O treime din părinţii americani nu ştiu să-şi crească copiii

Aproape 33% dintre părinţii americani ştiu surprinzător de puţine lucruri despre dezvoltarea copiilor mici, iar din cauza acestor lacune, bebeluşilor le lipseşte stimularea mintală, potrivit unui studiu prezentat la Honolulu şi preluat de Reuters.

„Există numeroase cărţi care le spun părinţilor la ce să se aştepte în timpul sarcinii”, a indicat doctorul Heather Paradis de la Universitatea din Rochester, New York.

„Însă, după ce se naşte bebeluşul, surprinzător de mulţi părinţi nu numai că nu ştiu la ce să se aştepte în timpul dezvoltării bebeluşului, dar nu ştiu nici când, cât de mult sau cum să-l ajute să treacă de anumite praguri, precum vorbitul, apucarea obiectelor, diferenţierea dintre bine şi rău sau chiar utilizarea oliţei”, a indicat Paradis, care şi-a prezentat studiul la o conferinţă a Societăţii Academice Pediatrice organizată la Honolulu.

Cercetătorul şi colegii săi au analizat cunoştinţele părinţilor a 10.000 de bebeluşi cu vârsta de nouă luni, din SUA.

Părinţi nepregătiţi.

Părinţii au completat un chestionar ce conţinea 11 întrebări, desemnat să evalueze pregătirea lor.

Printre întrebări s-au numărat următoarele: „Ar trebui un bebeluş în vârstă de un an să facă diferenţa dintre bine şi rău? Ar trebui un copil cu vârsta de un an să înceapă să utilizeze toaleta?”

La ambele întrebări răspunsul corect este negativ.

Părinţii care au răspuns corect la mai puţin de patru întrebări au fost consideraţi nepregătiţi.

Cercetătorii au analizat rezultatele chestionarelor şi le-au comparat cu înregistrări video ale aceloraşi familii în timp ce-şi învaţă bebeluşii diverse sarcini, precum jocul lego.

Specialiştii au mai analizat şi informaţiile furnizate de părinţi în legătură cu frecvenţa angajărilor lor în activităţi de stimulare mintală a bebeluşului, precum cititul poveştilor şi cântatul unor melodii.

Puţine cunoştinţe.

Cercetătorii au descoperit că 31,2% dintre părinţi au un nivel scăzut de cunoştinţe în ceea ce priveşte dezvoltarea copilului şi că acest lucru este influenţat semnificativ de nivelul educaţiei şi de venitul familiei.

Chiar şi după ce specialiştii au luat în considerare factori precum vârsta mamei, educaţia, venitul şi starea mintală, a rămas un număr semnificativ de persoane care aveau aşteptări lipsite de realism în ceea ce priveşte dezvoltarea copilului.

Acest lucru are un impact negativ asupra relaţiilor părinţi-copii.

Cercetătorii recomandă medicilor pediatri să educe părinţii în timpul controlului medical de rutină al bebeluşului.

 

Sursa: www.monitorulsv.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *