ÃŽn ultima vreme, gestionarea de activităţi multiple în acelaÅŸi timp a devenit un stil de viaţă pentru cei mai mulÅ£i dintre noi. ÃŽmpărÅ£indu-ÅŸi timpul între muncă, familie ÅŸi viaţă socială, în prezent oamenii sunt mai ocupaÅ£i ca oricând. Conform unui studiu global realizat recent online de Nokia, femeile reuÅŸesc cu mai multă uÅŸurinţă decât bărbaÅ£ii să rezolve sarcini multiple, 60% dintre răspunsuri fiind favorabile acestei păreri, într-un eÅŸantion distribuit egal pe sexe. Doar 6% dintre femei sunt de părere că bărbaÅ£ii reuÅŸesc mai bine să facă faţă mai multor activităţi desfăşurate în acelaÅŸi timp. Dintr-un total de peste 5000 de respondenÅ£i, 79% se consideră a fi buni în gestionarea simultană a mai multor activităţi – 50% apreciindu-se “productiviâ€Â, iar 31% “ocupaÅ£iâ€Â. Majoritatea bărbaÅ£ilor ÅŸi femeilor din Danemarca ÅŸi Norvegia au declarat că pot face mai multe lucruri în acelaÅŸi timp. Cei mai relaxaÅ£i sunt finlandezii, cu un procentaj de 74%.
O majoritate copleşitoare, de 80%, consideră că telefonul mobil permite atingerea unui echilibru benefic între viaţa profesională şi cea personală. În timp ce 63% dintre respondenţi sunt de părere că ar fi mai puţin productivi fără telefonul mobil, 74% cred că acest instrument îi ajută să desfăşoare mai multe activităţi simultan.
“Oamenii folosesc telefoanele mobile mai mult ca oricând,†a declarat Dom Fried-Booth, Insights Director, Devices, Nokia. “Iar datorită funcÅ£iilor multiple de care dispun în prezent dispozitivele mobile, inclusiv calendar, email sau mesaje text, telefoanele nu mai sunt folosite doar pentru apeluri vocale, lucru care contribuie la sporirea productivităţii ÅŸi la gestionarea mai uÅŸoară a necesităţilor familiale. Oricare ar fi scopul utilizării acestora, un lucru este cert: telefoanele mobile ajută oamenii să îşi îndeplinească visele.â€Â
Potrivit studiului, telefoanele mobile îi ajută pe oameni să fie mai productivi. 62% dintre respondenţi desfăşoară două sau trei activităţi în timp ce vorbesc la telefon, de exemplu navighează pe Internet sau fac cumpărături. 75% dintre femei au afirmat că gătesc în timp ce vorbesc la mobil, iar 50% se fardează.
DeÅŸi majoritatea respondenÅ£ilor susÅ£in că desfăşoară mai multe activităţi atunci când vorbesc la mobil, 48% au declarat că cel mai mult se concentrează asupra apelului. La întrebarea care este cea mai plăcută activitate desfăşurată în timp ce vorbesc la mobil, majoritatea a afirmat că “stau în patâ€Â, fără a da însă mai multe detalii.ÂÂ
Concentrarea asupra mai multor activităţi în timp ce vorbim la telefonul mobil poate da naştere la situaţii amuzante. 47% din totalul respondenţilor şi 56% din respondentii de sex feminin au recunoscut că au trimis un mesaj romantic sau controversat unui destinatar greşit.
Studiul, conceput de compania Illuminas, s-a desfăşurat online prin intermediul site-ului www.nokia.com în perioada 15 octombrie – 1 noiembrie 2007 în Regatul Unit, Spania, Finlanda, Italia, China, Brazilia, Germania, Danemarca, Franţa, SUA, Suedia şi Norvegia.
Nokia a desfăşurat cel mai amplu studiu asupra consumatorilor din indutria de profil, analizând peste 10 miliarde de informaţii individuale din 77000 de interviuri în care au fost implicaţi consumatori din 21 de ţări. Astfel, studiul a oferit o perspectivă unică, de ansamblu privind valorile, credinţele şi atitudinile consumatorilor. Înţelegerea profundă a acestor aspecte ghidează Nokia în dezvoltarea de noi produse şi concepte de design, precum şi în activităţile de marketing şi vânzări.