Despre copii

Noua generatie de elevi este mai putin preocupata de scoala si mai putin pregatita

Un nou studiu INTUITEXT, divizia de software educaţional a grupului Softwin, cu tema “Noua generaţie de elevi de la clasele a V-a si a IX-a” a evidenţiat faptul că profesorii români consideră că elevii intraţi în acest an în clasele a V-a şi a IX-a sunt mai puţin preocupaţi de şcoală şi mai puţin pregătiţi decât cei din generaţia anterioară. Studiul a fost realizat în octombrie pe www.didactic.ro, site-ul cadrelor didactice din România.

Din cei 2391 de profesori care au răspuns la sondaj, 90% consideră că elevii care au intrat la gimnaziu şi liceu în 2007 au un interes mai scăzut faţă de şcoală decât predecesorii lor, educaţia nefiind o prioritate pentru ei. Circa 80% dintre profesori cred că elevii din clasa a V-a şi a IX-a sunt şi mai puţin pregătiţi faţă de cei din generaţia anterioară.

Studiile conform cărora noile generaţii de tineri dovedesc o intuiţie şi o capacitate mentală din ce în ce mai dezvoltate sunt confirmate şi de profesorii participanţi la sondajul INTUITEXT. Astfel, peste 60% dintre aceştia consideră că, deşi generaţia nouă de elevi este mai puţin preocupată de şcoală, ei sunt mai isteţi şi mai capabili să stabilească legături între informaţiile primite.

Potrivit studiului INTUITEXT, cei mai multi dintre profesori (28%) consideră că interesul scăzut al elevilor faţă de şcoală este cauzat de influenţa societăţii şi de mijloacele de comunicare în masă la care elevii sunt expuşi. O alta cauză este nesupravegherea copiilor şi neimplicarea familiei în educaţia copiilor (26%), urmată de structura materiei şcolare (25%) şi de lipsa motivaţiei (21%).

Printre soluţiile propuse de profesori pentru a creşte interesul elevilor faţă de şcoală se regăsesc mijloacele de învăţare moderne, 24% dintre profesori considerând că lecţiile pe calculator sunt o modalitate de învăţare mult mai eficientă pentru noile generaţii de elevi. Pentru 30% dintre profesori, perspectiva unui viitor pentru elevi reprezintă o soluţie pentru creşterea interesului faţă de şcoală, iar pentru unul din 5 profesori, soluţia ar fi colaborarea dintre familie şi cadrele didactice. Circa 27% consideră revizuirea programei şcolare ca o metodă de creştere a interesului elevilor pentru şcoală.

“Profesorii consideră că elevii ar fi mult mai atraşi de materiile scolare, dacă acestea ar fi predate cu ajutorul lectiilor interactive. În plus, studiile noastre au dovedit că elevii care suplinesc învăţarea clasică cu cea interactivă, cu ajutorul calculatorului, obţin performanţe şcolare mai mari cu până la 2 puncte de notare” a declarat Măriuca Talpeş, directorul INTUITEXT.

INTUITEXT, divizia de software educational a Softwin îşi propune să ofere elevilor soluţii interactive de învăţare prin care să îşi poată folosi inteligenţa şi imaginaţia în acumularea de cunoştinţe. Promovând învăţarea interactivă, lecţiile INTUITEXT sunt realizate în conformitate cu programa şcolară, dar adaptate la exigenţele noilor generaţii de elevi. INTUITEXT a câştigat în 2007 cu produsul “Geometrie: între joc şi nota 10”, premiul mondial în eLearning la World Summit Award.

Despre INTUITEXT, Grupul Softwin

INTUITEXT, divizia de soluţii de eLearning a grupului Softwin, este liderul pieţei româneşti de software educaţional şi unul dintre cei mai inovatori jucători de pe piaţa mondială. Este singura companie din afara Marii Britanii acceptată la proiectul gigant BBC de creare de software educaţional inovativ, care să ridice nivelul competitivităţii învăţământului din această ţară. INTUITEXT oferă pentru piaţa românească 16 titluri diferite ce acoperă 5 materii (Fizică, Matematică, Chimie, Biologie, Geografie). Lor li se adauga un produs unic la nivel mondial: întreaga colecţia de 110 ani a Gazetei Matematice, în format electronic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *