes va avea mari influente asupra multor alte orase ce au nevoie de noi metode pentru a se a organiza mai bine in cazul congestiilor, de imbunatatirea conditiilor urbane de mediu si de cresterea competitivitatii economice, a declarat Jamie Houghton, IBM Global Road User Charging Leader.

In plus fata de colaborarea cu orasul Stockholm, IBM mai ajuta si Londra, Singapore si Brisbane pentru a trata provocarile generate de managementul traficului si congestiilor. IBM a infiintat o echipa globala de profesionisti in domeniul sistemelor inteligente de transport ce lucreaza la o arie larga de tehnologii si solutii, inclusiv la cercetarea, testarea si dezvoltarea noilor capabilitati pentru managementul informatiilor despre trafic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *